Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Eylül '07

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
14696
 

Ders çalışırken yapılan yanlış alışkanlıklar.

Ders çalışırken yapılan yanlış alışkanlıklar.
 

Başarılı olabilmek ve çalışmanın karşılığını en iyi şekilde alabilmek etkili çalışma yollarını bilmek ile mümkündür. Ayrıca ders çalışırken yapılan hatalar ders verimini düşürmektedir. Amacınız çok çalışmak değil etkili ve verimli çalışmaktır.Bunun için ders çalışırken yaptığınız hatardan uzaklaşmak ve bu hataların alışkanlık haline gelmesini önlemek temel amacınız olmalıdır.
Ders çalışırken ve hazırlanırken yapılan verimi düşüren hatalar ;
1-Çalışma zamanını düzensiz kullanmak.
2-Evin çeşitli yerlerinde çalışmak bir hatadır. Ders çalışacağınız belirli bir yeriniz olmalıdır. Bu yerin veya odanın dışında çalışmak anlama yüzdenizi düşürür.Daha çok enerji sarf ederek daha az verim alırsınız.
3-Müzik,televizyon,poster,afiş,resim gibi dış yarıcılarıçalışma ortamındabulundurmak hatadır.Derse olan ilginiz o öğe ile dağılır. Tekrar ilginizi toplamak enerji ve istek gerektirir. Buda sizi yorar ve verimi düşürür. Daha isteksiz çalışırsınız.
4-Yanlış okuma alışkanlıkları hem anlamada güçlük oluşturur ,hemde zamanı verimli kullanamadığınızdan erken dersten sıkılırsınız.
5-Çalışırken hayal kurmak ,dış etkenlerden dolayı sık sık dersten kopmak bir hatadır. Neden öğrendiğinizi bilmediğinizden hayal kurma noktasına gelirsiniz. Dersinizi engelleyen nedenleri hayatınızdan çıkarmaya gayret edin.
6-Dersi asla ezbeleyerek alışmayın.Anlamadığınız dersi ezberlemek başarı değildir. Öğretmenden yardım alın.
7-Kaynaklardan yararlanmayı bilmemek en önemli hatadır. Dersi anlamadan kaynaktan araştırmada zorlanırsınız.
8-Derse başlamadan evvel motive olmaya gayret edin. Dersi neden çalıştığınızı ,hedefinizi,konuyu bilmenin hayatınıza neler katacağını öğrenin .Bunları bilmeden dersten erken sıkılırsınız.
9-Planlı çalışmamak öğrencilerimizin en büyük hatalarıdır. Ne zaman ,nerede ,hangi ders ve hangi konu çalışılacak bilinmeli ve plan programı yapılmalıdır.
10-Dersi anlamak için anlama gücünüzü geliştirmemek bir hatadır. Anlama yeteneği olan öğrenciler konuyu daha erken kavrarlar. Bu yetenek geliştirmeye bağlıdır.
11- Öğrenciler öğretmenin anlattığı konuları günlük,haftalık,aylık ve ünite sonu tekrarı olmak üzere 4 defa tekrar etmelidirler. Unutmayın en iyi anlaşılan konu tekrar edilmemişse 24 saat içerisinde %70 oranında unutulur.
12-Öğrencilerimiz hızlı okuma tekniklerini bilmiyorlar . Okuma teknikleri okuma hızını ve anlama gücünü arttırır. Yani okuduğunuzu daha çok anlar ve daha az zaman harcarsınız. Zamanınız size kalır.
13-Ödev hazırlamayı öğrenmemek eğitimin hatalarından en önemlisidir. Ödevde bir plan ,anafikir,amaç ve önem olmalıdır.
14-Sınava hazırlık yollarını bilmemek öğrencilerimizin hataları arasındadır. Sınavlarda önem arz eden noktalar her zaman aynı değildir. Bu yüzdn sınava hazırlanırken öğretmeninizden yardım alın ve önemli noktaları öğrenin.
15-Öğrenmeye hazır olmadan hiç bir şey başaramazsınız. Hazır olmak ve istekli olmak size bağlıdır.
16-Öğrencilerimiz yeteneklerini ,ilgilerini ve alışkanlıklarını bilmiyorlar ve ders tercihlerinde ve mesleklerde yanlış tercih yapıyorlar. Kendini tanımayan öğrenci sadece derste değil hayattada başarız olur.
17-Olumlu düşünme alışkanlığının kazanılamaması başarısızlığa davetiye çıkarmaktır. Olumlu düşünce başarının%50 sini yakalamaktır. Bir komutan savaşa giderken askerlerine demiş ki"elime bir bozuk para alıyorum tura çıkarsa savaşı kazanacağız,yazı çıkarsa kaybedeceğiz" parayı atmış ve tura çıkmış askerler sevinmiş.Savaşa gitmişler ve savaşı kazanmışlar .Aslında o paranın her iki tarafıda tura imiş.Kendilerine güvenleri gelsin diye komutan böyle bir yol denemiş. Asla güveninizi kaybetmeyin. Başarılı olacağınıza muhakkak inanın.
18-Çalışılan oda dağınık ve düzensiz ise ders çalışmak istemezsiniz. Temiz ve düzenli bir oda ile ders çalışan kişi istediği kiap ,defter gibi gereksinimlerini kısa zamanda bulabilecektir.
19-Ders çalışırken sayısal ve sözel derslerde çeşitlilik sağlamak her zaman verimi arttırır.
20-Yorgun bir halde derse başlamayın muhakkak dinlenme ve beslenme ihtiyacınızı karşılayın.
21-Ders çalışırken öğrenilen bilgileri kodlamak daima öğrenmede kolaylık sağlar.Öğrencilerimiz kodlama yöntemlerinin bilmemektedirler.
22-Sözcük,ural,tanım ve formül gibi ezber içeren bilgileri kartlara yazın ve boş kaldığınız her fırsatta okuyun.Ezber için masa başında saatlerce çalışmayın.
23-Anlamadığınız dersi asla ezberlemeyin.
24-Etkili ders çalışma yöntemleri çok az öğrenci tarfından biliniyor. Öğrencilerimiz muhakkak öğrenmelidir.
25-İşinizi şansa bırakmak en büyük hatadır.Unutmayın hiç bir başarı rastlantı değildir.
26-Eğitimimizi aksatan olayları ve ortamları lise yapıp hayatımızdan çıkarmaya gayret etmemek eğitimde yapılan yanlışlardan biridir.
27-Derse hazırlıklı gitmemek çok büyük bir hatadır. Öğretmen dersi anlatırken eğer hazır değilseniz merak ettiklerinizi soramasınız. Dersin önemli yanlarını öğrenip gelmeniz dersi daha kolay anlamanızı sağlar.
28-Öğretmen ders anlatırken not tutmamak bir hatadır. Not tutmak önemli ve üzerinde durulması gereken yerleri gösterir. Yazılıya çalışırken not tutan öğrenci daima kazançlıdır.Çünkü öğretmenin nerelerden soracağını bilir.
29-Öğrencinin derste pasif olması başarısını düşürür. Çünkü merak yeteneğini ve konunun gidişatında aklına takılanları soramaz.
30-Not tutarken örenciler not tutma yöntemini ne yazıkki bilmiyorlar. Öğretmenin her söylediği aynen yazılmaz. Önemli olan ve öğretmen dikkat edin dediği yerleri anladığınız biçinde yazın. Not yazarken okunaklı yazın.
31-Öğrenciler ders çalışırken kendilerine değer biçtiklerinde bu değerin az bir değer olması başarıyı düşürür.Öğrencilerin kendilerini değerli ,başarılı,zeki olarak görebilecek ortamlar oluşturulmaldır.
32-Niçin ve neyi öğrendiğini bilmemek dersi sıkıcı ve anlaşılmaz kılar.
33-Her öğrencinin ileriye dönük amaçları olmalıdır.Doktor olmak,mühendis olmak gibi.
34-Zamanı değerli kullanmamak. Öğrencilerin internette,televizyonda program seçerken zaman harcadıklarını ve zamanlarının değerli olduğunu bu yüzden hayatlarına ve bilgilerine kazanç sağlama çabasını kaybetemelidirler.
35-Kararsız olmak ders çalışma azmini düşürür. Kesin başaracağım gibi net ve kararlı olmak başarıya ulaşma olasılığını arttırır.
36-Ders çalışma alışkanlığının olmaması öğrencilerin en büyük kayıbıdır.Öğencilerimiz ders çalışma alışkanlığını edinmelidirler.
37-Önemsiz sorunlar üzerinde çok fazla zaman ve emek kaybetmek verimnizi düşürür. Moralinizi bozan olayları önem dercelerine göre ayırın veönemi düşük olanların size zaman kaybettirmesine izin vermeyin. Zamanınız ve sağlığınız değerli unutmayın.
38-Gereksiz ayrıntılara çok zaman ayırmayın.
39-Daima aklınızın son verdiği kararı uygulayın ,duyguları ikinci planda tutun.
40-Yatarak des çalışmak dersin verimini düşürür. Aynı dersi odanızda ve plana göre yapsaydınız daha çok verim alacaktınız.Daha az verimle ders çalışmayın. Zamanınız size kalsın ve çok başarı kazanın.
41-45 dk. çalışmanın ardından 10 dk. dinlenme arası muhakkak verin.
42-İyi uyumak ve yeterli beslenme alışkanlığını muhakkak edinin. Vücudunuz daha dinç ve zekanız daha işler durumda olacaktır.


Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 285
Toplam yorum
: 189
Toplam mesaj
: 66
Ort. okunma sayısı
: 3964
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster