Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '08

 
Kategori
Mesleki Eğitim
 

Ders 1: Kriz ve teğet

Ders 1: Kriz ve teğet
 

Kriz ve teğet- Şema ile gösterilmesi


Ön Not: Şemayı inceleyebilmeniz için yandaki resime bakmanız yeterli olacaktır sanırım. (keşke burada hareketli halini gösterebilme olanağı olsaydı...)

Teğet : Bir eğrinin yanından geçen ve ona ancak bir noktada değen doğru, mümas.

Kriz: Bir toplumun yaşamında görülen güç dönem. Bunalım, buhran.

Şemada:

Daire (çember) – Ülkeyi ifade eder.

0 noktası – krizin merkezini ifade eder.

0-1 doğrusu – ülkeyi etkilemeyen krizi ifade eder,

0-2 doğrusu – ülkeyi teğet geçen krizi ifade eder.

0-3 Doğrusu – ülkeyi üçte biri şiddetinde etkileyen krizi ifade eder.

0-4 Doğrusu – ülkeyi üçte iki şiddetinde etkileyen krizi ifade eder.

0-5 Doğrusu – ülkeyi üçte üç şiddetinde etkileyen krizi ifade eder.

Ders 1

-Arkadaşlar, son zamanlarda gündemde olan “kriz” ve “teğet” kavramları hakkında ne biliyorsunuz?

-Vala ne yalan söyliyim hocam, yarımızdan fazlası bilmiyoruz.

-Ekrana yansıtılan şema ne anlatıyor bize?

-Şemanın dili yok ki bize anlatsın hocam?!

-İnceleyin! Altındaki yazıları da okuyun!

-Ben anladım hocam. 0-2 çizgisinin teğet olduğunu anladım. Yani kriz ülkeyi hiç etkilemeden gelip geçmiş. Ama bizim ülkemizi teğet geçemedi maalesef.

-Aşk olsun oğlum. Başka anlayan varmı?

-Ben de anladım hocam. bir’den beş’e doğru krizin giderek şiddetlendiğini gösteriyor.

-Aferin sana. Başka?

-Hocam bişe soracağım… Kızmazsınız di mi?

-Saçmalamazsan kızmam tabii.

-Üçte biri demişsiniz… Ayıp olmuyoo mu?

-Oğlum, senin anladığın anlamda değil. Yapılan araştırmada geçen hafta Türk milleti üçte biri kadar fakirleşmiş. Yani senin baban kriz öncesi aldığı maaşın üçte bir kadar az alıyor şimdi.

-Anladım hocam.

-Ne anladın oğlum? Anlat bakalım ne anladın?

-Üçte birini almak ayıp olmadığını anladım hocam.

-Ayıp olmaz mı hiç? Ülkeyi yönetenlere ayıp tabii ki!

Dersimiz bitti….paydos….bir sonraki dersimize kadar...

 
Toplam blog
: 32
: 785
Kayıt tarihi
: 17.10.08
 
 

Otuz altı yıl Eğitim sektöründe: Meslek Öğretmenliği ve Yöneticilik yaptıktan sonra 1.5 yıl önce ..