Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mart '15

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Dereotulu peynirli anne poğaçası tarifi

Dereotulu peynirli anne poğaçası tarifi
 

İşinin ehli, mutfağının ustası, hamarat Anadolu hanımlarının lezzet sırrını duydunuz mu? Yaklaşın yaklaşın!... Ama bakın aramızda kalacak. Söz mü? Benden duymuş olmayın ama yemeklerine ekstra lezzet katması için meğer yağ ile birlikte "kaymak" da kullanıyorlarmış. Bu sırrı keşfeden Teremyağ da, dileyen herkesin böylesine gizli bir lezzete kolayca ulaşması için Teremyağı, kaymakla birleştirip, Teremyağ Gurme Kaymaklı'yı hazırlamış. Eh bu durumda bana da elcağızımla yaptığım, yumuşacık bir Anne Poğaçasıyla, ilk Teremyağ Gurme Kaymaklı deneyimimi, adım adım resimli ve en kolay şekliyle sizlere de anlatmak yakışır diye düşündüm, bilmem iyi etmiş miyim:)
 

Adım adım Resimli Anlatımıyla
DEREOTLU PEYNİRLİ ANNE POĞAÇASI TARİFİ
 
Malzemeler
(Yaklaşık 20 adet için)

• 6 yemek kaşığı (200 gr) Teremyağ Gurme Kaymaklı
• 2 adet Yumurta
• 1 çay bardağı (100 gr) Yoğurt
• 1 paket kabartma tozu
• 2 yemek kaşığı Sirke
• 1 çay kaşığı Tuz
• Alabildiği kadar un (Ben 3,5 su bardağı kullandım, tam geldi)
• 1/2 demet incecik doğranmış Dereotu

İçine:
• 200 gr. Beyaz Peynir

Üzeri için:
• 1 Yumurta sarısı
• Çörek Otu
• Susam

Yapılışı:
Hamuru hazırlamak için derince bir kaba Teremyağ Gurme Kaymaklı'yı ve Yumurta, Yoğurt, Kabartma Tozu, Sirke, Tuz ve Unu alıp, yumuşak bir hamur haline gelinceye kadar yoğuruyorum.

İşte bu kadar kolay.

Afiyet olsun:)

www.usengecsef.com

www.facebook.com/usengecsef

www.twitter.com/usengecsef

www.instagram.com/usengecsef

 

www.youtube.com/usengecsef

 
Toplam blog
: 230
: 5958
Kayıt tarihi
: 03.04.13
 
 

Öncelikle "Üşengeç Şef"e olan ilginiz için sizlere teşekkür ederim. "Şef" denilince aklınıza heme..