Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '11

 
Kategori
Güncel
 

Derin uçurum

Her gün, tüm medya organlarında, açıkça bir hesaplaşma izlemekteyiz. 

İki uç grubun hesaplaşması. Ülkemizde bu iki fikir arasında , neden bu denli derin uçurum var? Bu nasıl oluştu? 

Neden son dönemdeki tüm liderlerimiz, bu uçurumun derinliğini azaltmak için çabalamak yerine, daha da derinleştirmeye çabalıyorlar? 

Bunun 3 cevabı olabilir : 

1 Şahsi menfaatlerini her zaman, ülke çıkarından önce görmek, hilekarlığa kaçan kurnaz bir zekaya sahip olmak. Ve uçurumun derinleşmesi sayesinde maddi çıkar sağlamak. 

2 Vatan haini denecek seviyede, dış ülkelerle temas içinde olmak, hatta oradan çıkar temin etmek. Uçurumun derinleşmesi ile oluşacak kaos sayesinde, ülkenin gelişmesini engellemek. 

3 Devlet adamı özelliklerine sahip lider çıkaramamak. Çok iyi hatip olmasına rağmen, bu uçurumun derinleştirilmesinin kısa vadede sağlayacağı çıkarların cazibesine kapılarak, uzun vadede oluşturacağı çok tehlikeli ayrışmaları bilerek görmezden gelmek, ya da gerçekleri görememek. 

Artık her konu, bu uçurumun iki tarafında farklı değerlendiriliyor. 

Örneğin, geçenlerde eceliyle ölen bir kızcağız bile bu iki tarafça, beklenen dışı bir değerlendirmeye uğradı. 

Sağcı bilinen kesim, yalnızca Altan kardeşleri kaybetmemek için, kendi görüşleri dışına, dinin emrettiklerinin bile dışına çıkarak bu kızcağızı asla eleştirmeyerek hangi boyutta ve nasıl bir mücadeleye girdiklerini beni bile korkutarak gösterdiler. Ölen kişinin arkasından konuşmak tabii ki uygun değildir. O kişi için "Allah günahlarını affetsin" demek tabii ki uygun olandır. 

Ama bu çok detaylı haberden yanlış etkilenebilecek milyonlarca gencimizi de uyarmak bir görevdir. Sağolsun bu görevin önemli kısmını Hıncal ULUÇ ve diğer karşı uç yazarlarının bir kısmı gerçekleştirdi. Bu eleştiri mutlaka birileri tarafından yapılmalı idi. Çünkü olay, medya tarafından o kadar duyulur hale getirildi ki, o kadar detaylara girildi ki gençlerimizin olumsuz etkilenmemesi olanaksız hale gelmişti. Maalesef Hıncal Uluç un yaptığı gibi bir açıklama gerekli olmuştu. Bu yazarımıza, her türlü riski göze alarak, böyle bir uyarıyı yaptığı, yapabildiği için buradan teşekkür ediyorum. Ancak bu sayede milyonlarca gencimizin kafasındaki karışıklık son bulabilmiştir. 

Bu çatışmada haklı çıkabilmek için, dinimizin emirlerini görmezden gelecek kadar, hararete kapılmak, insanı, inanın terörist bile yapabilir. 

Unutmayın ki insan hayatına son derece önem veren bir inanışa sahibiz. Ama bu inançtan yola çıkarak bir kesim insanlar binlerce insanı, çocuk, kadın, yaşlı demeden feci şekilde öldürmektedirler. Bu kişilerin başlangıcı da tahmin ediyorum bu tür bir noktadan olmuştur. Böyle bir başlangıçta sonra, adım adım terörist olmuşlardır. Bir kez böyle bir doğruyu çıkarı için görmezden gelmek, ileride başka doğrulara da duyarsızlık oluşturabilir. 

Yani sadece haklı çıkabilmek için, dini inancının gereğini görmezden gelmek. Şöyle ki, bu haklı çıkma savaşında bilindiği gibi, Altan kardeşler çok önemli. Onları kaybetmek, ileride birçok platformda onları geri düşürecekti. Ve olaydaki taraflardan biri de, Ahmet Altan ın oğlu idi. Bilmiyorum anlatabildim mi? 

Bu şekilde bir noktaya gelen bir insan, başka bir şekilde çok tehlikeli bir noktaya da gelebilir. Şiddetle uyarıyorum, Teröristler böyle adım adım oluşmuştur. 

Beni korkutan, bu tip başka örnekler de verebiliriz. Onları da başka bir yazıma bırakıyorum. 

Lütfen önce dürüst olalım, dinimizin gerçeklerini ve özünü görelim en azından görmek için uğraşalım ve asla haklı çıkmak için bizi dinimizin dışına götürebilecek, tehlikeli işlere girişmeyelim. 

 
Toplam blog
: 94
: 313
Kayıt tarihi
: 23.06.09
 
 

1958 Nisan İstanbul doğumluyum. Ama tatiller dışında İstanbul'da uzun süreli yaşamadım. 1975 yılı..