Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '11

 
Kategori
Siyaset
 

Denizlere çıkar sokaklar

Denizlere çıkar sokaklar
 

Geçsede yolumuz bozkırlardan…
Denizlere çıkar sokak…
Yıllardan sonra, aylardan sonra yeniden yanyana onlar…
Böyle diyordu Murathan Mungan “Fırtına” isimli şiirinde…
Dün, Halit Çelenk’in sokağı da, denizlere ulaştı…
Yıllardan sonra, aylardan sonra yeniden yanyana onlar…
Bü gün Denizler gideli tam 39 yıl oldu…
Her yıl Denizleri anmak için törenler tertip edilir, hesap sorulacak yeminleri edilir…
Törenden sonra unutulur…
Uzun bir zamandır katılmam ben o saçma tertiplere…
Çünkü, anlamsızdır…
Protokol diye bir şey Denizleri anarken bile mevcudiyetini korur…
Gitmem, gidemem…
Bundan böyle her 6 Maysı’ta da Denizleri anmak için yeni yazılar yazmayacağım…
Yıllar önce idam mahkemelerinde yaptığı savunmadan bölümleri yazacağım…
Hemde ömrüm yettiğince her 6 Mayıs…
İlk olarak bu yıl başlıyorum…
Ve ilk önce dönemin İçişleri Bakanı Haldun Menteşoğlu ile Deniz’in arasında geçen konuşmayı, ardından da savunmasının son bölümünü paylaşacağım… 

*** 

Menteşoğlu: Neden yola çıktın bu genç yaşta?
Deniz: İnandığım dava uğrana mücadele veriyorum. Sizin yüzünüzden mücadele veriyorum.
Menteşoğlu: Nereye gidiyordunuz?
Deniz: Devrime
Menteşoğlu: (Eliyle duvardaki haritada Sivas'ı işaret ederek) Devrim o tarafta mı?
Deniz: Devrimin o tarafı, bu tarafı yoktur. Her taraftan gelir.
Menteşoğlu: Parayı ne yaptın?
Deniz: Türkiye Halk Kurtuluş Ordusu paranın gereğini yapacaktır.
Menteşoğlu: Halk Kurtuluş Ordusu nedir? Türkiye'de bir tek ordu vardır o da Cumhuriyet ordusudur
Deniz: Hükümetinizin istifasından belli.
Menteşoğlu: İşte bu pejmurde adam Türkiye Halk Kurtuluş Ordusu'nun kahraman kumandanıymış. İyi bakın kılığına kıyafetine suratına.
Deniz: Kahramanım tabii.
Menteşoğlu: Kimin kahraman olduğu belli olmadı mı?
Deniz: Belli oldu. Kahraman olduğunuz için istifa ettiniz değil mi? 

*** 

Savunmasının son bölümü;
Mustafa Kemal sağ olsaydı bugün çok şaşırırdı. İddianame baştan beri sırf kelle istemek maksadıyla hazırlanmıştır. Şeklen de hukuk mantığından mahrumdur. Hukuki kıymet ve değerden mahrumdur.
21 yılın hesabını 21 gençten sormak maksadıyla ve suçluların telaşı içerisinde hazırlanmış bir iddianamedir.
Ben şunu iddia ediyorum ki, hareketimiz tamamen Anayasal bir harekettir. Anayasa'nın başlangıç ilkesinde belirtilen ulusun zulme karşı direnme hakkını kullandık. Bu sebeple Anayasal bir davranışta bulunduk. Yaptıklamızın haklı olduğuna inanıyorum. Halen de bu inancı taşıyorum.
Türkiye'nin bağımsızlğından başka bir şey istemedim.
Ve bu sebeple Amerikan emperyalizmine ve işbirlikçilerine karşı mücadele verdik.
Bundan dolayı da ölümden korkmuyoruz. Onu ancak işbirlikçiler düşünsün. Ve ancak onlar kendi canının telaşına düşsün.
Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum. 

 
Toplam blog
: 19
: 471
Kayıt tarihi
: 30.03.11
 
 

Bir çok yerel ve bölgesel gazetede köşe yazarı olarak çalıştım ve hepsinden direk ya da dolaylı olar..