Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '09

 
Kategori
Edebiyat
 

Dergilerin Getirdiği: KÜMBET ALTINDA / Abdülkadir Güler

Dergilerin Getirdiği: KÜMBET ALTINDA / Abdülkadir Güler
 

DERGİLERİN GETİRDİĞİ:

KÜMBET DERGİSİ


Abdülkadir Güler

Bugün bu köşemde sizdeğerli MB okurlarına, sanatımıza ve kültürümüze kucak açan bir yayın organından söz etmek istiyorum. Bana Anadolu’dan birçok sanat ve kültür Dergileri geliyor. Dergiler sanatçıları birbirlerine bağlayan kültür köprüleri gibidir. Bizim Söke’den Beşparmak, Sarızeybek ve Akköy’den gelen Akköy dergilerinin dışında Ankara’dan Türk Dili, Kanat, Ankara Edebiyat, Ekin, Çağrı, İstanbul’dan Size, Varlık, Türk Edebiyatı, İzmir’den Ünlem, İzmir İzmir, Adana’dan Aykırısanat, Gaziantep’ten Mavi, Kahramanmaraş’tan Alkış, Bartın’ tan Tay, Zonguldak’tan Şehir, Kayseri’den Erciyes, Yeniden Diriliş, Çemen, Niğde’den Akpınar, Manisa Salihli’den Sevgi Yolu ve Bizim Ece, Akapalta, Tokat’tan da Kümbet dergisi geliyor.Sizleri KÜMBET’LE tanıştırmak istiyorum.

Elimdeki Kümbet Altında, eğitim, kültür, sanat ve edebiyat dergisi olarak üç ayda bir çıkıyor. Sahibi irfan Yıldız, genel yayın yönetmeni Osman Baş, Sorumlu yazı işleri müdürü İsmail Polatçı’dır. Derginin yayın kurulunda sanat ve edebiyat dünyamızda tanıdığımız imzalar vardır. İşte bunlardan birkaçı: İsa Kayacan, Hayrettin ivgin, Ahmet Yaman, Özcan Ünlü, Tamilla Abashanlı, Zeki Kurt, Süleyman Güler, Sırrı Er, Ömer Faruk Ayberk ve Berna isim gibi tanıdık imzalar vardır.

Kümbet’in giriş yazısını İrfan yıldız yazmış Prof Dr. Sardık, Prof, Dr. Hamza Zülfikar, Nail, İsa Kayacan, Osman Baş, Yusuf, İsmail Polatcı, Doc.Dr. Tamilla Abbashanlı, Ufuk Uzman, Kurtuluş Altunbaş, Murat Türk Yılmaz, Seval Umal Ertan, Şemsettin Küzeci, Burak Serdengeçti, Ömer, Faruk Aybek, Hasan Tülkay, Meltem Yurt yeri ve Uğur Kılıç’ın yazıları yer alıyor.Tüm makale vec denemelerini severek okuduğumu belirtmek isterim.

Şiirleriyle dergide katkıda bulunanları da yazıyorum: Necati Cerrah, Hamdi Ertürnk, Mustafa Erol, Hayrettin İvgin, Halis Aktaş, Hasan Öğmen, Dursun Duman, Zeynep Sönmez, Osman Karaarslan, Ahmet Hamdi Aydoğan, Süleyman Güler, Süreyya Kaya, Dursun Özlek, Şevki Dinçkal, Mustafa Berçin Cahide Ulaş, Nazlı Rana Gürel, Mustafa Ceylan, Esra Akyol gibi şairlerimizin şiirlerine yer verdiklerini görüyoruz. Bunlardan örnek vermeği çok isterdim. Beni bağışlasınlar.

Derginin mizanpajı ve baskısı, kâğıdı ile bir bütünlük içindedir. Derginin Kapağında Çanakkale Zaferini hatırlatan Kahraman Mehmetçiklerimizi sembolize eden heykellerini görüyoruz. Bir dergi için anlamlı bir tablodur. Bu kahramanları yaşatmalıyız. Balıkesir, Havran’lı Koca Seyit Onbaşı’nın sırtına aldığı 276 kiloluk heykelini görüyoruz. Onu da tüm silah arkadaşlarıyla birlikte rahmetle, saygıyla anmadan geçemeyeceğim.

Tokat’ın adını Anadolu’ya taşıyan ve sanatımıza, kültürümüze özveriyle hizmet veren Kümbet’e uzun ömürler diliyor, emeği geçenlere Söke’den selam ve sevgiler gönderiyorum.

Dergide beni etkileyen ve halk şiiri tarzında yazılan Pakize Altan ( Didari) mahlası ile yazdığı ” TAŞ EKSİLMESİN” başlıklı şiirini sizlere sunmak istiyorum..Şairimizi gönülden kutluyorum. Halk şiirleri öyle kolay kolay yazılmıyor, Hecesini, kafiyesini, ölçüsünü, konusunu, vereceğimiz mesajı kendine özgü kelimelerle ustaca işlemek gerekir. Bu şiirde işçilik ve emek vardır. Öyle serbest şiir gibi sadece sözcükleri alt alta getirmekle olmuyor. Yunus’u, Karacaoğlan’ı, Köroğlu’nu, Pir Sultan’ı, Âşık Veysel’i, Mahsuni’yi, Âşık Reyhanî’yi yaşatan, bu günlere dek getiren bu olgu değil midir? Sakın yanlış yorumlanmasın, serbest şiire karşı filan değilim. Kabul etmek gerekir ki serbest şiir de kolay yazılmıyor. Elbette güzel ve kalıcı şiirler de vardır.

Pakize Altan’ın bu güzelim şirini sizlerle de paylaşmak istiyorum:

Duygu katarımda hata gezdirdim

Bu yüzden gözümde yaş eksilmedi

Kin bilmedim hep ben beni ezdirdim

Dostların elinden taş eksilmedi.

Gönlümün gemisi su aldı battı

Felek aleyhime pusuya yattı

Herkes hayatıma bir cırnak attı

Tepemde yırtıcı kuş eksilmedi

Yalancı yüzlere bir hayli doydum

Döndüm talihimin gözünü oydum

Başımı yastığa vakitsiz koydum

Gecemde korkulu düş eksilmedi

Gafil öğüt verir ayarsız kendi

Yanlışın esrarı doğruyu yendi

Deve karıncanın üstüne bindi

Ülkede fırıldak iş eksilmedi

Susam dedim dil sözünde durmadı

Sükût edip bir kılıfa girmedi

Bunca entrikaya aklım ermedi

Bende bu fikirsiz baş eksilmedi

Didari’m ararken gerçekçi dostu

Ömrümün rüzgârı zamansız esti

Umutlar avcumda ayaza kesti

Yüreğimden boran, kar eksilmedi.

Pakize ALTAN ( Didari )

( Kümbet Altında s25 )


NOT: Meralısı İçin KÜMBET Dergisi. 0532.477.51.11.

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..