Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Denize girme şekilleri

Denize girme şekilleri
 

Ah o deniz yok mu masmavi, beni alıp içine çekecek sanki. Yüzme bilene ne ala ya bilmeyene. Her ne şekilde olursa olsun yinede deniz güzel. Öyle yüzenler, öyle denize girenler, öyle güneşlenenler gördüm ki sormayın. Öncelikle denize girme şekillerinden bahsetmek istiyorum.

Kişi girdiği sahili hiç tanımıyorsa, öncelikle tanıya tanıya, ağır ağır, yürüyerek girer. Azıcık dalga gelse birkaç adım geri kaçar tekrar girmek için uğraşır ve su omuzlarına geldi mi bir süre ayakta dikelir. Dalga gelir zıplamaya başlar ya da dalgaya direnir.

Yüzme bilmeyen bir kişi, önce başkalarına bakar, yinede temkinlidir. O da ağır ağır girer. Nemelazım dikkatli olmalı. Bir de yüzme bilmediğini çaktırmadan sağa sola kulaç atar dikeldiği yerde. Yüzme bilmeden önce bende çok yapardım.

Eğer sahili tanıyor ve önceden girdiyseniz. Rahatça giresiniz ve yüzmede biliyorsanız denizin tadını çıkarırsınız.

Birde iskeleden yada tekneden denize atlayarak girme sitili mevcuttur. Eğer iskelenin altı kayalıksa kaza geçirme şansızlığı yaşayabilirsiniz. Yok bana bir şey olmaz diyenlerden ve çok iyi yüzme biliyorsanız haydi atlayın derim.

Gelelim son maddeye, ben görünce hayretlere düştüm. Sanki savaşa gider gibiydi. Allah Allah deyip koşarak ve atlayarak denize girmeler. Yerli turist değil yabancılarda çok var bu tipler. Gördün mü kaçacaksın, sahili onlara bırakacaksın.

Bu yazda ilginç tiplere rastladım. Yüzmede gerçekten bu işi bilenlerden tutun, kaçar adımlarla hızla kulaç çırpıp panik içinde kenara yüzenlere mi. Birde güneşlenenler vardı. Saatlerce yatanlar ciğer gibi kızaranlar, kitap okuyanlar yada okuyormuş gibi yapanlar, yatmanın yerine yürümeyi tercih ederek güneşlenenler, rüzgara karşı bir de kollarını açıp saatlerce dikelenler, birde sağı solu dikizleyenler. Onları unutmadım. Güneşlenmek zor zanaat, bana göre bir iş değil. Ya bir ya iki kere yattım oda gözkapağıma midye kabuğu koyarak tavsiye ederim harika bir şey. Hiç gözünüz yanmıyor. Gözlüğe de gerek yok. Bunun haricinde hem yürüdüm hem spor yaptım. Artık bir daha ne zaman deniz kokusu alır, ne zaman balıklar gibi yüzerim bilinmez ama denizin tadına doyamıyorum.

 
Toplam blog
: 82
: 1963
Kayıt tarihi
: 13.10.06
 
 

Müzik ve amatör fotoğrafçılıkla ilgileniyorum. Yazma isteği içimde vardı. Mutlaka bir gün düşünce..