Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Eylül '09

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Dertli gönüllere giren, işte benim Zeki Müren...

Dertli gönüllere giren, işte benim Zeki Müren...
 

SANAT GÜNEŞİMİZ..ZEKİ MÜREN.


Bugün 24 Eylül 2009..

Sanat Güneşimiz Zeki Müren'in aramızdan ayrılışının 13.yıldönümü..

Tam 13 yıl önce TRT Ekranlarında Zeki Müren'in Konserini izliyorduk..Sıra ödül törenine gelmişti..Sanat Güneşi ayakta zor duruyordu.. Seyircisine olan saygısından, vefa borcundan, sevgisinden dolayı, sağlık durumunun çok kötü olmasına rağmen kalkıp TRT Stüdyolarına geldi.. Ödülünü ayakta almak istedi.. TRT'deki ilk Mikrofonu kendisine takdim edilirken heyecanına daha fazla direnemedi. O'nu kurtaramadılar maalesef..

Adeta bir kuş olup, uçtu gitti..

Kalbimizde sevgisi, kulaklarımızda sesi, gözlerimizde o muhteşem kıyafetlerinin görüntüsü kaldı..

Türk Sanat Müziği ve sevenleri öksüz kaldı..

Üç yıl önce Bodrum'a gittiğimizde şimdi Müze olan evini ziyaret ettik..

Son derece sade ve mütevazi bir ev..

O'nun özel eşyaları, kıyafetleri, ödülleri, plakları, fotoğrafları..

Birkaç yıl önce de Bursa'daki kabrini ziyaret ettik..

Son derece sade, mütevazi bir mezar taşı..

Zaten onu anlatmak, hatırasını yaşatmak için gösteriye, abartıya gerek yok..

Yine de bizlerde vefa denilen şey pek yok..

Gelmiş geçmiş belki de en büyük sanatçımızı layık olduğu gibi yaşatamıyoruz..

Ölüm yıldönümünde O'nu hatırlayan çok az kişi var maalesef..

O'nun ;

Türkçe'yi en doğru ve yalın şekilde kullanışı,

Seyircisine olan sonsuz saygısı,

Her zaman kendini yenileme çabası,

Çocukluğunda hayal ettiği Özel Kıyafetleri kendisi tasarlaması ve sahnede giymesi,

Türk Halkına yenilikleri aşılaması,

Sahne ışıklarını ilk defa Türkiye'ye getirmesi,

Saz arkadaşlarını bir örnek resmi sahne kıyafeti giymeye ikna etmesi,

Rol aldığı Türk Filmlerindeki başarılı performansı,

Plakları,

Altın Plakları,

Aldığı yüzlerce ödülü,

Altın Mikrofonu,

Seyircisinin Alkışları..

unutulmaz..

Çocukken, ailemle O'nu Çakıl Gazinosun'da izlediğimizi hatırlıyorum..

1990 yılında arkadaşımla birlikte Bodrum'a gittiğimizde,

Zeki Müren'in her zaman gittiği mütevazi bir kafe olduğunu öğrendik..

Bir akşam oraya Zeki Müren'i görmeye gittik..

Şansımız yaver gitti.. O gece de Zeki Müren oraya geldi..

Bir yolunu bulup, masasına yaklaştık..

Elini sıktık, hatırını sorduk..

Belki de sadece 5 dk yanında durduk..

O bile güzel bir anı oldu..

Şarkılarının bir çoğunu hatırlıyorum..

Hepsi çok çok güzeldi..

Beklenen Şarkı ve Filmi ..,

Bahçevan ..,

Bir Demet Yasemen..,

Şimdi Uzaklardasın..,

Bir Yangının Külünü ..,

Sorma,

Gözlerin Doluyor Gecelerime,

Bir Rüzgardır Gelir Geçer Sanmıştım,

Annem,

Gitme Sana Muhtacım,

Sen Kimseyi Sevemezsin,

Kahır Mektubu,

Cana Rakibi Handan Edersin,

Ahımı Hicranımı,

Hiç Bir Şeyde Gözüm Yok,

Geceler Sessiz,

Sevmiyorum Seni Artık Gözlerimi Geri Ver,

Dilşad Olacak Diye,

Hayat Nasıl Harcadın Beni,

Arım, Balım, Peteğim,

Çatılmış Kaşlarınla,

Eskimeyen Dost,

Koklamaya Kıyamam, Benim Güzel Manolyam..,

İşte Benim Zeki Müren..,

Bu özel günde,

Zeki Müren'i sevgi, saygı ve rahmetle anıyorum..

Işıklar içinde yatsın, mekanı cennet olsun..

selma er.

http://www.zekimuren.net/

http://tr.wikipedia.org/wiki/Zeki_M%C3%BCren

 
Toplam blog
: 90
: 2676
Kayıt tarihi
: 30.01.09
 
 

Merhaba, Marmara Ünivesitesi İşletme Fakültesi ve Anadolu Üniversitesi Halkla İlişkiler mezunuyum..