Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Destek olması gerekirken köstek oldu.

Destek olması gerekirken köstek oldu.
 

işkence aracı-beşik


İl MEM’de umduğumu bulamayınca, Birinci seçeneğin ikinci kısmını devreye sokmak zorunda kaldım. Neydi o seçenek? (önceki yazıma bkz.)

Şayet, Soruşturmaya itirazım kabul görmediği takdirde, Bakanlığa başvurmak idi.

09.02.2007 tarihinde, önceki Okuluma 1990 senesinde tayinimi yapan ve mutlaka adaletli inceleme sonucu, hakikatleri ortaya çıkaracağına inandığım Bakanlığa müracaatta bulundum.

Dilekçemin içeriği şöyleydi:

1.Usulüne uygun yürütülmeyen,

- Sicil notlarıma göre “çok iyi” Öğretmen olmama rağmen;

- Emeklilik noktasına gelmiş olmama rağmen;

- Okulda en kıdemli (36 yıl) olmama rağmen;

- Yüksek tahsil görmüş olmama rağmen;

- Kendimin ve eşimin ağır hastalıklarına rağmen;

- Soruşturulması istenen dört iddiadan, üçünün soruşturmacı tarafından düşürülmesine rağmen;

- Kalan bir iddia, hiç derslerine girmediğim öğrencilerin bilinçli olarak ifadelerinin alınmasından sonra, düşmesi gerekmesinden sonra;

Soruşturma sonucu görev yerimin değiştirilmesini asla doğru bulmuyorum. Gereğinin yapılması…

2. Nedenlerini bilmediğim iftiralardan aklanmam için, benim Öğretmen olarak çalışmalarımı, inceden inceye incelenmesi ve değerlendirilmesi. (Bunu isteyen veya isteyebilen tek kişi olduğumu düşünüyorum…)

Dilekçemin ek’inde ve daha sonra ilgili bilgi ve belgeleri sunduktan sonra (Üç adet CD) olumlu cevabı beklemeye koyuldum. Yedi ay sonra:

11.09.2007 tarihinde aldığım yazıda deniyor ki: “İnceleme yapılmasına gerek duyulmadığı;”- yani, sen ne istersen iste, hiç önemli değil. Biz pire için yorganı yakamayız anlamında bir cevap?! 7 ay sonra böyle cevap mı olur Allah aşkına?

11.11.2007 tarihinde, bu sefer “Bakan’a özel” şikayette bulundum.

İnceleme/Soruşturma açılmasına açıldı da, mağdur olarak benimle yüz yüze konuşabilecek muhatabım olmadı. Şeytanın tam yandan kaçtığı gibi benden kaçtılar.

14.02.2008 tarihinde, üç ay sonra aldığım “Kişiye Özel” yazıda deniyor ki: “Bakanlık Müfettişince yapılan inceleme sonucu düzenlenen ilgi (b) raporda; adı geçen hakkındaki iddiaların doğruluk kazanmadığı sonuç ve kanaatine varıldığı belirtilmiştir." İmza Bakan a. Genel Müdür Yardımcısı V.

Nerden nereye? Ben Han’dan bahsediyorum onlar ise Hamam’dan bahsediyorlar. Hesaplarına geldiği gibi anlamışlar. Madem öyle, neden 7+3= 10 ay bekletildim? Bir günde çözülebilecek bir olay 300 gün sonra, hayır…olmaz… biz çoğunluğuz ve güçlüyüz…sen ise teksin ve güçsüz tarafsın! Olayların nasıl geliştiğini gayet net biliyorum da…şimdi konuyu fazla uzatmak istemiyorum.

Bakandan beklediğim cevabı sıradan bir “yardımcı vekil”den alıyorum?!

Avrupa Birliği uyum yasalarından, Bilgi Edinme Hakkı Kanunu’na istinaden;

06.03.2008 tarihinde, taraf olduğum Raporun tamamı tarafıma verilmesi hakkında elektronik müracaatta bulundum.

18.03.2008 tarihinde aldığım iletide deniyor ki: Raporun ilk ve son sayfası gönderilmiştir.

