Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Alyoşa-Sevmek Güzeldir.

http://blog.milliyet.com.tr/alyosacan

12 Haziran '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Denizli' nin Buldan ilçesindeyim.

Denizli' nin Buldan ilçesindeyim.
 

ABLAM ÇEKTİ.


Merhabalar,

Hafta sonu üç günlüğüne Denizlinin Buldan ilçesine gittik.

Kimlerle mi gittik, hemen yazayım, ben Sebuş ablam, Teyzemin kızı ve damadı hep birlikte

Yine Buldan da oturan teyzemizin kızına gittik.

Teyzemin kızı Buldanın Eldirek köyünde şimdiki adı Bölme kaya köyünde oturuyorlar.

Denizlide ve Buldan da 2004 yılında çok şiddetli bir deprem olmuştu sanırım hepiniz hatırlarsınız.

Teyzemin kızı o köyde otururken depremden çok etkilenmişler çünkü evleri neredeyse başlarına yıkılıyormuş, ben gidip gözlerimle gördüm, evdeki çatlaklar inanılmayacak kadar çok ve görüntüsü korkunç ve kötü, oradaki binalar kerpiç bina olduğu için çok çabuk yıkılmış.

Sonra Denizli Belediyesi aracılığı ile Deprem mağdurlarına bir arsa tahsis edip üç oda bir salon olmak üzere çok güzel evler yapıp vermişler, aslında teyze kızının söylediğine göre anahtar teslimi olacakmış evler ama malum müteahhit durumu buna el vermediği için bir kısmını kendileri yapmak zorunda kalmışlar. Evleri çok güzel, çok büyük, çok sağlam, çok ferah, balkonları çok büyük harika evleri var.

Resimlerini çektim evlerin yayınlayabilirsem göreceksiniz, eski köylerindeki evlerin hemen hemen hepsi depremden etkilenmişler, camilerinin minareleri yıkılmış, ölü bir köy gibi olmuş adeta, eski köyde toplasan beş yada altı ev kalmış diğerleri yıkıntı halinde, orada gezinirken çok fazla duygulandım, çünkü; kocaman bir köy ölü köy olmuş, ağaçları hala duruyor, incir ağaçları, erik ağaçları, elma ağaçları, kiraz ağaçları, yeni dünya ağaçları, asmaları her şeyleri duruyor.

İzmir den kilosu 3 TL ye erik alırken orada erik ağaçlarının üzerinde eriklerin sarkması beni çok duygulandırdı, çok tatlıydı erikleri biraz topladık ve yedik.

Teyzemin kızı bizleri çok iyi karşıladı çok özlemişiz birbirimizi üç gün uyku hariç hep konuştuk.

Buldan da Festival varmış, ona da yetiştik, gece şarkıcı Doğuş geldi, çok güzel konser verdi izledik.

Buldan dan biraz alış veriş ettik, çarşısını ve satılanları çok beğendik.

Böyme kaya köyünde çok değişik üç gün yaşadık, her şey çok güzeldi.

Köy hayatını öğrendim, civciv ve tavukları yakından gördüm, bağ bahçeyi yakından gezdim, ışıksız bir ortamı yaşadım, bana çok değişik ve çok ilginç geldi.

Gördüklerimi ve hissettiklerimi sizlerle paylaştım.

Hayat orada daha zor ama yaşamak ve nefes almak, bol oksijenli bir yerde yaşamak çok daha güzel.

Hepinize sağlıklı, bol oksijenli günler diliyorum.

Hülya, 2010

 
Toplam blog
: 227
: 1770
Kayıt tarihi
: 24.11.07
 
 

İzmirliyim, okumayı, yazmayı, gezmeyi çok seviyorum. Daha ne olsun. Sevgiler...