Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '08

 
Kategori
Güncel
 

Deniz Feneri ve kömür

Deniz Feneri ve kömür
 

fakirlik


Deniz fenerine saldıralım derken yıktığımız köprülerin farkında mıyız acaba!

Bir yardım kuruluşunu her zaman desteklerim; çünkü yardım, dini ve insani bir görevdir. Hangi hayvanın dağın arkasındakine yardım yaptığını görebilirsiniz. Tabii ki yapamaz; çünkü yardım insana mahsus bir davranıştır; fakat yardım yapayım derken, insanları sömürmeye kesinlikle de karşıyım. İnsanların samimi duygularını sömürenlere lanet ederim; ama yardıma karşı çıkanlara da lanet ederim.

Bir yardım kuruluşu eğer herhangi bir hata yapmışsa o ülkenin kanunları ve mahkemeleri vardır. Hedef alınan, hatayı yapan kişi olmalıdır. Kuruluş olmamalıdır.

Bu kuruluş eğer maksadının dışına çıkmışsa sessizce yasalara başvurulur ve gereği yapılır. Sessizce diyorum; çünkü hiçbir suç mahkemelerce sabit görülmedikçe geçerli olamaz.

Siz suç diye isnat ettiniz, mahkemeye gittiniz. Peki, bu durumda suçsuz bulunursa ne yapacaksınız? Ama suçlu bulununca cezasını çeker. Bu durum da basına açıklanır; fakat ümidini bu kuruluşa bağlamış binlerce masum ve çaresiz insan var. Bunların durumu ne olacak? İyi düşünmeliyiz.

Bakınız, deniz fenerinin ülkemizde eğitim gören binlerce yabancı uyruklu Türk öğrencileri ne duruma düşürdüğünü bilen var mıdır acaba benim gibi? Bunun sonucunda o öğrenciler yüz üstü kaldılar. Yarın o örencilerin, ülkemizde deniz fenerine çelme takanların günahını, hepimize yıkmaları hakkıdır.

Kendileri ekonomik hiçbir sorun yaşamayanların ortaya attıkları bu çıkışın nelere mal olduğunu görsünler.

Dediğim gibi, herhangi bir usulsüzlük görenler varsa, gizlice şikâyet makamına şikâyetini götürürler, suçlu bulunursa basına açıklanırdı. Peki, şimdi ne oldu çamur attık izi kaldı ama o yardıma muhtaç insanların hali nice oldu?

Şimdi de kömür olayı kösteklenmeye çalışılıyor. Parası olanın tuzu kuru.

Bu işin tespitini yapanlar devletin kendisi; vali ve kaymakamlarıdır. Gayet doğru bir davranıştır.

Eğer varlıklı birinin, muhtaç olmayan birinin kapısına gittiğini tespit eden varsa, gerekli mercilere şikayetini yapsın.

Devlet devletliğini fakire elini uzatarak yapmayacaksa ne zaman yapacak?

Bu işi parti yapsaydı karşı çıkardım; ama değil. Bu işe çomak sokanların göbek taşlarında ve sağlık havuzlarında (jakuzi) duş alırken düşünmelerini istiyorum.

Bu işlerde çok daha dikkatli ve objektif olalım lütfen. Adaletli olalım. Ayrıca, gönüllerdeki yardım duygusunu da yıkmayalım. Bu tür kuruluşları yönetenlerin de daha dikkatli olmalarını öneriyorum; açtığı yaralar ağır oluyor.

 
Toplam blog
: 358
: 1023
Kayıt tarihi
: 03.09.08
 
 

  Ne elimde garantim var ikinci bir soluğu almaya Ne aklım erer dünyayı yıkıp ta yeniden ya..