28.07.2008 tarihinde, gönderilen iki sayfanın bilgi edinmek için yeterli bulunmadığından, raporun tamamı verilmesi hakkında müracaatta bulundum;

13.08.2008 tarihinde aldığım iletide deniyor ki: Raporun ilgili kısımları size verildiğinden, yapılacak başka bir işlem bulunmamaktadır.


16.09.2008 tarihinde, bu sefer de tekrar Bakanın dikkatine:


Sayın Doç. Dr. ………..

……………… Bakanı

İLGİLİ: 1. 4982 Sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu;

2. Aynı Kanunun Uygulamasına İlişkin Yönetmelik;

3. Genelge 2005/43

4. T.C. Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunun: No: 2008/ 1633 Kararı

KONU: 22.01.2008 tarihli 8863/4.3 Sayılı İnceleme/Soruşturma Raporu

Daha önce yapmış olduğum elektronik müracaatlarımdan olumlu sonuç alamadım. İlk müracaatımın sonunda raporun ilk ve son sayfalarının fotokopileri gönderildi. İnceleme/Soruşturma başlatılmasının ana muhatabı olarak, hangi verilere dayanarak bu sonuca varıldığı hakkında bu iki sayfadan bilgi edinmek mümkün değildi. İkinci müracaatımın (28 Temmuz 2008) cevabında ise: 13 Ağustos 2008 tarihinde aldığım E-mailde: “Kurum dışı bilgi gerektiğinden dolayı başvurunuzun cevap süresi 15 iş gününden 30 iş gününe uzatılmıştır” deniyor. Bir saat sonra gönderilen E-maildeki cevap metni: “Başvurunuz 4982 Sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanununun 19, 21, 25 Maddeleri gereğince raporun ilgili bölümleri daha önce tarafınıza verildiğinden yapılacak başka bir işlem bulunmamaktadır” deniyor.

Soruşturmanın ana muhatabı olarak, AV md. 36 ya göre davaya konu edilebilecek sonuçlanmış raporun talep edilmesi, hak arama hürriyetime dayandığından 22.01.2008 tarihli 8863/ 4.3 Sayılı İnceleme/Soruşturma Raporunun ekleriyle birlikte tamamının fotokopileri tarafıma gönderilmesi için izninizi talep ediyorum. 16.09.2008

Saygılar.

/Emekli Öğretmen/

25.09.2008 tarihinde aldığım cevapta deniyor ki: “…belgeli raporun 4982 Sayılı Bilgi Edinme Kanununun 19, 21 ve 25. maddeleri gereğince tarafınıza gönderilmesi mümkün değildir.” Deyip son noktayı koyduklarını zannediyorlar…

Yazıda zikredilen maddeler, devlet sırrı olan belgeler için geçerlidir. Ben ne istihbaratta çalıştım, ne de yüksek mevkide çalıştım?! Sıradan bir Emekli Öğretmen hakkında ne tür gizli belgeler olabilir ki?!

Kendileri (devleti temsil edemeyenler), pireyi deve yaparak, yapılan hatalar zincirine sürekli büyük hatalar ekleyerek, durumu çıkmaz hale getirdiler ve şimdide gizlilik bahanesi uydurarak ucuz kurtulmak istiyorlar. Böylelikle hatalar zincirine büyük bir hata halkası eklemiş oldular.

Avazım yettiği kadar yüksek sesle soruyorum:

Neden bizi, Kurumlar içinde hasıl olan problemleri yerinde çözümlemek varken, olayları Mahkemelere taşımak zorunda bırakıyorsunuz???

Neden Adalet Sistemimizin giderek artan yükünü daha da artırmaya çalışıyorsunuz???

Neden beni b.ktan bir iş için ÜÇ SENEDİR bekletiyorsunuz???

Neden Adalet Sistemimizin yükünü azaltmak için Halk Mahkemeleri kurmuyorsunuz??? (Bu teklifimi TBMM’ne kadar taşımak için kararlıyım)

…devamı var…

 
Toplam blog
: 32
: 785
Kayıt tarihi
: 17.10.08
 
 

Otuz altı yıl Eğitim sektöründe: Meslek Öğretmenliği ve Yöneticilik yaptıktan sonra 1.5 yıl önce ..