Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '07

 
Kategori
Kitap
 

Demokrasimizle yüzleşmek

Demokrasimizle yüzleşmek
 

“Türkiye, endüstrileşme aşamasından gelmedi.

Emperyalizme karşı yapılan bir bağımsızlık savaşından geldi.

Türkiye Cumhuriyeti, Osmanlı’nın evrimleşmesinden gelmedi.

Atatürk devrimlerinden geldi. Emre Kongar- Demokrasimizle Yüzleşmek”

Sanırım biz birçok olgu ile yüzleşmekten korkuyoruz.

Korkularımız yetmiyor, kendimizle ilgili ne varsa başkalarının düşünüp, onların çözüm bulmasını istiyoruz. Bu aynen sınavda zayıf not alıp da suçu öğretmenin üstüne yıkmak gibi.

Yaz bitip sonbahar başlayınca bir avuç kadın birleşip Milas Halk Eğitimin Güllük Turizm Derneği ve Güllük Belediyesinin ortak açtığı el sanatları kursuna başlıyoruz. Hem bilgilerimizi paylaşıyoruz hem de unutulmaya yüz tutmuş el sanatlarımızı öğreniyoruz. Kurstan eve döndüm. Masanın üstünde bir paket. Bahçe bakımımıza yardımcı olan bahçıvan; “Size bir paket geldi. Eğer ben burada olamasaymışım geri götüreceklermiş. Ben de aldım” dedi.

Heyecanla paketi açtım. Emre Kongar’ın gülen gözleri bana bakıyordu. Çok heyecanlandım. Kapağını açtım “Sn Müyesser Saka için, Erdal İnönü’nün anısına… 4 Kasım 2007” ve imzaları.

Çok değer verdiğim bilim adamı Erdal İnönü ile aynı cümlede birleşmek beni gerçekten çok sevindirdi. Alçak gönüllü hem bilime hem de siyasi yaşamımıza unutulmaz katkılarda bulunan her zaman övünç nedenimiz olacak Erdal İnönü.

Hemen kitabın sayfalarını nefes almamacasına çevirdim ve okumaya başladım. Biz bu yazılanların hepsini bir bir yaşıyoruz ama ne denli kendimizle yüzleşerek yaşıyoruz? Diye her zamanki gibi kendime sormaya başladım.

Birkaç gün önce Milliyet Blogta “Ben artık oynamıyorum” adlı yazımı yazmıştım. http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=72360

Emre Kongar’ın kitabını okumaya başlayınca oynamama gibi bir lüksüm olmadığını gördüm. Benim başoyuncuları indirmem gerektiğini, figüranlıktan kurtulmam gerektiğini ciddi olarak düşünmeye başladım.

Senaryoyu ben yazmalıyım, kurgu bana ait olmalı diye düşünmeye başladım. Ben, kim miyim? Ben halkım. Ben sizlerden biriyim. Ben sizim, siz de bensiniz.

Deniz kıyısındaki bir kum tanesi mi olmalıydım yoksa kıyıya vurmuş bir denizyıldızını denize mi atmalıydım? Veya ben mi denizyıldızı olmalıydım?

Herkesin Emre Kongar’ın “Demokrasimizle Yüzleşmek” kitabını okuması gerekmektedir. Artık elimizi taşın altına sokma zamanımız geldi de geçip gidiyor.

Atı alan Üsküdar’a ulaşmamalı.

Çevremizde olup biteni yabancı gözlerle izlememeliyiz.

Fark etmeliyiz, düşünmeliyiz, bizi ilgilendirdiğini bilmeliyiz.

Acı değil mi, kendi hakkımızda karar alabilmek için başkalarından izin almak?

Sonra ne aldığımızı bilmeden “Hamdolsun istediğimizi aldık” demek?

İşte birçok soruya yanıt, yanıtlara soru arıyorsak “Demokrasimizle Yüzleşmek” okuyabileceğimiz bir kaynak.

Ama önce kendimizle yüzleşmek gerektiğini ise asla unutmayalım.

Bu kitabın Ekim 2007 de 1. basımı yapılmış ve benim elimdeki 13. basım o da Ekim 2007 de yapılmış. Bu bilgi bana umut verdi, heyecan verdi.

Çünkü biz Atatürk’ün kurduğu cumhuriyetin çocuklarıyız…

Aynen kitabın bitiş tümceleri gibi; “Unutmayalım ki, tarih boyunca, haklı ve doğru düşünceler kadar güçlü bir kuvvet görülmemiştir.

Her devrim, hayallerle başlar, umutla sürer.

Umudumuzu yitirmeyelim.”

 
Toplam blog
: 222
: 1359
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

Matematik öğretmeniyim. Liselerde okutulan MEB Talim Terbiye Kurulundan onaylı matematik ders kit..