Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '07

 
Kategori
Güncel
 

Depremler ardı ardına sallıyor burayı

Depremler ardı ardına sallıyor burayı
 

İlk geldiğim yıllardı ve evde yalnızdım.Tek katlı yapılalı elli yıldan fazla olmuş , ahşap görünüşte sağlam bir ev. Oturmuş tv seyrederken bir sarsıntı ile fırladım yerimden hemen sokağa çıktım. Sokakta benim gibi bir dolu insan görmeceğimi korkumu onlarla paylasacağımı düşünerek. Heyhat ! Kimsecikler yoktu. Biraz bekledim , bir iki kişi bisikletle geçti sanki bir şey olmamışcasına . Sonraları biraz alıştım . Bazı sarsıntıları hissetmiyorduk bile . TV de ...... deprem oldu, siddeti ... kadar diye haberleri alt yazı olarak okuyup öğreniyorduk. Bir de tsunami tehlikesine karşı uyarılar oluyor .

Hanshin bolgesinde olan Kobe sehrinde ve cevresindeki illerde bes binden fazla kisinin oldugu deprem simdiye kadar yasasiklarimizin en buyugu idi . O gun bizde misafir kalan ogrenci gitmis , ardindan ortaligi topladiktan sonra yorgun argin uyuyakalmistim . Sabaha karsi hissettigim sarsinti ile uyandim . Esimi uyandirdim ." Merak etme , deprem dedi."ve vurdu kafayi yatti. Ama sarsinti devam edince kalkti , TV yi actik . Sarsintilarin etkisinin boyutlari hala belli degildi ama cok siddetli oldugu belirtildi ve sonralari her sey daha acikca gorulmeye basladi . Kartlar gibi yana yikilan highway .yangin ... Yikilan binalrin yerine yenileri yapildi . Ama giden canlar ...geri gelir mi ?

Her ne kadar depreme aliskiniz desek de her bir deprem icimizde yeni yaralar aciyor . Iki gun once Niigata 'da olan deprem can kaybindan cok mal kaybina yol acti . Belki buyurekleri ferahlatici bir haber . Olen kisiler yetmis yasin ustunde yalniz yasiyan kisiler . Bir yasli ciftten kadin kocasini uyandirmak depremi haberi haber vermek isterken yikilan binanin altinda kalmis . Artcilar devam ediyor . Hic bir guvencesi olmayan yasli bir kadin evin yikintilari arasinda parasini ariyordu . Ama simdi o yorede yogun bir yagmur var ve artcilarla yumusayan toprakla daha cok ev yikilacak gibi . Uzuluyorum ama elimden gelen bir sey yok .

Iki yil once de ayni yorede deprem olmus , toprak kaymasi sonucu tonlarca kayanin , topragin altinda kalan arabadan canli olarak cikarilan cikarilan iki yasindaki cocuk hepimizin gozyaslarina bogmustu. Annesi ve ablasi yitip gitmisti.

Daha dun burada Niigatadaki depremin yari siddetindeki depremi yasadik . Ben alt katta idim hissetmedim ama esim ikinci kattan kosarak geldi . Yasadigimiz yorede cok buyuk bir deprem bekleniyor . Ne zaman olacagi tabi belli degil .

Depremin nukleer santrallara etkisini dusunebiliyor musunuz ? Nitekim deprem alanindan uzak ama sarsintinin hissedilgi yorede bulunan bir nukleer santralda yangin cikmis sarsinti nedeniyle . Yangin sondurulmus ama bir miktar radroasyonun denize aktigini soyledi ilgililer . Belki panik yaratmamak icin insan sagligina zarar verecek duzeyde degil deniliyor .

Yasam pamuk ipligine bagli derler ya . Korku ile yasamak ta sorunu cozmuyor ama biz insanlar kendi cevremizi kendimiz bilincli ya da bilincsizce kirletiyor dogal dengeyi bozuyoruz . Yurdumun degisik bolgelerinde cikan yanginlar yuregimi yakiyor . Depremi belki durduramayiz ama doganin dengesini bozmamak kendi elimizde .

Yaziya ilistirilen resim Daily Yomiuri Gazetesinin bugunku sayisindan alinmistir . Resim kucultuldugu icin alttaki yazi gorulememektedir . Bagislayin .

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..