Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Kasım '10

 
Kategori
Doğal Tedaviler
 

Dereotu mucizesi

Dereotu mucizesi
 

internetten alıntıdır


Merhabalar!

Tam da benden pilates yazı serisiyle ilgili yazılar beklerken, bu yazıyı görmek eminim sizleri şaşırtacaktır. Ama aralara sağlıklı yaşama dair bir şeyler serpiştirmek, yazılarımı daha da keyifli hale getirir diye düşünüyorum.

Sizlere mucize bitki; dereotundan bahsetmek istiyorum.

Yakın zamanda çok yakın dostum Özlem Ergenekon, doğum yapmış ve hali hazırda bebeğini emzirmektedir. Özlem bana biraz, dereotunun, onun hayatında neleri etkilediğinden bahsetti. Oldukça ilgimi çekti ve "bunu yazmalıyım" diye düşündüm.

İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Çocuk Bölümü Metabolizma Ve Beslenme Bilim Dalı Başkanı, Prof.Dr.Ahmet Aydın'ın araştırmalarından yola çıkarak, bunları sizlere de sunmak istiyorum.

İnek sütünde 117 mg kalsiyum bulunurken, dereotunda bu oranın 208 olması; dereotunu, besin değeri açısından, sütün önüne geçirmiştir.

Dereotu; magnezyum ve potasyum açısından en zengin bitkidir ve bu durum kemik sağlımıza ne kadar iyi geldiğini açıklamaktadır.

Düzenli tüketilmesi halinde, emziren bayanların sütünün kalitesinin arttığı da bilimsel olarak kanıtlanmıştır.

Dereotunun tohumlarından yapılan çay da; sindirim sisteminde ishale neden olan birçok bakteriye karşı, vücudun savunma mekanizmasını güçlendiriyor.

Lapa olarak ise; çürüme, ezilme, sancı, öksürük, sarılık, safra problemleri ve böcek sokmaları gibi yerlerde kullanılmaktadır.

Sofraya oturmadan 15 dakika önce, bir tutam kadar dereotu yerseniz, yedikten 10 dakika sonra size tokluk hissi verecek ve bu da sizin sofradan daha erken kalkmanıza neden olacaktır. Açlık duygusunu frenlediği için, diyet yapanların özellikle listesinde olması gereken bir bitkidir.

Tohumlarından birkaç tane çiğnemeyi alışkanlık hailne getirdiğiniz takdirde, ağız kokularını giderici özelliği vardır.

Çok iyi bir ödem attırıcıdır. Gaz şişkinliklerine, kadınlarda adet öncesi şişkinliklerde birebirdir.

Pazarlarda 5 tanesi 1 tl. olarak bulabileceğimiz bu mucize besini, almamamız için hiçbir sebep yok diye düşünüyorum.

Öyleyse; bu yazımı okuduktan sonra, yemeklerinizin yanında birer tutam dereotunu eksik etmeyin.

Bu çok faydalı yazıyı yazmama vesile olan dostum Özlem Ergenekon'a, buradan çok teşekkür ediyorum.

Hepinize, böyle güzel dostlarınızın olduğu ve böyle mucize bitkilerle dolu bir hayat diliyorum.

SEVİLAY

 
Toplam blog
: 71
: 1912
Kayıt tarihi
: 15.11.09
 
 

32 yaşındayım, evliyim ve yakışıklı bir oğlum var. Profosyonel pilates eğitmeni ve besin destek ü..