Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mayıs '16

 
Kategori
Siyaset
 

Demokrasilerde din ve milliyetçiliğe yer yoktur!

Demokrasilerde din ve milliyetçiliğe yer yoktur!
 

Blog başlığı benim sözümdür. Naçizane kültür birikimimin bir ürünüdür. Madem blog yazıyoruz, bu sözümün de sanal alemde kayıtlı olmasını istedim. Kim bilir gelecek zaman dilimlerinde göze çarpar ve değerlendirilir. Bu konunun açıklaması epey uzun olur, ileride blog olarak bölüm bölüm de yazılabilir.

Irk milliyetçiliği ile demokrasi bağdaşmaz. Bir toplumda farklı etnik kökene bağlı insanlar bulunabilir. Her ennik grup ırk milliyetçiliği yaparsa o toplumda çatışma kaçınılmazdır. Demokrasinin felsefesine de aykırıdır. Her insan yaşamında milli duyguları yaşar. Doğduğu köyünü, mahallesini sever, spor etkinliklerinde kendi takımlarını tutar. Milli maçlarda tek yürek oluruz. Ülkemizin uluslararası müsabakalarında başarılı olan takım ve sporcularımızı coşkuyla alkışlarız. Bir edebiyatçımız, bir bilim insanımız dünya çapında bir başarı gösterdiğinde, ödül aldığında milletçe gurur duyarız.İşte gerçek milliyetçilik örneği bunlardır. Siyasi amaçlı milliyetçi bir örgüt kurduğunuzda milliyetçiliği de siyasete alet etmiş olursunuz.

Din ise tamamen kişinin kendisini ilgilendiren bir konudur. Kişi inançlarında tamamen özgür olmalıdır. Bir başkasını inanmaya yada inanmamaya zorlamamalıdır. Demokrasilerde din ve vicdan özgürlüğü güvence altına alınmalıdır. Dini esaslara dayalı bir devlet düzeni kurmak için siyasi örgütlenme ve siyasi faaliyetlet demokrasiye aykırıdır.

Toplumu adaletli ve hakkaniyetli yönetebilmek için, akıl ve bilime  dayalı kurallar konulması zorunludur. Bu ortamın sağlanabilmesi için birinci şart, çağdaş eğitim sisteminin kurulmasıdır.

Başlığımızı, benim sözümü tekrar yazarak yazımı tamamlamak istiyorum.

''Demokrasilerde din ve milliyetçiliğe yer yoktur!'' (İsmail Kaya 24.05.2016 Akçakoca)

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..