Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '20

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Deniz Patlıcanı sorunu...

(Didim’imizi Yönetenlere…)

Didim’de hava günlük ve güneşlik…

Altınkum sahilindeyim… Altınkum ve çevresi teknelerle dolu… Didim, tarihinde bu kadar tekneyi şimdiye kadar bir arada görmemiştir herhalde…

Bir taraftan fotoğraflar çekerken, bir yandan da çevremi gözetliyorum…

Hemen yanımdaki bir vatandaşla sohbete başlıyoruz ve konu Deniz patlıcanlarına geliyor…

Öylesine soruyorum, deniz patlıcanlarının satış fiyatını biliyor musunuz diyorum. Beyaz olanlarının kilosu 62 lira siyah koyu renk olanlar 32 lira diyor… Bu bilgiye hayret ediyorum ve sormaya devam ediyorum. Haberiniz var mı, Didim’de deniz patlıcanı avlayan kaç tekne var diye soruyorum…400 diyorlar ama o kadar yok 250–300 arasında var… Birçoğu da geri dönmeye başladı diyor… Neden dönüyorlar acaba diye kendi kendime söylenirken; kaçak ve haksız avlanmalar var diye yanıtladı sohbet arkadaşım… Ne gibi diye sormadan edemedim… Öncelikle bazı tekneler “algarna” kullanıyor dedi. Bilirmiş gibi yoksa trol mü dedim. Trol sayılmaz ama trolün küçüğü gibi dedi… Karşımdaki kişinin bu kadar bilgiye sahip olmasına şaşırdım ve sormadan da edemedim… Bunları bildiğinize göre, bu işleri biliyorsunuz herhalde dedim. Evet, ben de deniz patlıcanı avı yapan bir dalgıcım dedi… Şaşırmıştım ama o konuşmaya devam ediyordu. Ben dalıyorum, 2 metreden yirmi metreye kadar. Özel giysilerim ve torbalarımla deniz patlıcanlarını topluyorum dedi… Ha bir şey daha deniz patlıcanlarının denizi temizlediği doğru ama basın bunu biraz abartılı dile getiriyor. Deniz patlıcanını topladığım yerlerdeki kumlar gerçekten pırıl pırıldı dedi. Sohbet arkadaşıma, yıllar önce Didim Amatör Oltacılar Turnuvasına ödülünü almak için katılan Ege Üniversitesi Su Ürünleri Kurucu Dekanı Prof. Dr. G. ATİLLA Alpbaz ile bir söyleşi yaptığımı ve söyleşide de deniz patlıcanları hakkında da konuştuğumuzu, Prof.Atilla’nın deniz patlıcanlarının kültür balığı olarak yetiştirilmesi konusunda bir proje hazırladıklarını ama ekonomik olmadığı için talep olmadığını söylediğini belirttim. Sohbet arkadaşım, haberiniz yok mu gazeteler ve televizyonlar haber yaptı, bu konuda Ege Üniversitesinin bir çalışması varmış dedi…

Konunun tam uzmanına çatmıştım. Bir yerde oturarak sohbetimize devam etmeyi teklif ettim. Zaten her şeyi konuştuk dedi… Son olarak, size bu işi yapan biri olarak soruyorum. “Deniz patlıcanı avcılığı denizlerimize zarar verir mi ?…”Elbette verir. Ben bu işi yapan bir dalgıç olarak gözlerimle görüyorum her şeyi… Hele kaçak avlananlar, av mevsimine uymayanlar ve de “Algarna” kullanan balıkçılar oldukça deniz patlıcanlarının kökü kazınır” Dedi ve gözden kayboldu… Ben de olduğum yerde kalakaldım bir süre…

Altınkum Altınkum gibi ama düşmanlarıyla nasıl başa çıkacağını bilmiyor… Gelin, Altınkum'a yardımcı olalım…

Düşün şu Didim’in yakasından… Gölge etmeyin başka ihsan istemiyoruz… Didim sahilini çöpçülerinden mahrum etmeyin… Denizlerimizin geleceğini karartmayın…

Erdoğan Şahin

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..