Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Eylül '15

 
Kategori
Güncel
 

Denizli Deda Haber Sitesinde benimle yapılmış Recep Yazıcıoğlu söyleşisi

Denizli  Deda  Haber  Sitesinde benimle yapılmış Recep Yazıcıoğlu  söyleşisi
 

Recep Yazıcıoğlu


Talihsiz ve esrarengiz bir kaza sonucu aramızdan ayrılan Recep Yazıcıoğlu’na dair bilinmeyenler aralanıyor.

Tokat’ta yaşayan  “Recep Yazıcıoğlu’nun Liderlik Sırları” Kitabı’nın yazarı işitme engelli  TURAN YALÇIN halk tarafından “Süper Vali” olarak tanımlanan Recep Yazıcıoğlu hakkında bilinmeyenleri anlattı. DEDA HABER’e konuşan Yalçın, Merhum Yazıcıoğlu’nun son görev yeri olan Denizli hakkında da çarpıcı bilgiler verdi.

İşitme Engelli olan Turan Yalçın’ın yaşam mücadelesi, hayat tecrübeleri ile birlikte özellikle engelliler ve gençler üzerine çalışmalarını sizlere duyurmak için DEDA HABER ekibi olarak Merhum Yazıcıoğlu’nun görgü tanığı işitme engelli  Yazar Turan Yalçın ile röportaj yaptık:

SORU- Önce Turan Yalçın’ı tanıyalım, Turan Yalçın kimdir?

TURAN YALÇIN- 1967 yılında,   Tokat’ın , 1987 yılında ilçe olan,  Pazar  Nahiyesinde  bir çiftçi ailesinin  3 kızından     7 yıl   sonra  dünyaya gelen tek erkek evladıyım. 12 yaşında ortaokula giderken  şiddetli menenjit hastalığı sonrasında  uzun  tedavilerden sonra  iyileştim ama işitme gücümü tamamen kaybetmiştim. Ortaokulu da Pazar’da tamamladım . Lise 1 de  iki sene  üst üste sınıfta kalmama  rağmen daha sonra okumanın yazmanın  gücünü keşfederek   Pazar’da liseye devam  ederek tamamladım.13 amca çocuğu arasında  ilk  ve tek  Üniversite tamamlayan insan oldum. İstanbul Üniversitesi İktisat Bölümünü tamamladım. Önce Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesinde   geçici olarak çalıştıktan sonra  1996 da engelli memur sınavını kazanarak  Türk Telekom’da  memur oldum. 2007 de  Özelleştirme sonrası  İl Halk Kütüphanesine  atandım. Türk  Telekom’da  memur iken  Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tokat  MYO  Elektrik  bölümü mezunu oldum. Evli ve 2 çocuk babasıyım.

   1982 yılından beri Tokat  Yerel basınında yazılar yazarım. Tokat’ta valilik yaptığı  1984-1989 yılları arasında  yazdığım yazı ve  şiirler ile Vali Recep Yazıcıoğlu’na her zaman destek oldum. 2006  yılında “Sessiz Dünya’dan Esintiler”  2007 yılında  “Tokat’tan Zirveye Doğru” 2010 yılında Akis  Yayınları“Hizmetkar Lider Recep Yazıcıoğlu” 2013 yılında Az Yayınları “Recep Yazıcıoplu’nun liderlik sırları” ve  2014 yılında Az Yayınları  “Engelleri Aşanlar” adlı kitaplarım  çıktı. Her kitabım bir öncekinden daha  çok ilgi gördü. Yayına  hazır bir çok kitabım var. Şiir gecelerinde şiir okumak, Üniversitelerde  “Hiç Duymayan  İnsan Nasıl  yazar ve konuşmacı olur”  konulu konuşmalar yaparak   azimle  çalışmanın  ve kitap  okumayı sevmenin   önemini anlatan konuşmalar yapmaktayım.  Okumayı  yazmaya ve insanları severek aydınlatma  yolunda  eleştirileri ve hakaretleri de  küçümsemeleri de  göğüsleyerek   çabalarıma  devam ediyorum.Şiir gecelerinde şiirler okumaktayım. Antolojilerde  yer alıyorum. 


SORU- Turan Yalçın için Recep Yazıcıoğlu’yu önemli kılan nedir?

