Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Temmuz '10

 
Kategori
Siyaset
 

Demokratik bir anayasa…

Demokratik bir anayasa…
 

AKP nin tespit edip gece yarılarına kadar insanları uykusuz bıraktığı, bulmaca çözmeye, kuliste bol acılı lahmacun yemeye mecbur ettiği değişiklikler halk tarafından “evet” oyu ile ödüllendirilirse anayasamız daha demokratik olacakmış.

Bakmayın öyle kötü kötü. Ben duyduğumun yalancısıyım. Siz isterseniz “hayır” deyin. Beni hiç ilgilendirmez. Bereket versin referandum saatleri belirli. Sabah sekiz, akşam beş. Kimse bizi “evet” diyene kadar sandık başında tutamaz. Neydi o öyle milletvekillerinin hali öyle. Gecenin kaçı olmuş. Konuşan hatip de sanki masal anlatıyor. Zavallıların başları önlerine düşüp uykuya dalıveriyorlardı. Neyse ki oylama sırasında iyi kalpli birkaç kişi hepsini tek tek uyarıyordu.

Uyandırmak deyip geçmeyin, ben öyle içim geçmiş tatlı tatlı kestirirken bir uyandıracak! Vah o kişinin haline. Yerim onu.

Şaka bir yana ben bu “demokratik” kelimesine taktım. Sözlüğe baktım. Demokrasiye uygun demekmiş.

Peki demokrasi ne demek? Onu da buldum. Egemen güçlerin halkın kendi hakkında karar vermesini önlemek adına uydurdukları birçok oyundan biri. Şimdi moda o imiş. O oynanıyormuş. Dört-beş senede bir gidip sözde birilerini seçiyor gibi yapacaksın, tamam. Senin hakkındaki tüm kararları parlamento verecek. Sen sakın ola ağzını açmayacak, hiçbir şeye karışmayacaksın.

Birde aralarında Anayasa konusunda anlaşamazlarsa maddeleri hap gibi yapacaklar, sende yutacaksın. İşte demokrasi denen güzel bayan buymuş. Hay Allah çok özür aklım nerelere gitmiş.

Bu arada birileri ısrarla “evet” deyin diyor. Onları dinlerken aklıma nikâh merasimleri geldi. Yanılıp yakılıp bir evet dedin mi, ömür boyu yandın ki ne yandın.

Aman siz siz olun “evet”e niyetliyseniz bir daha düşünün.

31/7/2010

 
Toplam blog
: 1508
: 1688
Kayıt tarihi
: 16.07.08
 
 

Yetmişiki yaşında iki çocuk ve iki torun sahibi bir erkeğim.. Lise mezunuyum. Uzun yıllar esnaflı..