Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Nisan '17

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

DEPRESYONDAN KURTULUP TOPARLANMANIN TAM ZAMANI!

DEPRESYONDAN KURTULUP TOPARLANMANIN TAM ZAMANI!
 

Yaz gelirken toparlanarak hayalinizdeki vücuda kavuşabilirsiniz.


 
 
KIŞ BİTTİ!
DEPRESYONDAN KURTULUP TOPARLANMANIN TAM SIRASI!
 
   Bu kışı oldukça soğuk, karlı ve bol yağmurlu geçirdik. Kapalı havada, güneşten uzak ve depresif halimizle hareketsiz bedenimizin yaptığı en uzun mesafe  sanırım oturma odası ile mutfak arasında yürüdüğümüz mesaf oldu.
 
   Nisan, bahari müjdelediği için bana göre en güzel aydır. Güneş az da olsa bulutlar arasından kendini göstermeye başladığında hemen tatil planları yapılmaya başlandı Nerey gitsem, ne yapsam, ne giyerim derken alınan kilolarla hayalimizdeki bikiniyi giyemeyeceğimizi farkettiğimize göre toparlanma vakti geldi demektir.Adı 'hantallık ' olan kıştan kalma kalın giysilerimizden kurtulmanın tam sırası! Öyleyse hemen harekete geçerek hayalimizdeki bedene kavuşup, aynı karşısında şöyle güzel bir selfi çekmeye ne dersiniz ?
 
   Size önerebileceğim düzenli ve sizi asla aç bırakmayacak bir programla kısa bir zamanda sağlıklı bir biçimde zayıflayabilir ve  enerjinizi geri kazanabilirsiniz.Amacımız diyet yapmak değil, sağlıklı yeme alışkanlıkları kazanmak olmalı. Yaza hazırlanırken ağırlıklı olarak alkali beslenme programı uygular ve yeme alışkanlıklarınızı değiştirebilirseniz bedeninizdeki değişimi farketmeye başlayacaksınız. Cildinizin nasıl ışıldadığını, mutluluk ve özgüven halinin nasıl geri geldiğini, yaşamdan daha çok keyif almaya başladığınızı, enerjinizin yükseldiğini hissettiğinizde siz bile inanamayacaksınız
Hafif bir detoks programı sayılan ve  ağırlıklı olarak alkali besinlerin tüketildiği bu programla vücudunuzdaki toksinlerden de arınacaksınız. Unutmayın, vücut  toksinlerden ne kadar arınmış ve temiz olursa, hücreleriniz ne kadar çok oksijenle dolarsa, yağ yakımı artacak, enerjisi seviyesi yükselecek ve kilo kaybı hızlanacaktır.
 
Yaşamınızda uygulayabileceğiniz en basit formül günlük beslenmenizin  %75'inde Alkali beslenirken( çiğ sebzeler, meyveler, çiğ kuruyemişler, zeytinyağı, hindistancevizi yağı, bitki çayları) %25 ( süt ve süt ürünleri, et çeşitleri, şeker, beyaz un, makarna, çay, kahve, alkol, asitli içecekler) ‘te asidik besinleri tüketerek dengeyi sağlayabilirsiniz.
 
 En az 7 gün ama sonrasında 21 güne kadar uygulayabileceğiniz Dengeli ve Alkali Beslenme Programında Dikkat Edilmesi Gerekenler:
 
*Güne 2 bardak oda sıcaklığında limonlu su ile başlayın.Ilık limonlu su vücudunuza girdiği anda vücudunuzu alkali yapar ve zindelik verir.Ayrıca bağırsakların temizlenmensini sağlar.
 
*Çay, kahve, alkol ve asitli içeceklerden kilo vermek ve arınmak istiyorsanız mutlaka bu dönemde uzak durmalısınız. Bunların yerine bitki çaylarını deneyebilirsiniz.
 
