Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Aralık '07

 
Kategori
Danışmanlık
 

Deprem gerçeğini gözardı mı ediyoruz ?

Ankara yine sallandı haberleri geçiyor. Depremlerle yaşamamız gerektiğine dair bir hatırlatma gibi. Depremlerle yaşamak zor bir şey mi ? Yoksa biz mi paranoya haline getiriyoruz. Bence böyle bir durumda ne yapılacağını tam bilemediğimizden kaynaklanıyor sorun. Sonuçta bir deprem ülkesi olan Japonyada da bu sorunlar var ve insanlar bunun üstesinden gelme başarısını gösteriyorlar.Binalarını buna göre yapıyorlar. Bina yaparken ağırlığı temel ve kolonlara verip (malzemeden çalmadan, zemin etütlerini yaptırarak) , zemin yani tabla kısımlarını daha ince ama sağlam malzemeden yapıyorlar. Eşyalarını sabitliyorlar. Böylelikle hayatta kalıyorlar.Onlarda bizim gibi insan sonuçta.Ama ne gerek var yada bugüne kadar birşey olmadı bundan sonrada birşey olmaz demiyorlar.

Hayatımızı geçirdiğimiz evi alırken bunları soruyormuyuz bilemiyorum.Evimizi aldık. Oturuken, düşme tehlikesi olan eşyaların sabitlenmesi gerektiğini biliyormuyuz (gar.vb.). Depremin yıkıcı etkilerinden yangınlar çıktığında yangın söndürme tüpünü nasıl kullanacağımızı biliyormuyuz.Temel İlkyardımla ilgili birşeyler biliyormuyuz. Bir kaza olduğunda başlangıç ve bitiş noktalarına uyarıcı reflektör koymamızın diğer bir kazayı önleyeceği gibi bilgilere sahipmiyiz? Yanlış anlaşılmasın bunları bir paranoyaya sebep olsun diye anlatmıyorum. Bizim için küçük gibi görünen ancak ilerde sorun olarak yaşayacağımız noktalar için, şimdiden tedbir almanın faydalı olacağını ifade ediyorum.

Profesyonel ve amatör grup eğitimlerinde ;katılımcılara hep aynı şeyi söylüyoruz. Bilinçli yapılan her hareketin getirisi daha verimlidir. Bir çok insana ulaşıyoruz. Ancak daha ulaşılamayan insanlarda var.Siz de bunlardan biri iseniz lütfen İl Sivil Savunma İl Müdürlükleri, Kızılay Şubeleri, İtfaiye teşkilatları ve bu işlerle ilgilenen güvendiğiniz Sivil Toplum Kuruluşları ile temasa geçip, ücretsiz olan bazı eğitimlerden faydalanın.

Eğitim konusu bir süreçtir.Bir anda herşeyi biliyor ve yapıyorum diyene şu ana kadar rastlamadım.Ben ve birçok eğitmen arkadaş bunu yaşayarak öğrendik ve öğrenmeye devam ediyoruz.Bir doğal afette çalışmış ve ortamı solumuş iseniz, yaptığınız ve anlatacağınız şeyler farklı oluyor.Bu konularla ilgilenen herkesi bekliyorum.
 
Toplam blog
: 6
: 4400
Kayıt tarihi
: 21.12.07
 
 

AFET YÖNETİMİ Afetler ve hareket tarzı ile ilgili 15 yılı aşkın süredir profosyonelce çalışmaktayı..