TURAN YALÇIN-

 

O’nu bizim  için değerli kılan samimi ve içten  olması,   empati ile muhatabına yaklaşmasıydı. “Ben” yerine  “biz” vücut dili ile anlatan   ve  mevki ve makamları insan ilişkilerine karıştırmayan  “hepimiz aynıyız” mesajı veren  insandı.  Bunun yanında  17 yaşında olmamıza bakmadan  Tokat’ta Vali iken   Sesimiz Gazetesindeki yazılarımızı  okuyarak   takdirlerini   herkese söylemesi ve annem  ve babam dahi inanmazken   “yarının  büyük  gazetecisi” olacağımıza  inanarak   bana verdiği kitapları böyle imzalaması  her zaman bizi motive etmiş, İstanbul’da  Üniversite okurken   el yazısı  ile de olsa bir iki satır  mektuplarımıza cevap yazması , istediğimiz  kitapları sanki  arkadaşımız  gibi göndermesi, Valilikten  ayrıldıktan sonra  Tokat’a geldiği zaman bizlere sarılarak  “sen değerlisin, sen teksin, benim için değerli insansın” mesajını sözle değil davranışları  ile bana  hissettirmesi   bizim gözümüzde O’nu  farklı yapan özellikler olmuştur. Liderliğinin ilk ve en önemli  şartı bence samimi olmak .

SORU- Recep Yazıcıoğlu ile ilgili çok sayıda kitap, dergi ya da edebi eserler üretiyorsunuz. Neden sanat yolu ile Süper Vali üzerine yazıyorsunuz?

TURAN YALÇIN-

Yarına  kalmanın en güzel yolu  sanattır. Bir insanı  yarınlara taşımak istiyorsak   onu filmler, diziler, kitaplar, romanlar, şiirler ile  gelecek nesillere  anlatmak lazım. Ben yazmak   konusunda   yetenekli olduğumdan  bunu yapabiliyorum. Başkaları da  film ve diziler ile  bunu yapmaya  çalıştılar ve başarılı da oldular gerçekten de. Sanat toplum için olunca  insanları  gelecek nesillere kitaplar ile anlatmak en güzeli. Gençler gelerek  “ Abi kitabınızı okudum. Recep Yazıcıoğlu’nu  sizin kitabınızla  tanıdım .O’nun gibi  bir adam olmak istiyorum ve gayret edeceğim. Kitabı  babam ve annem okuyup   tüm çevremize okutacağız” dedikleri zaman dünyalar benim oluyor.

SORU- Kitaplarınızda Süper Vali’yi nasıl ifade ediyorsunuz?

TURAN YALÇIN- Samimi, dürüst ve çalışkan, engelliler seven, insana gereken değeri  veren, empati yapan   yazanı seven  ve kendisi de düşüncelerini  yazılı ve sözlü güzel anlatan   hitabete  önem veren ve   hitabeti güçlü ve kararlı, korkmayan  içinden geleni açıkça söyleyen   dedikodu yapmayan   ve  “şunu söylersem  şu darılır mı” diye düşünmeden doğruyu söyleyen adam olarak   tanıtıyorum genişçe.   

SORU- Çeşitli üniversiteler, sivil toplum örgütleri ya da çeşitli kuruluşlar bünyesinde seminer ya da panellere katılıyorsunuz. Özellikle de gençlere önem verdiğiniz biliniyor. Recep Yazıcıoğlu’nun liderliği ve ülkeye hizmetleri göz önüne bulundurduğunuzda gençleri nasıl konumluyorsunuz?

TURAN YALÇIN- Gençlerimiz de   büyük potansiyel var gelişme, ülkeye faydalı olma,  hizmet etme. Ama  yanlış arkadaşlar,  insanı geliştirmeye  değil ezberlemeye yönelik eğitim sistemi,  aileden alınan  özgüvene dayalı değil de  korkuya dayalı, başkalarını suçlamaya dayalı  aile ilişkileri,  birikimli insanlardan faydalanma yerine onları kıskanma, çekememezlik  gençlerin daha çok gelişmesini engelliyor. Onlarda  güzel örnek alacakları insanlar arıyorlar. Ben Recep Yazıcıoğlu’nu anlatınca    O’nu merak ederek  araştıran   öğrenen ve O’ndan  ilham alan çok insana  rastlıyorum. Anne  ve babalar  kitabı  imza günlerinde alarak çocuklarına hediye ediyorlar. Gerçekten güzel oluyor  davet  olsa her Üniversitede   Recep Yazıcıoğlu’nu anlatmak  isterim.

