Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Eylül '19

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
33
 

Depresyon ve Diyet

Depresyona İyi Gelen Yiyecekler

HİNDİ ETİ: Moral bozukluğuna iyi gelir. Depresyonu düzeltir. Bunu içeriğinde bulunan triptofan içeren protein sayesinde başarır. Trpitofan mutluluk hormonu denen serotonin yapımında kullanılır. Bazı antideprasanlar da serotonin yapımını artırarak depresyonu düzeltir. Tavuk ya da soya protein böyle bir özelliği yoktur.

AY ÇEKİRDEĞİ: Selenyum içerir, selenyum güçlü bir antioksidandır. Hücreleri serbest radikallerden korur ve vücut direncini artırır. Vücudu kansere karşı korur. Diğer selenyum kaynakları; balık, hindi eti, tavukgöğsü, kırmızı et, yumurta, mantar, yulaf, soğan, istiridye, sarımsak ve tahıllar… Yapılan bir çalışmada beslenme yetersizliği olan gençlerde depresyona yatkınlık olduğu tespit edilmiştir.

HAVUÇ: Bol miktarda beta-karoten içerir. Araştırmalar bu maddenin depresyona iyi geldiğini göstermiştir. Beta-karoten içeren diğer besinler; kabak, ıspanak ve kavundur.

İSTİRİDYE VE MİDYE: Bu deniz ürünleri B12 vitamini yönünden zengindir. Eksikliği depresyona neden olabilmektedir. Bu vitamin beyinde mizacımızı düzenleyen maddelerin yapımına katılmaktadır. Diğer B12 kaynakları kırmızı et, süt ve yumurtadır.

KAHVE: Canlandırıcı etkisi vardır. Beyni uyarır ve performansını artırır. Depresyondan koruyucu etkisi vardır. Ancak lohusalık depresyonu ve panik bozuklukta şikâyetleri artırır.

YEŞİL YAPRAKLI SEBZELER: B9 vitamini yani folat içerirler. Bu vitamin de bizi depresyondan korur. Bu vitamin Amerika’da pasta ve pilav gibi yiyeceklere katılmaktadır. Mercimek ve kuşkonmaz folat bakımından zengindir.

SOMON: Somon, ringa ve ton balığı gibi diğer balıklar doymamış yağ asitleri yani omega-3 içerirler ve depresyona karşı kalkan görevi yaparlar. Omega-3 yağ asitleri beyinde mizacımızı düzenleyen maddelerin yapımına girerler. Yapılan bazı araştırmalarda depresyonda olan bazı hastalarda omega-3 yağ asitleri düşük bulunmuştur.

SÜT: İyi bir D vitamini kaynağıdır. Eksikliği bazen depresyona neden olabilir. Norveç’te yapılan çalışmada D vitamini alan kişiler almayanlara göre daha seyrek depresyona yakalanmaktadır. D vitamini içeren diğer besinler; Balık yağı, ciğer, peynir, yumurta sarısı ve bazı mantarlardır. Ayrıca yazın güneşlenmekle de vücudumuz bu vitamini depolar.

*

Uzak durmanız gereken yiyecekler ve içecekler

SİGARADAN UZAKDURUN! Az miktarda, mesela günde birkaç tane içildiğinde sinirleri yatıştırıcı etkisi olmakla beraber, fazla içildiğinde ise insan beyninde olumsuz etkiler yapmakta ve psikolojiyi bozmaktadır.

ALKOLDEN UZAK DURUN! Alkol başlangıçta sizi birazcık rahatlatsa da daha sonra sıkıntınızı artırır, depresyonda iseniz daha kötü yapar ve depresyon ilaçlarının etkisini önler. Alkol beynin çalışmasını yani fonksiyonlarını azaltır.

ABUR CUBUR YEMEKTEN UZAK DURUN: Size zaman kazandırabilir, daha doyurucu olabilir ama işlenmiş hazır gıdalar mizacınız için kötü etki yapar. Bilim adamları yediklerimizle kendimizi nasıl hissettiğimiz arasında sıkı bir ilişki olduğunu söylüyorlar. Bu yiyecekler arasında aşırı şeker, rafine karbonhidratlar ve yağlı yiyecekler gelmektedir. İfrata kaçıldığında olumsuz etkileri vardır. En iyisi, sebze, meyve tam buğday ya da çavdar ekmeğinden oluşan dengeli bir diyetle beslenmektir.

*

  • Not; Bu yazı tıbbi tavsiye niteliği taşımaz ve bu bilgiler hastalığı tedavi edici değildir. Hastalığınız varsa doktorunuza danışınız.

 

Şen ve esen kalınız.

Dr. Atanur Yıldız

2015

Kocaeli 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Çoğunu bulamıyoruz somon filam, pahalı

Kerim Korkut 
 20.09.2019 15:44
Cevap :
Çok haklısınız. Teşekkürler.   21.09.2019 17:20
 

Merhaba sayın doktorum. verdiğiniz bilgilerden dolayı çok teşekkürler ediyorum. Ben öğretmenliğimde tütünü bol olan yerlerde çalıştım ve sigara hiç kullanmadım. İçki de hiç içmedim. Ancak bazı olumsuz nedenlerden dolayı 45 yaşından sonra ara sıra da olsa günde iki,üç, bazen dört sigara içiyorum. Bu konu da ne dersiniz. Aslında içmesem daha iyidir. Bana neler söylersiniz... Selamlar ve teşekkürler....

Abdülkadir Güler 
 19.09.2019 20:56
Cevap :
Abdülkadir Abim, günde içilen 3-4 sigara da sağlık açısından özellikle kalp ve damarlar üzerinde risk oluşturabiliyor. Bugünkü tıp bunu söylüyor. Az içmeniz tabi ki çok iyi bir şey. Ama yine de tehlike söz konusu. Ben senin yerinde olsam asla içmem; nitekim ben de 35 yaşında başlayıp bir süre içtikten sonra 17 yıl önce tamamıyla bıraktım. Çok da iyi etmişim. Size de tamamen bırakmanızı öneriyorum. "Günde 3 sigara bile damarları bozar, ani kalp krizini tetikler!" Yorum ve diyaloğunuz için çok teşekkür ederim. Selam ve saygılarımla.   20.09.2019 10:55
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 349
Toplam yorum
: 2852
Toplam mesaj
: 126
Ort. okunma sayısı
: 331
Kayıt tarihi
: 24.01.09
 
 

Tıp doktoru.  ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster