Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Kasım '06

 
Kategori
El Sanatları
 

Depresyon şalım ....

Depresyon şalım ....
 

Tatlıydı tuzluydu derken birde örgüye el attım.. Fakat öyle uzun uzadıya olan şeyler sıkar beni kolay, çabuk bitecek ve şık olacak benim yapacaklarım... Özellikle de depresyona giren hanımlar kendini bu tür işlere verirler.. Sanırım benimde böyle bir dönemimdi..

Malumunuz son iki yazdır kışdır şallar moda... Örgüsünden ipeğine,ipeğinden kumaşına renk renk desen desen. Omuzlarda pek bir hoş duruyor .... Evin içinde içiniz ürperdimi şöyle yumuşacık omuzlarınıza aldığınız pamuk gibi bir şal bir anda içinizi ısıtıveriyor.....

Yada gece davetlerinde elbisenizin üzerine aldığınız şık bir şal tamamlar sizi... Hediye olarak bir arkadaşınıza verebileceğiniz güzel hediyelerden biridir. Hem el emeği değerli hem de çok amaçlı kullanımlı...

Bende işte bu modaya uyup kendime bir şal öreyim dedim.. Hediye şallarım yetmedi bir tanede benim emeğim olsun istedim. Malzemeleri aldım şiş ve yün... Aldığım ipin cinsi angoraymış... Tavşan gibi yumuşacık birşey... rengide kırık beyaz. Asalet bir renk...

Resimde gördüğünüz şal naçizane benim eserimdir.... 5 numara sişlerle başaladım yapmaya.. İlk önce 60 ilmek atıyorsunuz ve iki sıra haroşa örülyorsunuz.Hem ilk attığınız ilmekler gevşiyor hemde örnek üzerine kurarken rahat oluyor....

Gerçi örneğin yapılışı benim anlatmamdan anlaşılırmı bu şekilde bilmiyorum fakat yinede ben yaptığım gibi aktarayım sizlere.

İki sıra haroşadan sonra örneği kurmaya başlıyoruz çok basit ve çok kolay çoğalıyor.Ben iki günde bitirdim bu şalımı..Gözünüz korkmasın yani...

ilk ilmeği örmeden alıyorsunuz bir arttıyorsunuz ilmeği ,sonra gelen iki ilmeği birden örüyorsunuz.Tekrar arttırıp tekrar iki ilmeği birlikte topluyorsunuz.

ikinci sırada da aynı işlem yapılıyor.Bu sefer Artırılan ilmekle yanında ki ilmek birlikte tolanıp yine bir arttırılıyor.böyle devam edip gidiyor...Sonuç ortaya çıktıkca yaptığınız eser meydana geldikçe seviniyorsunuz.

Sonra bir baktım kocaman büyütmüşüm şalı bitmek üzere...Yaratıcı biri olarak uçlarına da püskül yerine bus efer organize dantel alıp diktim.Ortaya kış günlerinde omuzlarıma alabileceğim şık bir şal çıktı..

Örgüden pek anlamıyorum fakat tarif edildiği takdirde becerebiliyorum kolay olanlarını...Bu örnek de o kolay ve şık örneklerden biri..Adına ajur deseni diyorlar .....Anlatmaya çalıştım inşallah becerebilmişimdir...Yaptığım şalımı sizlerde görün istedim :)

Bu şekilde bazen stres atmak istiyor insan...Tüm hanımlara tavsiye edebilirim...

Kolay gelsin,zevk versin...

sevgilerimle

 
Toplam blog
: 529
: 3765
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..