Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Murat GÜLCEK - Yakamoz35

http://blog.milliyet.com.tr/gulcek

05 Aralık '08

 
Kategori
Futbol
 

Denizlispor- Fenerbahçe

Denizlispor- Fenerbahçe
 

Denizlispor kendi sahasında Fenerbahçe'yi ağırlıyor. Fenerbahçe'nin şampiyonluğuna çelme taktığı 2006'dan bu yana Denizlispor deplasmanları daha bir önem kazanmıştır Fenerbahçe için ya da enazından ben öyle hissediyorum.

Bu sene kötü maçlara bir türlü dur diyemeyen Fenerbahçe'ye bir çalımda hiç kuşkusuz Denizlispor atmak istiyor. Son haftaların en gollü skorlarına imza atan Denizlispor'un bugünkü oyun anlayışını bende merak ediyorum. Denizlispor karşısında forma verilirse Guiza'nın çok gol bulacağı görüşündeyim. Fakat Denizlispor geçen haftalarda ki gibi gol atmayı mı düşünür yoksa gol yemeden maçı bitirmeyi mi düşünür bunu tahmin edemiyorum işte.

Dış sahada bu sene altı lig maçında 13 puan kaybedip sadece ligden düşmemeye oynayan Kocaelispor'u yenen Fenerbahçe'nin ise bu maçta nasıl bir grafik çizeceği meçhul. Benim düşüncem gollü bir müsabaka olacağı, Fenerbahçe'nin hem maçı hemde Guiza'yı da kazanacağı bir maç olacağını düşünüyorum.

İlk yarıyı Fenerbahçe'nin vuruşuyla başlattı hakem Aytekin Durmaz. İki takımında kazanmak istediği bir maç. Geçen hafta ilkyarısını 3-1 önde kapattığı Eskişehir maçını 4-3 kaybetmek sanırım Denizlispor'lu futbolcuları etkilemiş olacak ki maça daha temkinli başladılar.

Fenerbahçe'de bu sene olmayan en büyük şey kazanma duygusu. Maçta şuanda ilk yarının son dakikaları oynanıyor. İki takımda çok isteksiz bir maç çıkartıyorlar. Fenerbahçe skordan memnun bir takım havasında oynuyor. Deplasmandada olsa Fenerbahçe'den daha istekli bir futbol bekliyordum fakat yanlış düşündüğümün farkına vardım. İlk yarıda gollük bir pozisyon olmadığını düşünüyorum. Yazımın başında çok gollü bir maç beklediğimi yazmıştım fakat ilk yarı öyle olmadı.

İkinci yarıda böyle bir futbol izlemeyiz inşallah.

İKİNCİ YARI

İlk yarısı oldukça zevksiz geçen maçın ikinci yarısında bakalım teknik direktörlerden hangisi karşı takımın zaaflarını çözüp baskı oluşturabilecek. Ümit Kayıhan hocamızla Karşıyaka'da gençlerde oynarken karşılaşmış ve kendisiyle çalışma fırsatı bulmuştum. Kendisi gerçekten benim için çok iyi bir teknik direktör. Denizli'nin başına geçtiğinden bu yanada Denizlispor'a güzel futbol oynatmaya çalışıyor. Gollü maçlar çıkartıyorlar fakat gençlerin heyacanına yeniliyorlar sanırım.

Ümit Kayıhan ilk yarıda isteksiz oynayan Fenerbahçe'nin eksiklerini iyi analiz edip futbolcularınada aktarabildiyse ikinci yarıda Fenerbahçe bir Denizli kabusu daha görebilir.İlk yarının son dakikalarında Denizlispor yakaladığı pozisyonu değerlendirebilseydi şuan maç daha zevkli geçebilirdi.

Aragones'in farklı taktikleri olduğunu sanmıyorum. Sadece oyuncuları değiştirip futbolcuların kişisel becerileriyle oyunu değiştirmeye çalışıyor. Sanırım ilk kez iki oyuncu birden değiştirecek. Gökçek ve Jusico'yu oyundan alıp Emre ve Deivid'i oyuna alıp skoru değiştirmek istiyor. Bakalım ne kadar etkili olacak bu ikili derken, Divid'in pasında ceza yayı önünden iyi ve çok şık vuran Emre Fenerbahçe'yi öne geçirmeyi başarıyor. Gerçekten güzel bir gol attı Emre, alkışı hak etti.

Fenerbahçe bugün agresif bir oyun sergilemiyor fakat oldukça şık paslarla orta alanda üstünlüğü sağlıyor. Denizlispor'un maçı domine etmesini engelliyorlar. Ümit hocada gerekli değişiklikleri yaptı fakat oyuncuları onun isteklerini sahada yerine getiremiyorlar.

Dakikalar 79'u gösterirken Divid eski günlerini aratmayacak güzellikte bir şut çekti Denizlispor kalesine.Yaklaşık 40 metreden gelen bu şut ilk önce üst direğe çarpıp içeriye girdi.Fakat hakem topun içeriye girdiğini fark etmedi ve golü vermedi. Pozisyonu tekrar izledim ve bence top çizgiyi geçti. Harika bir goldü fakat Aytekin Durmaz golü vermedi.

Maçta daha fazla gol pozisyonu olmadı ve maç 1–0 Fenerbahçe'nin üstünlüğüyle sona erdi. Fakat Fenerbahçe'nin çok iyi oynadığı söylenemez. Büyük takımlar böyle futbol oynamazlar. Olması gereken ilkyarı baskılı bir futbol ve gol ya da goller. İkinci yarı ise karşı takımı durdurmaya yönelik rolanti bir maç. Fakat Fenerbahçe bunu başaramıyor. Bir deplasman maçını daha kazanmanın sevincini yaşıyoruz fakat buruk bir sevinç bu. Yarıştan kopmadığımız için sevinçliyim.
05.11.2008

Murat GÜLCEK

Bu blog Canlı Maç Anlatımı sayfamızda da yayınlanmaktadır

 
Toplam blog
: 150
: 1014
Kayıt tarihi
: 25.04.07
 
 

İzmirliyim;Şehrimi ve ülkemi seviyorum.Yaşamayı seviyorum. Eğlenmeyi, eğlendirmeyi seviyorum..