Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Demokrasi aşıkları için okuma önerileri

Demokrasi aşıkları için okuma önerileri
 

Son zamanlarda, ülkemizde demokrasi aşıkları türedi, istedikleri demokrasi mi yoksa başka şeyler mi o konuda emin değilim. İşte onlar için okuma önerileri:

Demokrasiyi ordu ve asker düşmanlığı sanan demokratlar için bir haberi okumalarını öneriyorum:

Genelkurmay'dan belge olayına son nokta (Milliyet, 24-6-2009): http://www.milliyet.com.tr/Siyaset/SonDakika.aspx?aType=SonDakika&KategoriID=12&ArticleID=1110281&Date=24.06.2009

Bu demokrasi aşıkları, askeri yargıya güvenmeme konusunda yarış ederler. Bu haberi bir okusunlar ve bir yargı süreci tüm ayrıntılarıyla nasıl yürür, hiç belge ve haber sızdırılmadan nasıl yapılır, onu öğrensinler. Bir de bunu iki yıldır süren her anı sızdırmalı malum süreçle karşılaştırsınlar. Hangisi daha çok güven veriyor.

Yanıtlarını çok net bir şekilde biliyorum. “Güven veren, elbette askeri yargı değil” diyeceklerdir. Çünkü son zamanlarda hep mutlu (!) haber alan demokrasi aşıkları için bu karar hiç umut dolu değil. Onların demokrasi anlayışı nalıncı keseri gibi, hep bana hep bana…

Sevmedikleri kişilerin ağır yargılanma koşulları, içten içe öyle bir sevince boğmuş ki onları, sürecin hatalarını göremiyorlar. Onlara iki yazı öneriyorum.

İlk yazıyı okuduklarında, simit yapılırken kalite denetiminin nasıl yapılması gerektiğini öğrenecekler:

Yargı kalitesi ve yargıda kalite denetimi -1- (10-1-2009): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=155121

İkinci yazıyı okuduklarında yargı kalitesinin ne durumda olduğunu kendileri de düşünsünler:

Yargı kalitesi ve yargıda kalite denetimi -2- (11-1-2009): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=155342

Yargıda hiç olmazda simitçideki kadar kalite denetimi gerekmiyor mu?

Konumuz yargı olduğuna göre, bir yazı daha önereceğim.

Yargılanırken yurtdışında yaşama hakkı (6-4-2008): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=102425

Mademki demokrasi eşitlik demektir, herkese eşit yargılama koşulları demokrasinin gereği değil midir?

Son zamanlarda ülkemizde demokrasi aşıkları türedi, istedikleri demokrasi mi yoksa başka şeyler mi o konuda emin değilim. Emin değilim çünkü onların istedikleri “demokrasinin” olduğu ülkelere baktığımızda, pek demokrasiye benzemiyor. Hatta o ülkelerde halk, demokrasi istedikleri için sokaklarda öldürülüyor.

Ankara, 27 Haziran 2009

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..