Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Haziran '08

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Deniz Temiz, İnsan Kirli

Deniz Temiz, İnsan Kirli
 

Akdeniz, ırkların dinlerin adetlerin uygarlıkların olağan üstü harmanındaki özgürlüktür. F.BRAUDEL


8.333.000.000mm
Sekizmilyarüçyüzotuzüçmilyon milimetresi temiz TÜRKİYE istiyorum!

Ben, Alanya gibi üç tarafı denizle çevrili, şirin bir Karadeniz ili olan Sinop’ta doğdum.

Orta okula başlayıncaya kadar Karadeniz’in iki deniz olduğunu düşünürdüm. Bir tarafı, her zaman hırçın, kocaman, kara dalgalarıyla insanı <ı>ürperten, diğer tarafı yumuşak, dingin ve sessizliği ile kendini <ı>sevdiren bir deniz.

Çocukluğum, ürperten tarafta; kumu olmayan dev dalgaların dövdüğü kıyıda yüzmekle, toplu iğneden yaptığımız oltalarla balık yakalamakla, sur diplerinde midye pişirmekle, yengeç (biz küflü derdik) yakalamakla ve sığırcık avlamakla geçti.

Benim soluduğum hava, iyot, yosun, balık kokardı. Şilepleri, kömür-kum-tomruk-demir taşıyan takaları, kalkan –palamut- hamsi avlamaya giden gırgırları<ı> izlerdim penceremden.

Bir dönem, yelken sporuyla lisanslı sporcu olarak ilgilendim.

Alanya’ da, “<ı>al - sattan, yap – sata ” aşama kaydeden “gemi maketçiliği” yaptığım dönemde, tüm uluslararası spor karşılaşmalarında dereceye girenlere, küçük yelken maketlerimden hediye ettim. Şampiyonların ellerinde havaya kalkan gemilerimi, tribünlerden sessizce, gururla seyrettim.

Son yıllarda, -topraklarımız gibi- denizlerimizin de <ı>kirlenmesini, deniz ürünlerinin azalmasını, kıyı ve sahillerimizin kamu yararına aykırı kullanılmasını, sahil beldelerimizde ya<ı>ş<ı>ayan küçük balıkçılarımızın <ı>i<ı>ş<ı>siz- a<ı>ş<ı>sız<ı> kalmalarını üzüntüyle izleyip durdum.

Yaşadığım yerin, deniz gibi uçsuz bucaksız, adım gibi engin olmasını isterdim her zaman… Ve bir gün, bana yaşama sevinci veren “denize”, vefa borcumu ödemeyi…

Bu fırsatı, 2004 yılında TEMA’ nın da üyesi olduğu MIO-ECSDE’ nin (Çevre, Kültür ve Sürdürülebilir Kalkınma İçin Akdeniz Bilgi Ofisi) etkinlik daveti üzerine buldum.

BM Akdeniz Eylem Planı ( UNEP – MAP ) , Cleanup The Med (Akdeniz’i Temizlemek) etkinliğini koordine eden İtalya’nın güçlü STK’larından biri olan Legambiente ile bu dönemde tanıştım.

20042005 - 2006 ve 2007 yıllarında, 21 Avrupa - Akdeniz ülkesinde, ( <ı>Cezayir, Arnavutluk, Belçika, Kıbrıs, Hırvatistan, Mısır, Fransa, Yunanistan, Ürdün, <ı>İ<ı>srail, <ı>İ<ı>talya, Lübnan, Makedonya, Malta, Moritanya, Fas, Filistin, Portekiz, <ı>İ<ı>spanya ve Tunus ) aynı tarihlerde gerçekleştirilen bu uluslararası etkinliğin Türkiye’ deki yerel paydaşı olmaya, Dim Çayı’ nın Akdeniz’e kavuştuğu noktada, bir avuç gönüllü öğrenci ile kıyı temizliği yaparak başladık.

2004
2005 yıllarında Çevre Eğitim Projesi, 2006 yılında “Gençlik ve Turizm” anketl çalışması yaptım.

Legambiente’ nin yayın organı Fest Ambiente News’te 2 kez haber olarak 21 Avrupa - Akdeniz ülkesinde Alanya’nın adını farklı bir açıdan duyurmak ve sekreteryanın “özel teşekkürü” bana teşvik oldu.

Bu sorumluluğu gönüllü üstlenirken tek bir düşüncem vardı; Akdeniz Kültürüne, tarihine ve sosyo-ekonomik yaşamına, ince ve narin topraklarına duyduğum, vefa, sevgi ve saygı…

 
Toplam blog
: 272
: 734
Kayıt tarihi
: 13.10.07
 
 

1959 Sinop Bektaşağa Köyü doğumluyum. Yaşamda, anlaşılacak bir şeyi olanlara ve bunu öğreti yapan..