Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '08

 
Kategori
Okullar
 

Dershaneler !...

Benim Devlet lisesinde okuduğum senelerde, yani 1945 -50 ‘liler de dershanenin adı bile geçmezdi..

1970 -80’lerde de adı bile yoktu...Bu canavar 1990’dan sonra ortaya çıktı , durmadan büyüdü.. Eskiden son sınıfta dershaneye gidilirdi, olur biterdi..Şimdi dershaneye devam yılı birden üçe çıkarıldı..

Bravo..Milli Eğitim Bakan’ını tebrik etmek lazım!Kaldıracağım derken dershane devletini imparatorluk haline getirdi..10 yaşındaki, 11 yaşındaki çocuklar niye dershane peşinde koşuyor.. Yazık değil mi bu çocuklara.. Oyun oynayacağı, top peşinde koşturacağı, sinemayı tanıyacağı, tiyatronun tadına varacağı, kitap okumayı öğreneceği, yeni hobiler edineceği yaşta doğru dershaneye.. Hafta içi ders.. Hafta sonu yine ders..

Ders de bilgi öğrenme olsa o da kabul. Test çözüyorlar.

Test çözmenin kolaylığı , hilesi , tahmini öğretiliyor..

Hepsi yarış atı gibi..
Peki neden ihtiyaç duyuluyor buna?..
Şundan.. Aileler çocukları iyi okullara gitsin, iyi eğitim alsın, meslek sahibi olsun diye didiniyor da ondan..

Çünkü devlet okullardaki eğitim seviyesi aynı değil..
Sınavı kazanan çocuklar iyi okullara, özel okullara gidiyor..

Gerisi 45 kişilik, 50 kişilik dersliklerde vakit geçiriyor..
Yarış iyi bir liseye girmekle bitse ne âlâ..

Dört yıllık lisenin ilk iki yılı rahat geçiyor,

son iki yıl yine doğru paralı dershaneye gidilecek…
Bu kez üniversiteye girebilme yarışı başlıyor..
İyi bir üniversiteye kapağı atan yırtıyor..
Bizdeki sistem bu.. Kötü , rezil bir sistem..

O kadar kötü ki memleket dershaneden geçilmiyor..
Türkiye’de 4000 dershane varmış…
Lise sayısı kaç biliyor musunuz? 3690..( resmi rakam )
Gerisini siz düşünün..
Peki dershaneye gitmeyenin şansı yok mu ?...

Vardır tabii ama çok zor , tek tük, çoğu lisede eğitim feci..

Bir örneği gazetelerden aktarıyorum …

Adana Valisi bir okulu denetlemeye gitmiş.. Lise Öğrencilerine ;
Çanakkale Savaşı nerede yapıldı diye sıradan bir soru sormuş..
Öğrencilerden ne yanıt aldı biliyor musunuz?
Kars ile Erzurum arasında..Okuyunca benim yüzüm kızardı.

Çanakkale gibi Türk milletini gururu savaşın yeri bilinmiyor..

Acı durum budur.. Ne kadar utansak azdır..
Bu haberi duyunca Milli Eğitim Bakanı’nın yüzü kızarmış mıdır?
Zannetmiyorum.. Bizden önceki dönemin hatası der, geçer gider..
Hal böyle olunca dershanelere gün doğuyor..

Yıllığı 2 bin 500 YTL, 3 bin YTL..

Gücü olan ödeyecek, boğazından kesecek ödeyecek..
Peki olmayan..

Çocuklarını işsiz , kahvelerde okey oynamaya gönderecek.

 
Toplam blog
: 453
: 1059
Kayıt tarihi
: 24.07.06
 
 

1933 Kayseri'de doğdum. Kayseri Lisesi Ankara Veteriner Fakültesi, İstanbul Üniversitesi Diş Heki..