Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '08

 
Kategori
Balıkçılık
 

Denizi seviyorum, dalmayı da, balığı da, avlamayı da...

Denizi seviyorum, dalmayı da, balığı da, avlamayı da...
 

Zıpkınla balık avlama.


Balıkçılığa oltayla başladım. Oltayla avlanırken, hep büyük balık yakalamayı hayal ediyordum ancak oltama hep küçük balıklar geliyordu.Bir gün serbest dalış yapan arkadaşım ''Gel sen de serbest dalışa başla, bak o zaman oltacılıktan nasıl vazgeçeceksin'' dedi.Şimdi ise zıpkınla balıkçılık bir tutkuya dönüştü bende. Ve sonrasında bir balıkadam kıyafeti alarak, zıpkın, palet ve gözlükle ilk dalışlarımı yapmaya başladım. İtiraf ediyorum çoğu dalış sonrası elim boş geldim. Koskoca denizde balık yok ki nasıl vurayım. Balık çoktu da, ben mi vurmadım...

İlk 6 ay neredeyse hiç büyük balık vuramamıştım, ancak daha sonraları eve elimde kocaman Karagözler, Mırmırlar, Levrekler getirmeye başladığımda hem ev halkı, hem de konu komşu, eş dost, para verip te alamayacakları balıkları yemeye başladılar.

Zıpkınla balık vurmak, hem sportif, hem de ailenizle iyi vakit geçirmenizi sağlayacak çok güzel bir hobi. En güzel yanı, yaz kış deniz sevdasından geri kalmıyorsunuz. Bütün yorgunluğunuz, bütün elektriğiniz suya girdiğinizde kaybolup gidiyor ve rahatlıyorsunuz. Sualtı avcılığının benim için en güzel yanı bu. Bazen denizin altını, kumda oynaşan yengeçleri, deniz atlarını seyretmeye dalıp, yanımdan geçen büyük balıklara atış yapamadığım da çok olmuştur. Eminim serbest dalışın zor olduğunu düşünen çok kişi var. Ancak o kadar zor değil. Sualtında balık avlama yöntemlerini öğrenirseniz ve kaliteli serbest dalış malzemeleri kullanırsanız, bir-iki dalıştan sonra balık vurmak ve eve balıklarla dönmdönebilirsiniz. Uzun zaman olta avcılığı yapmış arkadaşlarım var. Onların hepsi şu an oltalarını rafa kaldırdılar. Çünkü zıpkınla balık vurmanın bu kadar basit olduğunu hiç tahmin etmemişlerdi.

Zıpkınla balıkçılıkta belli başlı balık avlama teknikleri vardır. Bunlar, mevsim ve bulunduğunuz yerlere göre değişir. Ama kesinlikle herkesin yapabileceği birkaç teknikten oluşur. Elinize zıpkın, palet ve gözlük alıp hergün suda gezer durursanız, vurduğunuz balıklar birkaç taneyi geçmez. Ama çok zevk duyar ve her zaman büyük bir balıkla karşılaşacakmış gibi avlanırsınız.

Balık, suyun üstünde arkasından koşarak avlanmaz. Balık, suyun altında iyi bir kamuflajla saklanarak yani bekleme yöntemi dediğimiz agaşon yöntemiyle avlanır. Bu yöntemle civardaki balıklar sizin hareketsizliğinizi merak edip yakın mesafenize geleceklerdir. Bu yöntemle balıklar kendilerini genelde bir ya da iki metre arasında vurdururlar. Bir de taş altı yöntemleri vardır. Bu yöntem taşlık, erişte ve topukluk yerlerde olur. Balıklar günün belirli vakitlerinde su sıcaklığına ve ay durumuna (dolunay) göre kıyıya yaylıma gelirler.

Zıpkınla balıkçılık yılın 12 ayı yapılabilecek çok iyi, çok sportif, içgüdesel bir uğraş. Bu işe ilk başladığımız yıllarda çevremizden hep tepkiler alırdık. Hasta olacaksınız, üşüteceksiniz derlerdi. Aslında insanların haklı olduğunu düşünüyorum. Yazın sportif olarak yapılan elbisesiz dalışlar kesinlikle insan sağlığını ileride tehdit edecek şekilde yapılıyor. Çünkü yazın dışarıda hava sıcaklığı 40°, su sıcaklığı 20-25° arasında. Yani vücut ısısı değişiyor ama insanlar bunun farkına varmıyor. Kışın ise bunun tam tersi. Dışarısı +1 +5° arasında değişiyor, su sıcaklığı +12°nin altına düşüyor. Yani suyun içi sıcak, dışarısı soğuk. Ama bu ayrıntıların arasında en önemli olan şey üzerinizdeki elbise. Son yıllarda çıkan opencel elbiseler, zıpkınla balıkçılıkta en büyük avantaj. Fermuarsız olan bu elbiseler, düz ve kamuflaj olmak üzere ikiye ayrılıyorlar. Bu elbiselerle su sıcaklığı ne olursa olsun kesinlikle üşümüyorsunuz. Bunu garanti ediyorum. Bazı günler 8-9 saat denizde kaldığımız oluyor. Tabii ki bu kadar uzun süre suda kalmanızı tavsiye etmiyorum. Ama şu da bir gerçek, deniz altı başka bir dünya, insan kendini unutuyor.

Zıpkınla balık avcılığının yaşı yoktur. Denizde yüzmesini bilen herkes kesinlikle bu işi çok kolay yapabilir.

 
Toplam blog
: 57
: 2828
Kayıt tarihi
: 17.07.07
 
 

17 yıldır uluslararası firmalarda yöneticilik yaptım. Bunun yanında şirketlere satış, yöneticilik, k..