SORU- Recep Yazıcıoğlu daha önce görev yaptığı illerde olduğu gibi Denizli’de de iz bıraktı. 6 ay gibi kısa süre görev yapmasına rağmen Denizli’de görev yaptığı sürece çok konuşuldu. Süper Vali’nin Denizli’de yaptığı hizmetleri nasıl buluyorsunuz?

TURAN YALÇIN- Gayet güzel ,işler  yaptı. Bir haftada tüm ilçeleri gezdiğini biliyorum.1989 da  Tokat ve Denizli’yi kardeş şehir yaparak   büyük bir heyetle  Tokat’tan Denizli’ye gelmişlerdi. 2003 yılında da  Denizli Valisi  olunca nu kardeşliği 14 yıl  sonra da unutmayarak  Tokat’a  iki otobüs dolusu   iş adamı getirmişti. O zaman   görüşmüştük ve  3.5 ay sonra  da o kaza oldu zaten. Kardeşliğe önem veren Vali insanları ve  illeri tanıştırarak   kaynaştırmaya  çok önem veriyordu. Gittiği yerlerde   bile engellilere   bizi anlatarak  örnek gösteriyordu. Tokat Denizli Kardeşliğine  2003 de yazdığım  şiirim  İnternette  en  çok okunan şiirim olmuştu.İsteyenler  “Tokat Valisi  Denizli’de” adlı şiirimi   internetten  bulup okuyabilirler. İşin en ilginç yanı   bu kardeşliği 30 yıldır yazı ve şiirleri ile destekleyen ben ne yazık  ki hayatımda  Denizli’yi görmedim daha. Denizli de Üniversite ve okullarda  Vali beyi anlatan konuşmalar yapmak ve O’na yazdığım şiirleri okumak  isterim. Tokat ve Sivas’ta şiir gecelerinde   Vali beye yazdığım şiirleri okuyunca  insanlar çok duygulanıyorlar.

SORU- Pamukkale Üniversitesi, Türkiye’de önemli üniversitelerden biri. Her yıl binlerce mezun veriyor. Özellikle kitaplarınızın akademik çevrelerce İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri (İİBF)’nde kaynak kitap olmasını önerir misiniz, neden?

TURAN YALÇIN- Kitaplarım bir çok Üniversite  ve halk kütüphanelerinde   özellikle  Üniversite Öğrencilerinin okuduğu bir kitap  ve  Recep Yazıcıoğlu hakkında  yazdığım kitapta    bizzat  Tokat’ta   1984-1989 Yılları arasında Yayınlanan   Sesimiz  Gazetesinde  yayınlanan yazılar  baz  alınarak yazıldı. Valiye yazılan şiirler hayat hikayesi kişiliği  ve liderliği.  Liderlik konusunda   gelişmek isteyenlere  iyi kaynak olacağına eminim. Bu konuda  öğrenciler ve öğretim üyeleri kitabımızı  bularak okuyarak düşünerek  faydalanabilirler. İyi vali yönetici ve halkın sevdiği insan  olmak isteyenler  kitabımızı smaimiyetle  okuyarak faydalanabilirler.

 
SORU- Turan Yalçın için Denizli’nin ayrı bir yeri olduğu biliniyor, özellikle Denizli halkına ve gençlere dokunmayı burada tecrübelerinizi paylaşmayı çok istiyorsunuz. Denizli’de yapmayı istediğiniz ya da planladığınız bir girişiminiz var mı?

TURAN YALÇIN-  Üniversite  öğrencileri ,   şair arkadaşlarım beni Denizli’de görmeyi çok istedi ama ne yazık ki  bir türlü davet olup da gelemedim. Üniversite’de   gençlerle , işitme engelli  aileleri ve işitme engelliler ile   şairler ile   buluşmak  kaynaşmak , yerel basını ziyaret etmek  ve  gençlere kitaplarımızı  imzalayarak  sorularını  cevaplamak   kardeş şehir Denizli’yi   gezmek görmek ve dönüşte Tokat’ta yerel gazete Tokat’ta yazmayı çok isterim. Bunun  için resmi bir davetin olması  yeterli. Nedense  Tokat’a okumaya gelen Denizli’li gençler ile   ve şiir  gecelerinde Denizli’li şairler ile  çok iyi anlaşıyoruz.

