Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '10

 
Kategori
Değerleme
 

Deniz yıldızlarını özlüyorum

Çok önceleri karşılaştım. Denizyıldızlarının öyküsüyle. Hoş bir hikaye diye düşünmüştüm. Zaman zaman da örnekler verirdim. Çocuklarıma, öğrencilerime. Sonra torunlarıma anlatmaya başladım.

< okyanus="" sahilinde="" yürüyüş="" yaparken,="" denize="" telaşla="" birşeyle="" atan="" birine="" rastlar.="" biraz="" yaklaşınca="" bu="" kişinin="" sahile="" vurmuş="" denizyıldızlarını="" denize="" attığını="" fark="" eder.="" niçin="" bu="" deniz="" yıldızlarını="" atıyorsun.="" diye="" sorar="" .topladıklarını="" hızla="" denize="" atmaya="" devam="" eden="">

-Yaşamaları için;

Diye yanıtlar.

-İyi ama burada binlerce denizyıldızı var. Hepsini atmana imkan yok. Sizin bunları atmanız neyi değiştirecek ki.

- Der;

Yerden bir, deniztıldızı alıp denize atan kişi;

-Bak bunun için çok şey değişti.! karşılığını verir. >>

Bu hikayeyi masal diye torunuma anlattım yıllarca Kurtardığım denizyıldızlarını dinledi. Benden.

Şimdi çoğu kez sahilde uzun yürüyüşler yaparken. Bizde sanki sahildeki denizyıldızlarını denize geri atardık. Tabi bizim sahillerde denizyıldızları yoktu .

Bu dünyada yalnız değiliz. Birileri ve bir şeyler var hayatımızı anlamlandıran:

Annemiz, babamız , daha sonra ço cuklarımız. Sonra torunlaımız, can ciğer dostlarımız, özenle baktığımız köpeğimiz, suyunu hiç eksik etmediğimiz çiceğimiz, Kılına zarar gelse içimizin titrediği şeyler vardır. hayatta. Onlara sahıp olduğumuzda hep mutlu olduk. Birde hayal edipte isteyipde < denize="" atamadığımız="" yaşatamadığımız="" nice="" denizyıldızlarımız="" var.="">>

Başaramadığımız

Hiç düşündüğünüz oluyor mu?

Kendim için olmasa da birileri için yapabileceğimiz bir şeyler, muhakkak vardır. Bunu uygulamak gönlümüzü rahat kılan, bir beklentisi olmadan denizyıldızını denize atan adam attığı o denizyıldızı için çok şey değiştirdi.

Benimde < anne,="" babasının="" iletişimsizliğinin="" sebebini="" kendisi="" olduğunu="" düşünüp="" .="">> Ölümünün onlar için hayırlı olacağını düşünen, bu yüzden hırçın, kavgacı, huysuz olan bu çocukla, çalışmalarımız sonunda kendi elleriyle çizip getirdiği ve altına

< herşey="" için="" teşekkürler.="" seni="" çok="" seviyorum="">> Yazılı resim elime geçene kadar. Ne zaman zorlansam, yılsam o çocuk ve aldığım o güzel hediye gelir aklıma.

Sonra. Sonra tatlı bi r duygu sorar, içim bir tuaf olur. Kimbilir kaç tane denizyıldızı kurtarmıştım 38 yılda.

İşte bir şey katabiliyorsak iyilik ve güzellik adına. Görünmesede bilinmese de, binlerce denizyıldızının içinden, birini denize atmak; Benim veya senin yaptığım iş neden olmasın? Birileri için...

Şimdi onlar gelecek yılların,

Hesabıyla ayrılacaklar aramızdan.

Acı tatlı hatıralar bırakarak.

Ayrılık vaktı geldi....

Gidenlerin yerine yeni denizyıldızları atalım.

Okyanusun masmavi sularına.

08.03.2008

 
Toplam blog
: 140
: 595
Kayıt tarihi
: 31.08.10
 
 

18.03.1950 yılında Samsun'un Bafra ilçesinde dünyaya gelmiş. Altı çocuklu bir işçi ailesinin üçün..