Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '13

 
Kategori
Güncel
 

Dershane Olgusu Çökertilen Eğitim Sistemimizin Sonuçlarındandır

Dershane   Olgusu   Çökertilen Eğitim Sistemimizin Sonuçlarındandır
 

O KAPANIR, BAŞKASI AÇILIR... Siz öğretmeni, hak ettiği yere oturtmazsanız...


Bir bina yapılırken , malzemeniz ne kadar kaliteli olursa olsun , yapan  işçiler işinin  ustası değilse, bina bugün olmazsa yarın yıkılmaya mahkûmdur...

Siz  öğretmeninizi;  mesleği dışında  , sık karikatürize edildiği  gibi  limon satmak da dahil başka işler yapmak zorunda bırakırsanız,  onun  yüzyılardır  sahip olduğu saygınlığını çeşitli yöntemlerle elinden alırsanız  , onun yetiştireceği bireylerden  ne bekleyebilirsiniz  ki ...

Sistemli bir şekilde eğitim sistemimiz  içinden çıkılmaz  sorunlar yumağı haline getirildi.  Kominist yuvası  iftirası ve saçmalığı ile kapatılan Köy Enstitüleri'nde  ziraat , marangozluk,  demircilikten tutun,  piyano,keman  eğitimine varıncaya kadar toplumumuzun kalkınması, her alanda  üzerindeki ölü toprağını atması için ne  gerekiyorsa veriliyordu.  Baktılar birileri;   bu gidişle  köylümüz,  dar gelirli insanımız,  aydınlanıyor, meslek sahibi olma imkanları oluşuyor,toprağı daha verimli nasıl kullanırız,tarımda  nasıl  atak yapabiliriz  öğretiliyor ,  rahatsız oldular...  Halkımızın o çok zayıf ve kullanılmaya müsait yumuşak karnı olan  din olgusunu  kullandılar, bu kurumları  din ve ahlak karşıtı kurumlar gibi  göstererek , bu yöndeki iftiraları ile  kapatmayı başardılar...

Her gelen iktidar,  kendi kafa yapıları ve siyasi görüşlerini  benimseyen  eğitimcileri idari kadrolara yerleştirip  ,  diğerlerini sürgün etme yoluna gittiler.  Her gelen,  farklı eğitim politikaları izleyip yönetmelikleri tam bir  YAZ-BOZ tahtasına  döndürdü.  Sınıf  geçmek  o  kadar kolaylaştırıldı ki, sınıfta kalmak için  baya bir gayret göstermek gerekiyor zamanımızda...  Bizim zamanımızda bir dersten başarısız  olan öğrenci,  bir  yıl beklemek zorunda kalırdı.

Disiplin yönetmeliklerinin işlevinin kaldırılması ile  öğrenciler  ,  okul  kapısında sigara içmekten tutun, öğretmenine her türlü saygısızlığı  yapmaya kadar  sınırsız denilebilecek bir özgürlük  ortamının olumsuz sonuçlarına maruz bırakıldılar.    Veliler başka  zamanlarda çocuğunun sorunları ile ilgilenmez, ödevlerini yapmaları konusunda gözetimde bulunmazken,   bir öğretmenin  artık sabır taşı çatlayıp çocuğuna  öfkesini  yansıtmasıyla, ertesi günü okula "damlar"  duruma   geldiler... 

Bir öğretmen kızı  emekli bir öğretmen olarak, ülkemizdeki eğitim sisteminin sürecini,  değişimlerini ve bunların sonuçlarını,  karşılaştırmaları  objektif olarak gözlemleyip  saptamalarımı sağlıklı olarak yapabildiğimi sanıyorum. Geçenlerde  iki ağabeyim,  rahmetli babamın öğretmenliği ile ilgili anılarını anlatıyorlardı. Antalya  Meslek Lisesi'nde  atölye öğretmeni  olarak görev yapan babama bir şey söylemek için okula gitmiş ağabeyim. Babam ders anlatıyormuş, sınıf bahçeye penceresi olan bir sınıfmış.  Ağabeyim babamın sesini duymuş, şöyle bir bakmış pencereden.  Sınıfta  adeta nefes alınmıyor, sinek sesi duyuluyordu diye anlatıyor,  ağabeyim. Benim öğrenciliğim sırasında da öğretmenlerimden evimize gelenler olurdu  tabiatiyle. Binbir zorlukla, birkaç dakikalığına yanlarına çıkabilirdim.  Yolda öğretmenlerimizi gördüğümüzde  o görmeden yolumuzu değiştirirdik... 

Öğretmenini öğretmen gibi yetiştir,  onun  sokakta ve okulda öğrencisinin karşısında saygınlığını koru,  asgari şartlarda  geçimini sağlaması ve kendini geliştirmesi için gerekli  eğitim donanımını yap ...  Bak  o zaman  dershane  diye bir kuruma gerek kalır mı...

Evet,   çok  söylenilen ama gerçeğin ta kendisi olan  bir cümle :  Dershaneler  sebep  değil  sonuçtur...

Siz   sebepleri ortadan kaldırmazsanız, bugün adı dersane olur yarın etüd merkezi , özel okul  veya her neyse ...  Sonuç  değişmez...

Elbet   iktidardakilerin  eğitim  gibi  bir  sorunları  yok...  Onlar,  bilinen  kişinin  cemaati  ile  bir  çıkar savaşı içindeler,  ne yapıp edip  Cemaatle   olan  savaşlarından  galip çıkma derdindeler... Bu  gerçeği az çok gündemi takip eden herkes biliyor...   Ben;   halen  eşi  dershanede  çalışan  bir  emekli  öğretmen olarak,   olayın  eğitim açısından  irdelemesini   yapmak  istedim...

 

 
Toplam blog
: 307
: 1382
Kayıt tarihi
: 08.08.07
 
 

Emekli Türkçe öğretmeniyim.Şimdi Marmara Üniversitesi bünyesinde bulunan, Atatürk Eğitim Enstitüsü ..