Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '13

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Denizli’ye Havaalanı Lazım

Denizli’ye Havaalanı Lazım
 

Denizli’ye havaalanı lazım deyince Denizli’de havaalanı yok sanılmasın. Denizli Çardak Havalimanı var. Var da, olmasa daha iyiymiş dedirtecek şekilde var.

Deniliz’de yaşayanlar ve havayolculuğu ile Denizli’ye gelip gidenler bilirler, Çardak Havaalanı Denizli dışında, merkeze hayli uzak bir mesafede yer alıyor.

Şimdi Denizli Çardak Havalimanı resmi sayfasından havalimanıyla ilgili bilgileri paylaşalım:

DHMİ Genel Müdürlüğü ile Hava Kuvvetleri arasında yapılan "Askeri Meydanların Sivil Havacılık Hizmetleri İçin Kullanılması İle İlgili Protokol" gereğince 1991 yılında ilk olarak 250 m2 civarındaki prefabrik bir binada yolcu hizmetleri verilmeye başlanmış.

26 Ekim 1998 tarihinde başka bir Havalimanından transfer edilen 2000 m2 lik prefabrik terminal binasında hizmete devam edilmiş.

1998 yılında pistin güney doğusunda 2.200.000 yolcu/yıl kapasiteli, 280.000 m2 alana oturan yeni bir terminal binası yapılması fizibilite çalışmaları yapılmış ve 2001 yılında inşaatına başlanan yeni terminal binası 23 Nisan 2008 tarihinde hava trafiğine açılarak hizmet vermeye başlamış.

***

Denizli Çardak Havalimanı fizibilite çalışmaları yapılarak yenilenmiş. Ancak bu yapılırken dikkat edilmeyen bazı hususlar var. Birincisi ve belki de en önemlisi güvenlik.. Güvenlikten kastettiğimiz bireysel ya da kurumsal güvenlik değil elbet. Uçuş güvenliği. Aslında iniş güvenliği.

Bilenler bilir, havaalanı her tarafından dağlar tarafında çevrelenmiş bir vaziyette. Yani çukur bir bölgede yer alıyor. Hem çukur olması hem de dağların yakın olması nedeniyle uçakların inişi biraz zor oluyor.

Öyle ki bazen pilotlar pisti 2-3 defa pas geçiyor, havada tur atıyorlar. Hele hele yağmurlu, sisli havalarda inişler hepten aksıyor. İniş problemi yüzünden İstanbul’dan kalkışlarda rötar meydana geliyor. (Bu arada dipnot verelim, İstanbul-Denizli arasında hem THY hem Pegasus uçuşları mevcut).

İkinci önemli husus Çardak Havalimanının şehre uzaklığı. İstanbul’da, Ankara’da olağan trafik nedeniyle havaalanına gitmek ne kadar güçse Denizli’de de uzaklıktan dolayı o kadar güç oluyor. Havaalanı transferi yapan otobüsler ve özel taksiler var. Ulaşım ne kadar konforlu olursa olsun uçuş öncesi check-in ve bagaj işlemleri için de önceden orada olma gerekliliği göz önüne alındığında uçuş saatinden en az 2 saat önce evde çıkmak zorundasınız.

Büyük şehirlerde bu süre belki normaldir ama Denizli henüz o kadar büyük değil. Zaten o kadar büyüdüğünde süre de artacak. Malum şehir içi trafik de hiç iç açıcı değil (bu da ayrı bir yazı konusu).

Hülasa Çardak Havalimanı bizim gözlemlediğimiz kadarıyla özellikle iniş açısından biraz zorlu bir pist. Madem bu havaalanı yenilenecekti. Neden aynı yere yapıldı yenisi? Sarayköy’ün ilerisindeki ova içinde veya şehre yakın bir başka yerde pekâlâ uygun bir yer bulunabilirdi. Hem şehre yakın hem de iniş-kalkış açısından daha güvenli olurdu. İlerde uçuş sayıları attığında da –ki şehre yakın olsa daha çok kullanılacak– sorun olmaktan çıkardı..

Ne yazık ki ülkemizde bir felaket olmadan önlem alınmaz. Havaalanının daha iyi bir yere alınması için Isparta’da olduğu gibi bir uçak faciası mı bekleniyor? Bazı şeyleri düzeltmek için illa 100-150 kişi mi ölmeli?

Selam ve muhabbetle..

Murat HACIOĞLU

28.11.2013

www.murathacioglu.com

 
Toplam blog
: 656
: 1708
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..