Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '18

 
Kategori
Güncel
 

Demokrasi Ölçeğinde İktidar

Demokrasi Ölçeğinde İktidar
 

Gelişmiş ülkelerde
İktidarlar tam demokrattırlar
Kesinlikle
Halka dayanırlar
Halka rağmen iş yapmazlar
Her zaman
Halkın gereksinimlerini gerçekleştirirler
Ekonomi tam bağımsızdır
Etkileyen olmaz
Ekonomi
Üretim tüketim ilişkisinde yol alır
Bu ülkelerde
Dış satım daima dış alımdan fazladır
Halk
Doğru tüketimden yanadır
İktidar
Ekonomiyi dıştan müdahale asla etmez
Gelişmiş ülkelerde
Kurumsallık gerçeği vardır
İktidarlar kurumlara karışmazlar
Her kurum
Bilimsel yol ve yöntemlerle yol alır
Ve asla
Yanlışa sapmaz
Yanlış yol seçmez
Gelişmiş ülkelerde
Açık sistem vardır
Açık sistemin temel özelliği
Dönüt ve düzeltme vermesidir
Seçilen yöntem saptanan hedefe varmazsa
Sistem dönüt verir
Kurum da hemen yeni yola girer
Seçilen hedefe mutlaka varır
Gelişmiş ülkelerde
Kendini özgürce ifade etme tam sağlanmıştır
Kişi kendini ifade ederken hiçbir engelle karşılaşmaz
Bu ülkelerde
Halkta saygı tam olarak yaşanmaktadır
Kimse kimseye saygısızca yaklaşmaz
Ve asla
Kişi hak etmediğine sahip olmaz
Bizde olduğu gibi yandaşlık işletmesi yoktur
Gelişmiş ülkelerde
Doğal olarak da iç barış yaşanır
Bunun sonucu olarak da
Dayanışma paylaşma büyük güçtür
Şuanda
Bakıyorum ülkeme
Aradığım hiçbir şeyi bulamıyorum
Kurumsallaşma sıfır
Tutanın elinde kalıyor
Saygı tepe taklak arasan bulamıyorsun
İç barış halktan korkuyor gizlenmiş duruyor
Haliyle dış barış da sizlere ömür
Bilimsellik yerlerde sürünüyor
Bir yudum su vereni yok
Sistem tam anlamıyla kapalı halde
Dönüt düzeltme yok oğlu yok
İktidar buna bakıp
Kendisini bilgelik noktasında görüyor
Yanlışta ısrarla duruyor
Yanlış diyene giydiriyor da giydiriyor
Oysa
Bugünkü siyasi iktidar
Yanlış diyene kulak vermeli
Kararlarını yeniden bilimsel olarak ele almalı
Düzeltme yaparak güzel sonuca ulaşmalı
Ben işte
Bu konularda çok üzülüyorum
Yanlışa yanlış diyebilmeliyiz
Ve doğrusu da şudur diyerek düz yolda gitmeliyiz
Diyor
Ve başta iktidar olmak üzere herkesi aklıselime çağırıyorum
Ve
Ve
İktidar dediğin yumuşak olup gönül alıcı olarak
Başarıdan başarıya koşmalı
Halkı mutlu değil mutluluk yapmalı
Sağlıcakla kalınız
 

 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..