Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '10

 
Kategori
Siyaset
 

Deniz Baykal diyor ki:“Ben tartarak söylerim, boş konuşmam!”

Deniz Baykal diyor ki:“Ben tartarak söylerim, boş konuşmam!”
 

Deniz Baykal, Cumhuriyet gazetesinin “çiçeği burnunda” Ankara Temsilcisi Utku Çakırözer'in sorularını yanıtladı (*).

Utku Çakırözer'in Deniz Baykal’la yönelttiği sorular ve aldığı yanıtlar üzerinde düşünmek gerekiyor.

Baykal, “kaset olayı”nın iktidarın komplosu olarak gördüğünü özellikle vurguluyor. Bu konuyu bilinçli olarak gündeme getirdiği, boşa konuşmadığını vurguluyor:

“Ben tartarak söylerim, boş konuşmam, bunu da herkes bilir."

Baykal, Çakırözer'in “örgütün, geri dönmesi için imza topladığı” hatırlatmasını şöyle değerlendiriyor:

“Bunları konuşmak için çok erken. Partimizin kendi yolunu kendisinin bulmasını ve taze bir başlangıçla gidilmesinin en doğru yol olduğunu düşünüyorum. Buna fırsat vermeyi amaçlıyorum. İlk günün duygusallığı belki önümüzdeki günlerde aşılır. Umarım arkadaşlarım bir çözüm üzerinde ortak anlayış geliştirirler, ben de katkı yaparım, destek veririm, hep beraber o doğrultuda çalışırız. Şimdi benim denemek istediğim, gerçekleşmesini istediğim, yardımcı olmaya hazır olduğum seçenek bu.”


Baykal
’ın, CHP’nin “kendi yolunu kendisinin seçmesi”, “taze bir başlangıç” için böyle bir yola gidilmesine “fırsat vermeyi amaçlama”sını söylemesi, geri dönmeyeceğinin/ gelişmeleri izleyeceğinin işareti olabilir mi?

Çakırözer, İstanbul İl Başkanı Gürsel Tekin’in dün NTV’de Baykal’la ilgili dile getirdiği “ağabeylik”ten hareketle “Bir nevi ağabeylik mi yapacaksınız?” diye soruyor.

Baykal, örgütün yeni bir oluşumla önce seçimi yapmasını belirtikten sonra, bunun “tepeden inme, zorlayarak değil, örgütün kendi tercihleriyle, kendi dinamikleriyle” olması gerektiğini belirtiyor. Ardından ekliyor:

“Böyle bir süreç görürsem destek olacağım, katkı vereceğim. Şimdi ben onun önünü keser gibi bu tür arayışlara girmem doğru olmaz.” diyor.

Baykal, “Örgüt sizi isterse ne olacak?” sorusuna oldukça temkinliği yaklaşıyor, parti içinde oluşacak sağlıklı eğilimlere destek olacağını ifade ediyor:

“Bu şimdi duygusal olabilir, ilk anın duygusallığı olabilir (...) Zaman içinde bir değerlendirme yapabilir parti, yapmalıdır. Ona bir şans tanımalıyız. O nedenle şimdilik olur olmaz, döner misin dönmez misin, bunlara şu anda fazla girmek istemiyorum. Parti içinde sağlıklı eğilimin yükselmesini temenni ediyorum. O nedenle bunu caydıracak bir tavır içinde olmam.”

Baykal, “Birisini işaret eder misiniz?” sorusuna koşullu bir yanıt veriyor:

“Örgütün üzerinde mutabık kaldığı birini görürsem gerekli katkıyı veririm. Şu yapılsın ya da bu yapılsın diye bir şey yapmam yanlış olur, sakıncalı olur, uygun olmaz. Zaten bizim örgütümüz de kendisi şekillendirir, karar verir.”

*****

Şimdi herkes beklemede.

Baykal’ın, "Ben tartarak söylerim, boş konuşmam, bunu da herkes bilir.” demesi, önümüzdeki günlerde açıklama yapacağı, “komplo”nun ortaya çıkacağı sinyalini. veriyor.

(*)www.cumhuriyet.com.tr/

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..