Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '16

 
Kategori
Haber
 

Denizlili bıyık uzmanı, bıyıklarını, geçim kapısı yapmış.

Denizlili bıyık uzmanı, bıyıklarını, geçim kapısı yapmış.
 

Ali Tak. Denizlili. Bıyığı ile para kazanıyor.


Konakta bir adam. Upuzun bıyıklarını,  giydiği şapkanın kenarlarından dolamış.  Artan uçlarını da şapkasının şeridine sokuşturmuş.

Makinemi hazırladım.  Hemen elini uzattı:  “bir poz 5 kaat”  deyiverdi. Ama çekmiş bulundum. Beşliği tosladım. “ Her seferinde bu beşliği verecek miyim?” diye de sordum. Baktı baktı, bir an heykel gibi   kıpırtısız ve suskun kaldı. Ve parayı geriye uzattı. “ Sen gazetecisin. Anladım” dedi.

Adam Denizlili. Dedim “ Horozunu da getirseydin bari” dedim. Güldü. “ O eski Denizli horozları yok artık. Konu komşu rahatsız oluyor diye, horozun çanına ot tıkadılar. Horoz da küstü gayri” dedi.

Malum Denizli Horozları, uzun uzun  ötmelerinin sonunda, nefesi kesilince, gözleri kararıyor, tansiyonu düşünce de geriye kaykılarak düşmesi ile de ünlü.

İsmi Ali Tak. Tam 1,5 metre bıyığının boyu. Herkes  fotoğraf çektirmek için kuyruğa giriyor. Bütün derdi,  rekorlar kitabına girmek.

Amacının, dünyanın en uzun bıyıklı adamı olarak rekorlar kitabına girmek olduğunu belirten Ali Tak, bıyığı sayesinde belgesellerde rol aldığını ve turistlerin yoğun ilgisiyle karşılaştığını belirterek, "Bıyığım benim geçim kaynağım oldu" dedi. Beyaz takım elbisesi, elindeki Türk bayrakları, çeşitli aksesuarları ve fötr şapkasının iki ucundan birleştirdiği bıyığı ile Tak, ülkenin tanıtımı için de hizmet vermeyi hedeflediğini söyledi. Tak, turistlerle bir euro karşılığı fotoğraf çektirdiğini anlattı.
 

SİGARADAN KURTULMAK İÇİN::  Denizli'de kuru temizleme işi ile uğraşan Ali Tak, 25 yıldır içtiği sigaranın verdiği rahatsızlık üzerine hastaneye gitti. Doktorun 'Bir an önce sigarayı bırakmalısın' sözü üzerine Tak, kendisine bir uğraş bulma yoluna gitti. Bu düşünceden hareketle bıyığını uzatmaya başlayan Ali Tak, 4 yılda özenle baktığı bıyığını 1.5 metre uzatmayı başardı.

İzmir'in KonakMeydanı başta olmak üzere turistlerin yoğun olarak ziyaret ettiği ilçeleri mesken tutan Tak, beyaz takım elbisesi, elinde Türk bayrağı, fuları, sıra dışı yüzük ve bileklikleri ile kendi haber ve fotoğraflarının bulunduğu pankartlarla hem turistlerin ilgisini çekiyor hem de ülkenin tanıtımını yapıyor.
 

BADEM VE FINDIK YAĞI İLE BAKIM YAPIYOR:  Bir çuval bıyığını,  geceleri yatarken,  boynuna dolanmasın diye, onlar örüp, arkasına atıyormuş. Bakımını da ihmal etmiyor. Sorduk bu konuyu, şöyle dedi: “Bıyığını özenle uzattığını belirten Ali Tak, gün aşırı badem ve fındık yağını, halis sızma  Zeytinyağı ile karıştırarak bıyığına bakım yaptığını söyledi. 4 yıldır bir kez bile berber koltuğuna oturmadığını ifade eden Tak, şöyle konuştu: "Bıyığımla  iyi geçinmem lazım. Onlar benim ekmek kapım.”

Ve ekledi: “ Sadece Türkiye'de değil, dünya çapında üne sahibim. Sadece Denizli ve İzmir'de değil ülke çapında düzenlenen festivallere, açılışlara katılıyorum ve ilgi odağı oluyorum. Bıyığımın ünü sayesinde belgesel filmlerde rol aldım. Bıyığım benim ekmek param. Ona çok iyi bakıyorum." Evli ve 4 çocuk babası olan 75 yaşındaki Ali Tak, turistlerin fotoğraf çektirip verdiği bahşişlerle geçimini sağladığını söyledi.

Kendisi, kızları ile birlikte Basmane’de bir otelde kalıyor. Hayatından memnun bu akıllı Denizlili.

 

 

 
Toplam blog
: 1616
: 918
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Hayatın dikenli yollarından geçmenin  sırrı, aralarından çabuk geçmektir. Ümit, naylon çorap giyd..