Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '13

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Deneyimler

Hep tekrar eden olaylar yaşar mısınız? Ve her tekrarı yaşadığınızda kendinizi yine çaresiz görmekte misiniz? Peki şöyle bir iç ses "benim hayatım hep böyle" duyar mısınız?

Hangimiz yaşamaz ki hepimizin hayatında bitmeyen kısır döngüler kendini tekrar eden olaylar olmuştur ve hepsinde de aynı tepkiyi veririz buna rağmen aynı sonuçları alır ve bilgiç bir eda ile "ben sadece ölümümü bilmiyorum" deriz  ...

Bu sürekli tekrarlanmalar neden hayatımızda sürekli var? Ve neden bu kısır döngüler  başkalarında tekrarlanmazken ben aynı şeyleri tekrar tekrar yaşıyorum? Hiç sorguluyor muyuz kendimizi?

İnsan ruhu yaratılışıyla birlikte dünyayı deneyimlemeye gelmiştir ve her deneyim ve her yaşanan ruhumuzu tekamül noktasında bir noktaya taşır, yani her durum bizim için aslında bir basamaktır insan-ı kamil olma noktasında, ve her yaşanandan çıkartacağımız ders bizi daha da olgunlaştırır. Eğer ki bizler aynı olayları sürekli yaşıyorsak bu bizim o durumdan ne kadar acı çekersek çekelim, almamız gerekenleri henüz almadığımızın yani o durumla ilgili ruhumuzun tekamüle ulaşmadığının göstergesidir .

Ne yazık ki biz almamız gerekenleri alana kadar da hayatımızda bu tekrarlar yaşanır durur.

Peki ne yapmalı da bu tekrarlardan kurtularak kendimizi  OLma yolunda daha ileriye götürmeli ve kendimizi yeni deneyimlere açmalıyız?

Bana kalırsa olaylara "neden hep ben" "ben hep bunları yaşayacağım" ölümüm bundan olacak" gibi pesimist ve bir bakıma tepkisel  yaklaşımlar yerine kişi bunları deneyim olarak görmeli ve olaylarla olan bağını koparmak için kendisine sürekli "bu bana ne getiriyor?" " "bununla bana anlatılmak istenen nedir" gibi sorular sorarak bakış açısını söz konusu durumdan alınacak olan deneyime yoğunlaştırmalı, kendini öğrenmeye açık tutmalıdır. Keza kişi öğrenmeye açtığında kendisini alması gerekeni alacak söz konusu durumla ilgili bağlarını kopartarak özgür bir ruh olarak yolculuğuna devam edecektir...

  

 
Toplam blog
: 6
: 482
Kayıt tarihi
: 25.05.11
 
 

77 yılında İstanbul'da doğdum. İktisat fakültesi mezunuyum, hayat yolculuğuma devam ederken girdi..