Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Deniz börülcesi salatası

Deniz börülcesi salatası
 

Bilmeyeniniz var mı bilmiyorum ama ben deniz börülcesine bayılırım. Ben küçükken dedem Urla’dan toplar, torba torba getirirdi bize. Hatta geçen birkaç seneyse kadar Urla –İçmeler’den Annemle toplamıştık.

Lezzeti bence inanılmaz tarifi ise çok kolay. Kolay diyorum çünkü ben bile yapabiliyorum. Ancak kimileri sadece zeytinyağlı yaptığı gibi kimileri de yoğurtlu yapabiliyor ama ben zeytinyağlıyı daha çok seviyorum.

Küçük bir sır; her yemeğin bir püf noktası vardır, deniz börülcesinin ise sarımsak. Sarımsaksız bir deniz börülcesi düşünemiyorum, hatta bol sarımsaklı...


Malzemeler:

• Bir bağ Deniz börülcesi
• Birkaç çorba kaşığı zeytinyağı
• 2 diş sarımsak
• Damak zevkinize göre bir ya da yarım limon


Hazırlanışı:

Bağ şeklindeki deniz börülcesi çamurlu uçlarını kesin ve iyice yıkayın. Derin bir tencereyi soğuk koyun ve kaynatın daha sonra deniz börülcelerini bu suya ekleyin. Yumuşayana kadar kaynatın yalnız dikkat etmeniz gereken en önemli nokta diriliklerini kaybetmemiş olacaklar. Yani sıyrılma kıvamına gelmiş olacak. Pişmiş olan deniz börülcelerini bir kaba alın ve sert kısımlarından tutarak genişçe bir tabağa sıyırın.

Daha sonra üzerine göz kararı zeytinyağını ekleyin, isteğinize göre sarımsağını ve limonunu ekleyip servise hazır edin.


Afiyet olsun.

 
Toplam blog
: 139
: 3267
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

Ya herşeyim ya hiçim.... Birbirinden güzel fotoğraflarıyla yazılarımı destekleyen canım arkadaşı..