Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '13

 
Kategori
Deneme
 

Desteğim çünkü göç etmek istemiyorum

8 Mart Dünya Kadınlar günü için Kadınlara Hukuki Destek Merkezi (KAHDEM) den aldığımı maili paylaşmak istiyorum.

Desteğim çünkü karşıyım yaşadığımız göçe

Desteğim çünkü karşıyım yalnızca kadınların bunu yaşamasına

Desteğim çünkü karşıyım hala modernleşemediğimize

GÖÇ ETMEK İSTEMİYORUZ


Evlendim… Nüfüs cüzdanım değişti, sadece medeni halim bekardan evliye dönüşmedi; tüm kütük bilgilerim yenilendi. Babamın kütüğünden eşimin kütüğüne “kaydi göç” yaşadım.

Bankama yeni nüfus cüzdanımla başvuru yaptım, bankadaki kişisel bilgilerim değişti; kredi kartlarım değişti. Bankadakiler yeni medeni halim için beni tebrik etti. Pasaportumu değiştirdim; çünkü neredeyse adım dışındaki tüm bilgilerim yepyeniydi. Aynı şeyi ehliyetim için de yaptım, emniyetteki banko memuru beni tebrik etti.
Mesleğim, avukatlık; bu nedenle baro üyesi olma zorunluluğum var. Baroya gittim, bilgilerimi değiştirdim, baro kalemindekiler beni tebrik etti. Vergi dairesine de bilgi vermek zorunda kaldım; vergi kayıtlarındaki kişisel bilgilerim “güncellendi.” Muhasebecimin katibi beni tebrik etti. Bu yetmedi, kartvizitimi değiştirdim. Eh, büronun girişindeki tabela da değişti tabii. Müvekkillere haber vermek lazımdı, yeni vekaletname gerekecek. Hangi birinden başlasam? Şimdi hepsine açıklama yapılacak; tebrikler, tebrikler… O vekaletnamelerin hepsi dosyalara tekrar, teker teker sunulacak…
Eşim de avukat, o hiçbir şey değiştirmedi. Kuşku yok ki o da evlendi… Tebrikler!

Ben, göç ettim. Yerimden yurdumdan edildim. Yeni bir yere taşınırken aynı sefaleti yaşarsınız, bilenler bilir. Oraya koştur, buraya koştur. Herşey değişsin… Halbuki alt tarafı evlendim! Kime ne? Size ne? Baroya ne? Müvekkilerime ne?

Boşandım… Nüfus cüzdanım değişti, babamın kütüğüne geri döndüm. Yeni medeni durum, eski tabiyet. İkinci kaydi göç!
Banka, pasaport,ehliyet,baro,vergi dairesi, kartvizit, tabela ve müvekiller! Şimdi hepsine açıklama yap; üzüntülerini dinle; “yanlış anlamayın ama sebep nedir, diye sorsam? Yani sizin gibi bir hanımdan boşanılır mı hiç.” diyenleri geçiştir.Vah vahlar, tüh tühler…
Eşimle boşandık; tahmininiz doğru, o pek bir evrak değiştirmedi…Tebrikler!

 
Toplam blog
: 17
: 364
Kayıt tarihi
: 31.07.12
 
 

Milliyet gazetesi haber araştırma servisinde muhabirlik yapıyor. 'Mağdurun yanında Damla' esp..