*Günde düzenli aralıklarla su içmeyi ihmal etmeyin. Unutmayın su arınmanın ve kilo vermenin anahtarıdır. Özellikle PH oranı 8 ve üzerindeki suları tercih edin. Eczanelerden PH değerini yükselten Alkali damla alabilir ya da 1 litre suya 1,5 çay kaşığı 'İngiliz Karbonatı' katarak ta suyun alkali  olmasını sağlayabilirsiniz.
 
*Her yeni güne gülümseyerek ve pozitif duygularla başlayın.Bırakın gün size harika süprizlerini sunsun.Yaşama olumsuz tarafından bakmayı bırakıp, kendinize acımaya son verin.
Şimdi dümeni devralma sırası sizde! Olumsuz şeylere odaklanacağınıza, sahip olduğunuz olumlu ve güzel şeylere odaklanın ve şükredin.
 
*Hayvansal proteinden uzak durmanız bu  dönem içinde en doğrusu olacaktır. (et, tavuk, balık, süt, peynir, yoğurt, yumurta gibi.)
 
*Bu dönem içerisinde bol miktarda çiğ sebze ve sınırlı miktarda meyve tüketilmelidir.Unutmayın meyve masum gibi görünse de içinde yüksek miktarda şeker barındırır. 
 
*Mercimek, nohut, fasulye, börülce, karabuğday gibi tüm tahıllar rahatlıkla tüketilebilir.
 
*Beyaz ekmek, makarna, pilav gibi karbonhidratlardan mutlaka uzak durunuz. Az miktarda (günde 1-2 dilim) kızarmış tam buğday, tam çavdar ya da alman ekmeği tüketebilirsiniz. Ekmek tüketiminiz genelde sabah ve öğlen saatlerinde olsun. Akşam ekmek tüketmemeye çalışın.
 
*Egzersiz yapın! Önemli olan ağır soor yapmak değil, her yaşta yapabileceğiniz sporu yapmaktır. Unutmayın, ağır spor yapanlar, sporu bırakır ve dikkat etmezlerse daha fazla yağlanır ve kilo alırlar. Yürüyüş, yüzme gibi sporlar her yaşta sizi yormadan yapılacak sporlardır.
 
*Akşam yemeklerini gün batmadan bitirmiş olun. Kışın en geç 17 :00'da yenen akşam yemeğini , yazın 20:00'e kadar yiyebilirsiniz. Unutmayın gün batımıyla birlikte sindirim sistemimiz yavaşlamakta ve geç yenilen tüm besinler vücut tarafından depolanmaktadır. Yemeğinizden sonra atıştırmalıklardan uzak durarak sadece bol bitki çayı ve su tüketmeye çalışın.
 
*Yemeklerle birlikte su içmeyiniz. İdeali yemeklerden yarım saat önce veya en az bir saat sonradır. Yemeklerle alınan su, sindiriminizi yormaya ve hazımsızlık, şişkinlik gibi şikayetlere sebep olabilir.
 
*Gün içerisinde en az 1 bardak sebze+meyve suyu karışımı taze olarak tüketilmelidir.(Portakal suyu hariç)
 
* Sevdiklerinizle daha çok vakit geçirmeye çalışın.Sosyalleşin.En uzun yaşana kişilerin sağlıklı sosyal ilişkilere sahip bireyler olduğu kanıtlanmıştır. Uzun zamandır görmediğiniz dostlarınız arayın hal hatır sorun.
 
*Öğle yemeklerinde salatalar, zeytinyağlılar, taze hazırlanmış sebze çorbaları ve taze sebze yemekleri tüketebilirsiniz.
 
*Ara öğün olarak, ofiste, arabanızda, çantanızda mutlaka taze bir meyve ya da bir avuç çiğ badem, fındık, ceviz, kuru kayısı ya da hurma bulundurmaya çalışın.Ancak unutmayın kuru meyveler çok miktarda şeker içerdiği için sınırlı sayıda tüketilmelidir masum olduklarını düşünmeyin.Kuru meyveleri tüketmeden önce bir süre ılık suda bekletmek fazla şekerinden kurtulmanızı sağlayacaktır.Badem ya da cevizi tüketmeden önce birkaç saat suda bekleterek besin değerlerini artırabilir , canlı besin haline gelmelerini sağlayabilirsiniz.
 
