Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mart '10

 
Kategori
Deneme
 

Denemeliyiz Mümine!

Konuya yaklaşımını beğenmiyorum Mümine! Yüzeysel buluyorum! Herkesin gözümün içine bakarak manalı manalı

bakması sabrımı tüketiyor. Sana her şiir yazışımın akabinde arıyorlar.

“Aradı mı?”

“Deli olup dağlara çöllere düşeceksin kardeş! Elini sallasan ellisi!”

Biraz da kendimi acılarla test ediyorum Mümine! “Yandık piştik” diyen bir düşünürümüz vardı ya ona döndüm! Altım biraz

kızarsın diyorum! Onu da biri demişti biliyorsun!

Ortalama ömrün altmış yıl olduğu ülkemizde, kalan on yılımı acılar içinde mi geçireceğim Mümine! Amerikalı olsam

umursamam! Artı on beş uzun bir süre! Kısa da olsa seninle geçireceğim günleri iple çekiyorum!

İple çekmek deyimi bak bana neleri hatırlattı Mümine!

Balık avı hatıralarım!.. Başka anılarım var mı ki anlatayım?

Dubanın üzerinde bekliyorum. Takmışım oltanın ucuna sinirli bir et! Sinirli et oltadan çıkmaz! Yemekhaneci Fikri Abi kızardı

bana!

“Ne yapıyorsun Ahmet? Hergün yarım kilo eti alıp gidiyorsun balığa yediriyorsun! Bari sinir tarafından götür kardeşim!

Balığın boğazında kalır boğulur kıyıya vurur, alırsın oradan!"

Keban Baraj gölünden tecrübesi varmış Fikri Abinin!

Birden oltam çekildi Mümine! Tahminin elli kilo vardı yayın! Senden az hafifti! Yavaş yavaş dubaya doğru çekiyorum! Misina

koptu kopacak!.. Alırken oltacıya sormuştum!

“Abi bu kaç kiloluk balığa dayanır? Büyük balık yakalayacağım da! Kopmasın!”

“Bilader, kaçan balık büyük olur derler ama bu tarih oldu artık! Bu oltalar hangi balık olsa kaçırmaz!”

“Balina da mı?”

“Balina mı yiyeceksin?”

“Yok canım! Sordum sadece! Diclede avlanıyorum! Yayın var orada!”

“Bu oltalar ton balığı için! Yayın ne ki?”

"Bilmiyor musun yayını Abi? Nehir balığı!"

"Ohooo demek istedim!"

Tam dubanın dibine çektim balığı Mümine! Balık da yoruldu ben de! Biraz soluklanayım dedim! Ama bir de bir solukta

çekeyim de o da kurtulsun ben de diye düşündüm!

Keşke demeseymişim! Tam dubanın üzerine çıkardım balığı ki birden oltadan kurtulmasın mı? Atladı Dicleye! Az daha ben

de atlıyordum peşinden! Cebimdeki on dinarı düşündüm! Islanacaktı da!

Alışığım kaçan balığa yani! Diyeceksin ki bak, ta o yılda bile parayı düşünüyormuşsun! Başkalarına da öyle anlatınca sana

değiştirmedim Mümine! Derler bakarsın “Bize başka anlatıyorsun Mümineye başka anlatıyorsun!” İkili konuşamam

Mümine!

Şiir yazmayı bırakmayı düşünüyorum! Birkaç “deneme” yaparım senin için!

Olursa mutlu oluruz Mümine!

Olmazsa?

Düşünemiyorum bile!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..