Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '08

 
Kategori
Kitap
 

Deniz sana gelsin

Deniz sana gelsin
 

Elif Şafak


"Benden anne manne olmaz değil mi?" diyorum, sesim kısık çıkıyor. Dikkatlice bakıyor yüzüme. "Üç şart yerine gelirse olur elbet" diyor.
"Neymiş o üç şart?"
"Evvela Allahüteala isteyecek bunu, yani kitabında yazılı olacak, bu biiiir" diyor. "Sonra sen isteyeceksin tabii, bu da ikiii."
İleride beyaz bir taka geçiyor patır patır sesler çıkararak. İncecik köpükler bırakıyor sularda, görünmesiyle kaybolması bir olan.
"Üçüncü şart ne peki?"
"Üçüncü şart balıkçılarla ilgili" diyor ve eliyle etraftaki adamları işaret ediyor. "Onların sırlarına vakıf olman lazım."
Hayretle çevreme bakınıyorum. İyi de ne biliyor ki şu balıkçılar? Benim bilmediğim ne biliyor olabilirler ki?
Gülüyor Can Derviş Hanım. "Sen hiç elinde oltayla denize koşan balıkçı gördün mü? Göremezsin. Çünkü balık kovalamaz balıkçı dediğin. Bekler ki balık kendine gelsin."
"Yani?"
"Yani canım" diyor Can Derviş Hanım. "Bekle, deniz sana gelsin."

Elif Şafak'ın "Siyah Süt" adında ki yeni kitabından alıntıdır. Elif Şafak'ın annelikle yazarlık arasında ki yapması gereken tercihini güzel bir otobiyografik romanla anlatmış.
Okudum çok beğendim...
 
Toplam blog
: 42
: 4376
Kayıt tarihi
: 16.11.06
 
 

Konya'da yaşıyorum, mühendisim. Ben fazla konuşmayan, daha çok dinlemeyi seven biriyim. Her zaman bi..