SORU- Gazeteci ve yazar kimliğinizin yanında kişisel gelişim uzmanı misyonunuz da var. İşitme Engelli bir yazar olarak özellikle engelli bireylere hayata tutunması için neler önerebilirsiniz?

TURAN YALÇIN- Ben kişisel  gelişim  uzmanlığı tabirini sevmem  bunun yerine kişisel gelişim gönüllüsü  daha samimi  geliyor. “Olmaz” diye bir şey yok.  Ben işitme engelli bir insanın   güzel konferans veremeyeceğini zannederdim. Bir Gün recep Yazıcıoğlu sevdalısı olan   Gaziosmanpaşa Üniversitesi   Öğretim  Üyesi  Doç.Dr Köksal  Pabuçcu ( “Adam gibi Vali” kitabının yazarı) beni okula  davet etti. Aniden  konuşmaya yapmamı  istedi. Bende konuşunca bir anda   başka okullara da davet aldım. Güzel yazma  ve  konuşma üzerine gazete ve dergi yazıları okuyup da hayata uygulayınca  gerçekten de   güzel konuşma yapabileceğimize inandım  şimdi  gittiğim yerlerde   “işitme engelli bir insan  normal insan kadar güzel konuşur mu?” diye hayret ediyorlar. Gençlerde isterse gayret ederse  hayret edeceği sonuçlar alırlar. Azmi bırakmamak lazım.”Engelleri Aşanlar” kitabımda 60 kadar engellinin başarı   hikayesini anlattım. Ben de dahil. Bu kitabı yazarken   engellilerin hayat  hikayelerinden çok şey öğrendim. O kitap beni daha çok hayata bağladı ve ilgi gördü. Engelliler nasıl azimle hayata  bağlanmış okuyan insan  “ başarıda engel yok” diye düşünecektir 

SORU- Gençler… Bu ülkenin aydınlık yarınları… Ancak bazı gençlerimiz gelecek kaygısı taşıyor ve ümitsiz. Gençlerin enerjisini iyi kullanması ve geleceğe tutunması için ne yapılmalıdır.

TURAN YALÇIN- Çevremizde ne yazık ki bizi sevenden çok sevmeyen var.  Başarılıysan sevmeyenin  çoktur. Yaparsın  edersin, diyen az yapamazsın edemezsin diyen  çok. Korku kültürü hakim kılınmak isteniyor okulda  , ailede. Sözüm dinlensin diye aileler “şunu yaparsan seni severim, bunu yaparsan  seni överim” gibi bu   da  gençlerin kendi olmalarından  çok arkadaşlarının, ailenin öğretmenlerin istediği gibi bir insan  olara yetişmelerine sebep oluyor. Kendine  özgü düşünceleri olmak   suç gibi algılanıyor. Fransız  düşünür e.e cummıng der ki “ Seni  başkalarından   farksız  yapmaya  gece gündüz çalışan  bir dünyada  kendin olabilmek , kendin kalabilmek  dünyanın en  büyük savaşını vermektir. Bu savaş bir  başladı mı hiç bitmez” Bu sözden  yola  çıkarak Doğan Cüceloğlu “ Savaşçı” kitabını yazmıştır. Gençler  çevrenin ve arkadaşlarının değil iç seslerinin ne dediklerine  kulak vererek   başarılarına inanacak  insanlar ile dost olarak  her zaman  hayata   tutunabilirler.   Bu kitabı  çok severek birkaç kere okudum. Gençlerde   kendileri olabilmek  kendileri kalabilmek   için   savaşı verirlerse o zaman   hayatta başarılı ve kimseye  muhtaç olmayan tersine başkalarına faydalı insanlar  olurlar. Bunları Denizli  de gençlere  konferanslar ile anlatmak   isterim. Umarım  faydalı olur. Denizli ye kucak dolusu  selamlar.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..