Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '16

 
Kategori
Felsefe
 

Demokratik modern ve Müslüman ülke

Demokratik modern ve Müslüman ülke
 

Umutlu olmaya çalışıyordum güzel günlere doğru toplum olarak yaşamış olduğumuz korkunç travmadan sonra.

Hele dün Meclisteki dört partinin ülkeye vermiş oldukları fotograf karesini görünce ve ülkeyi yöneten bir numaralı kişi tarafından parti liderlerine teşekkür iletilerini gönderdikten sonra umudum daha da artmıştı parlamentoda bundan böyle sıcak atmosferde politika yapılabilecek diye..

Ama az önce haberlerde gördüm ki, caminin önünde Türk bayrağına sarılı şehit tabutların önünde politika yapılmaya çalışıyor.

Daha öncelerde çok görmüştük bu tür manzaraları ve çokca da eleştirmiştik şehit cenazelerinde şehitler üzerinden siyaset yapılmasının uygun olmadığı şeklinde ama bakıyoruz ki imam bildiğini okumaya devam ediyor!

Benim bildiğim, cenaze merasiminde herkes sessiz olmalı ölüye saygı adına. Kimse konuşmamalı. İslam kurallarında böyle geçiyor!

Anladım ki, 15 Temmuz'dan sonra da bir şey değişmeyecektir.

Şunu bekliyordum. Hala da beklemekteyim.

Daha demokratik bir siyaset ortamı..

Toplumsal uzlaşma..

Huzur ve kardeşlik..

Adalet Yargı Yürütme ve Hukuk sisteminde eski demokratik yapıya tekrar dönüşmesi..

*

Henüz adını tam olarak koyamadığımız (bana göre terör) 15 Temmuz olayı gördüğümüz şekilde değil de gerçek bir askeri darbe olmuş olsaydı ülkenin durumunu düşünmek dahi istemiyorum..

Yaşanmış olan kanlı terör olayından her siyasi lider kendine ders çıkarmalıdır.

Bütün liderler bir kere kendi aralarında seviyeli siyaset üretmeyi öğrenemezlerse yarından tezi yok istifa etmeleri gerekir diye düşünuyorum.

*

Dört siyasi liderin asıl sorgulamaları gereken konu Askeri Birlik içine bu denli terör eylemini gerçekleştirebilecek yapılanmanın nasıl oluştuğu dur.

Biliyoruz ki cemaat yapılanması otuz yıldan fazla süredir devletin içine sızmış durumdayken son on beş yıl içinde iktidarın sayesinde daha kolay yapılanma sürecine girdiğidir.

Aslında bu cemaat yapılanmanın ABD desteği ile geliştiğini de biliyoruz. Çünkü ABD Büyük Ortadoğu Projesi (BOP) bağlamında Türkiye'nin ılımlı İslam modeli ile yönetilmesini istemektedir. ABD Atatürk ilkelerine bağlı bir partinin iktidara gelmesini istemez.

Amerika cemaat yapılanmasıyla elde etmek istediği şeyleri etmiştir diye düşünuyorum..

15 Temmuz terör olayında Washington'un haberi ve desteğinin olmadığını söyleyemeyiz..Her ne kadar cemaat yapılanmasından söz ediyorsak da ülkede yaşanan bütün olayların kontrolü ve hayata geçirilmesinde Washington'un parmağı vardır.

*

Yeni bir Türkiye yaratmalıyız hep birlikte..

Yeniden Atatürk ilkelerine bağlı bir Silahlı Kuvvetleri oluşturmak..

Adalet Yargı Yürütme ve Hukuk sistemlerinde yeniden Cumhuriyet ilkelerine bağlı sistemin içine sokmak.

En önemlisi, yaşamış olduğumuz travmadan ders çıkarmak ve yanlış politikalar yüzünden toplumda var olan ayrışmaları bertaraf etmek için bir birimizi koşulsuz sevmek sevmek sevmek!

Güzel dıyaloglarla yeni Türkiye'yi inşaa etmek.

Demokratik Modern ve Müslüman bir Türkiye için hep birlikte elele vermeliyiz diye düşünüyorum..

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..