Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Kasım '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Depremden korunma yolları (2)

Depremden korunma yolları (2)
 

Deprem değil, çürük bina öldürür


17 Ağustos 1999’da yaşadığımız Gölcük depreminin üzerinden 8 yılı aşkın bir süre geçti. O felaketin izlerini bir türlü silemedik. Ancak bundan ders alıp da gereken tedbirleri de bir türlü almıyoruz. İşte bunu anlayamıyorum…

Deprem olacağına inanmıyor muyuz?

Yoksa deprem olacak da pek fazla insan ölmeyecek mi?

İnsafsızca olacak belki ama belki de çaresiz olduğumuz için ölümü bekliyoruz. Belki de böylesi daha kolay!

Eğer söylendiği gibi büyük bir deprem olursa çok fazla sayıda insan ölecek. Bebekler annesiz, anneler evlatsız kalacak. Nice ocaklar yine sönüp gidecek. Bundan hiç şüphem yok. Sizin de olmasın. Bu demek ki pek yakında İstanbul’un trafik sorunu ve yerleşim sorunu kökten çözülecek. Yoksa olaya böyle mi bakıyoruz?

Doğrusunu isterseniz bazen yanıldığımı düşünüyorum. Bu kadar ciddi boyutta deprem yaşamamıza ve benzer depremlerin de kapı aralığından bizi gözetlediğini bilmememize rağmen, gerekli tedbirleri almıyor olamayız! Muhtemelen “tedbirler alınıyordur da, ben bilmiyorumdur” diye düşünüyorum.

Ancak diğer taraftan da bizim yaşadığımız eve kimseciklerin gelmemesi de beni düşündürmeye devam ediyor. Belediyeler kendi bölgeleri içindeki evlere en azından deprem bilgilendirme kitapçıkları bıraksa ve mülk sahiplerinden binalarını kontrol ettirmelerini isteseydi. Ya da kendileri inceleyip riskli gördükleri yerler için uyarıda bulunsaydı. Bu çok mu zordu?

8 yılı aşkın bir zaman geçti. Ben, bu zaman zarfında alınması gereken tedbirlerin yeterince alınmadığına inanıyorum. Geçen gün depremi yaşadığım bölgeye gittim. Ne yazık ki orada da pek fazla bir değişiklik göremedim.

Burası da sözün bittiği yer! Ama biz yine de duyarsızlığa ve ilgisizliğe devam ediyoruz. Sanki depremde ölmek kadermişcesine! Anlayabilene!

Deprem olacak. Ama bugün, ama yarın. Bugün yeterli tedbir almayanlar da işte o gün bir bedel ödeyecek. Üstelik de çok ağır bir bedel…

Deprem ve yaşadıklarım -1

Deprem ve yaşadıklarım - 2

Deprem ve yaşadıklarım - 3

Deprem ve yaşadıklarım - 4

Depreme hazır mıyız?

İstanbul’da deprem mezarlığı var mı?

Depremde hayatımızı kurtaracak önlemler

Görsel kaynak ve galeri: http://www.milliyet.com.tr/content/galeri/yeni/goster.asp?galeriid=848

 
Toplam blog
: 66
: 5959
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

Anadolu benim, ben de Anadolu'nun canıyım!   ..