Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '13

 
Kategori
Şiir
 

Desiderata

Desiderata
 

Desiderata festival resmi...


Bazen

Kargaşa ortamına düşer yolum

Sakin davranır çıkarım düze

Yaşam gerçeğim

Herkesle onurlu şekilde iyi geçinmek 

Doğru bildiğimi 

Alçak sesle açıkça söylemek

Başkalarını etkin dinlemek

Bilirim ki

Işıltısı sönük bile olsa

Herkesin bir hikâyesi vardır mutlaka

Sevmem yaygarayı

Uzak dururum ondan

İyi bilirim ki yaygara 

Yaygaracıya sıkıntı yaşatır en başta

Kıyaslamam kendimi kimseyle

Kıyaslarsam eğer 

Ya mutsuz olurum ya da kibirli

Belli ki şu yaşamda

Birileri benden ileri birileri de geri

Önce planlar

Öyle gerçekleştiririm gerçekleştirdiklerimi

Budur beni en çok başarılı kılan

Mesleğime çok düşkünümdür

Sürekli geliştiririm onu

Benim için odur

Zamana dayanacak tek hazine

Yaşamımda temkinliyimdir daima

Çünkü dünya sahtekârlarla dolu

İşime çok önem veririm

Yeteneklerimin tümünü kullanırım çalışmamda

Yüksek idealler için çırpınır insanların çoğu

Yaşam kahramanlıklarla dolu

Yalnızca budur

İnsanın kendisi olmasının yolu

Sevmediğim halde

Seviyormuş gibi yapmam

En önemlisi aşka kırgın olmam

Aşk hayal kırıklığına aldırmadan

Yeniden doğar çimenler gibi yeniden

Hem de hiç beklenmezken

Asaletle terk ettim gençlik heveslerimi 

Saygı duruşuna geçerim yıllar geçerken

Güçlendiririm sürekli olarak ruhumu

Hayal kırıklıklarından o korur kollar beni

Asla

Karanlık hayallere dalıp üzmem kendimi

Korkular bitkinlik ve yalnızlıktan doğar

Kendime sevecen davranırım olur biter

Unutmam hiçbir zaman

Ben de bu evrenin çocuğuyum

Ağaçlar ve yıldızlar kadar

Söz söylemem yersiz evren dönüyor zaten

Ben kabul etsem de etmesem de

Tanrı var

Bana düşen onunla barışık olmaktır

Çıkartmam hiç

Barışı ve huzuru kalbimden

Herkese sesleniyorum 

Duyulsun sesim

Basitlikleri yıpratıcılığı hayal kırıklıkları olsa da

Yaşam çok güzel

Neşeli olalım mutlu olmak için çırpınalım

(Halil Güven-Max Ehrmann’ın ‘Desiderata’ adlı şiirinden uyarlamadır)

...

Yukarıdaki uyarlama Ahmet Şerif İzgören’in   “Fil Yalnız bir Hayvandır” adlı eserinden alınmadır.

Şöyle ki düz metin tercüme vardı kitapta ama şiir tercümesi olduğu da yazılıyordu.

Kendimce yeniden şiir haline çevirmek istedim umarım beğenirsiniz:)

.

Saygılarımla...

Not: Desiderata, Fransızca ve Almanca olarak; "aranılan" demek...)  

 

 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..