*Evde sağlıklı badem ya da kaju peyniri yapabilirsiniz. Ayrıca sindirimi kolay, DNA' sı anne sütüne çok yakın, bizler için en uygun süt olan %100 keçi sütünden yapılmış peynirler de tercihleriniz arasında olabilir. Antibiyotik ve büyüme hormonlarıyla zarar uğramayan ve daha doğal beslenen keçi ilk tercihleriniz arasında olmalı.
 
*İçerisi raf ömrünü uzatmak için koruyucu maddeler, tatlandırmak için gıda boyaları ve kıvam tutturucular gibi aslında pek çok zehirle doldurulmuş, paketlenmiş  ve işlenmiş gıdalardan kesinlikle uzak durun.
 
*Gerçekten acıkmadıkça yemek yemeyin! Yapacağınızı minik bir test sizi aşırı yemekten alıkoyacaktır.
 
Gerçekten aç mısınız ? Yoksa susuz mu ?
 
Vücudumuzda açlık ve susuzluk aynı merkezden yönetilir. Bazen aç olduğumuzu düşündüğümüzde aslında susuz olduğumuzu fark etmeyiz. Gerçekten aç olup olmadığınızı anlamak için acıktığınızda önce bir bardak su için, yarım saat bekleyin ,eğer açlık duygusu tekrar belirmediyse sadece susuzsunuz demektir. Ancak yarım saatin sonunda hala açlık duygusu yaşıyprsanız evet  gerçekten açsınız  demektir.
 
 
Alkali ve Dengeli Beslenme Programında  Öğün Alternatifleri
 
Kahvaltı Alternatifleri
 
*Meyve salatası :Sadece iki çeşit meyveyi karıştırın)
 
*Müsli (badem sütü ya da taze sıkılmış meyve suyu ile ıslatacağınız müsinizin içerisine çiğ badem,fındık, ceviz katabilirsiniz. Marketlerde satılan ve içerisinde kurutulmuş meyvelerin yoğun olduğu müslilerden uzak durum çünkü kuru meyveler fazla miktarda şeker içerir. Hiçbirimiz kilolardan kurtulurken ekstadan şeker almak istemeyiz.)
 
*Klasik türk kahvaltısı( tüm yeşillikler, zeytin, %100 keçi sütünden yapılmış keçi peyniri ve 1 dilim  tam buğday ,tam çavdar ya da tam tahıllı kızarmış ekmek)ve bitki çayı
 
*Kızarmış bir dilim tam tahıllı, tam buğday ya da tam çavdar ekmeği üzerine az miktarda tahin ve biraz agave şurubu ya da az miktarda organic pekmez ekleyebilir, tatlı bir lezzet oluşturabilirsiniz.
 
Öğle Yemeği Alternatifleri
*Salatalar (zeytinyağı, limon, ceviz, çiğ badem ,ya da yarım avakado katılarak yenebilir)
* Buharda ya da fırında az pişirilmiş mevsim sebzeleri
*Zeytinyağlılar
* Sebze Çorbaları(Unsuz)
*Etsiz sebze yemekleri
*Tahıllardan hazırlanmış hafifi yemekler
 
 
Akşam Yemeği Alternatifleri
*Sebze Çorbaları (Unsuz)
*Yeşilliklerle hazırlanmış salatalar( zeytinyağı, limon, ceviz, badem,  ya da yarım avakado katılarak yenebilir ya da karabuğdayı haşlayarak salatalarınıza katabilirsiniz)
*Etsiz sebze yemekleri
 
 
Sevilay Öztürk
Sağlıklı Yaşam ve Detoks Danışmanı 
Verita Health Halkla İlişkiler Müdürü

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 7
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1196
Kayıt tarihi
: 21.12.16
 
 

Sevilay Öztürk, Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü mezunud..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster