Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Eylül '11

 
Kategori
Sınavlar
 

Ders çalışma programı nasıl hazırlanır?

Ders çalışma programı nasıl hazırlanır?
 

herşeyin başı eğitimdir.


Veliler tarafından en çok sorulan sorulardan birisi de, oğlum / kızım için ders çalışma programı hazırlamak istiyorum ama bu konuda yardım edebilir misinizdir.

Ders çalışma programı, öğrenciyi tanımadan asla hazırlanacak bir program değildir. Öğrenci öncelikle etüt edilmeli, özellikleri nedir, karekteri nedir, ne zaman ders çalışabilir, ders çalışma tarzı nasıldır, bu ve buna benzer konuların mutlaka veliler tarafından iyi belirlenmelidir.

Okullarda ve dersanelerde rehber öğretmenler, öğrenci ile beraber ders çalışma programı hazırlar. Bir kaç gün sonra bu tür programların uygulanmadığı da bir gerçektir. Bunun nedeni, ders çalışma programının öğrenci için uygun olmamasıdır. Öğrenciler, bir heves ile kendi yapılarına ters program hazırlanmasına evet derler . Sonuç olarak, programdan birkaç gün sonra vazgeçerler.

Program hazırlarken nelere dikkat edilmesi gerekir:

Ders çalışma programını kendiniz hazırlayın.
Olabildiğince esnek program hazırlayın.
Detaylar yerine, genel bir program hazırlayın.
Ders çalışma programında kendinize mutlaka zaman ayırın.
Dengeli bir program olmasına özen gösterin.

Rehberlik yazıları ile ilgili daha fazla bilgiyi http://www.ozeldersegitim.com sitesinde bulabilirsiniz.

Ders programı hazırlamakta sorun yaşayan veliler ve öğrenciler için ücretsiz rehberlik vermekteyiz. Bu konu ile ilgili bizi arayabilirsiniz. 

 
Toplam blog
: 5
: 2676
Kayıt tarihi
: 26.07.11
 
 

Boğaziçi Üniversitesinden mezun oldum. Yaklaşık 10 yıldan beri Eğitim Danışmanı olarak çalışıyorum. ..