Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Nisan '14

 
Kategori
Siyaset
 

Dev Çınar

Dev Çınar
 

90 YILLIK DEV ÇINAR


Genel seçim havasına sokulan 30 Mart yerel seçimleri yapıldı.

T.C.’yi tabelalardan kaldırmak isteyenleri, milletin anasına söven mütahitleri, Gezi Parkını, Berkin Elvan’ı, yolsuzlukları, ayakkabı kutularını, özgürlüğümüzü kısıtlayanları, ne idüğü belirsiz açılım politikalarını, din tüccarlığı yapanları, Bakara’ya makara diyen saygısızları, fezlekeleri sakın ama sakın unutma…

‘Varlık içinde, birlik içinde, özgür biçimde’ diyerek CHP,

‘Artık yeter, şimdi söz senin Türkiye’ diyerek de MHP oy istedi.

Siyaset defteri

CHP ve MHP için, seçim sonuçları ülke genelinde de, Trabzon’da da beklendiği gibi sonuçlanmadı. Sıcağı sıcağına seçim sonuçları üzerine ayrıntılı analiz yapmak, beklenilen sonuçları elde edemeyen partiler ve adaylardan pek beklenmez, bende yapmayacaktım. Fakat CHP Ortahisar adayı Nazım Özcan, ‘siyaset defterini bir daha açmamak üzere kapatıyorum, beni seven bir daha bana siyasetten bahsetmesin’ açıklamasını seçim akşamı yapınca, birkaç cümlede ben etmek istedim.

Özcan bu açıklamayla başarısızlıktan kendine ait olan kısmına ait faturayı kesiyorsa saygı duyuyorum. Eğer öğle değil de, seçmene kırıldım diyorsa yanlış söylüyor. Özcan’ın bu açıklamasına, seçmeni çok ağır eleştirerek destek verenler (ki bunlar arasında meclis adayı ve yönetici olanlar bile var)  yanlışın daniskasını yapıyor. CHP’liler gibi ben de üzüldüm, seçmenin tercihlerine bende şaşırdım, hatta kızgınım, fakat seçmen tercihine saygı duymak zorundayız.

Beşincilik

Ayrıca seçmenin tercihlerine kızıp, oylarının analizini yapmadan önce, çuvaldızı ilk olarak kendimize batırmamız gerekmez mi? Ana muhalefet partisi 18 ilçenin beşinde bırakın ikinciliği, üçüncülüğü ancak dördüncü parti oluyorsa sadece seçmen tercihlerimi konuşulmalı?  Bu beş ilçenin ikisinde yüzde üç, diğerlerinde yüzde 5, yüzde 7, yüzde 9 sonuç alınmışsa şapkayı kafalardan çıkarıp önlerine koyması gerekmez mi? Hatta bir ilçemizde yüzde 1,5 oyla ancak beşinci parti olunuyorsa ve yüzde 1,5 oy neredeyse başkan, meclis ve ilçe yönetim kurulu sayısına tekabül ediyorsa seçimlerde hile mi var diyeceğiz? Altı ilçede üçüncü parti olmayı sadece kumanya ve kömürle mi açıklayacağız? Maçka ve Beşikdüzü gibi partinin kaleleri sayılan ilçelerdeki seçim başarısızlığını seçmen bizi anlamadı diyerek mi geçiştireceksiniz?

90 yıllık dev çınar CHP, bu ülkenin kurucu partisidir, kişiler üzerine değil, Atatürk ilke ve inkılâpları üzerine inşa edilmiş bir partidir. Her kademedeki partililer (kendimde dâhil), kendi yaptığı ya da yapamadıklarının hesabını önce kendi vicdanlarında vermesi gerekir, sonra çuvaldızı başkasına batırmalıdır. Trabzon’da üçüncü parti konumuna düşmemizde kimin ne kadar eksiği varsa, hesabını ödemelidir. Parti menfaatlerini, kendi menfaattarının altında gören birileri varsa da cezasını çekmelidir. İç hesaplaşma ve vicdan muhasebesi yapıldıktan sonra da yarış devam eder. Çünkü CHP, yüz metreci değil, maraton koşucusudur. Kimsesizlerin kimsesi olan CHP; kimsesizlerin, kimsesiz olduğunu anladıkları zaman sığınacakları limandır.

İktidar değil, itibar

1950 yılı. Türkiye çok partili ilk demokratik seçimlere hazırlanıyor. Seçim kararını, o tarihte Cumhurbaşkanı olan İsmet İnönü, ülkede demokrasiyi tesis için vermiştir.

Çankaya Köşkü’nde İsmet İnönü, lise çağındaki kızı Özden Hanım’a şöyle der; ‘Kızım, mayıs ayında seçim var. Bu seçimi ve iktidarı kaybedebiliriz. Ama unutma siyasette ve hayatta önemli olan iktidar değil, itibardır!’

14 Mayıs 1950 günü seçimler yapılır, CHP iktidarı kaybeder. İnönü ailesi Çankaya’yı terk eder. İsmet İnönü tüm itibarıyla, tüm saygınlığıyla siyasete devam eder ve 1961 seçimlerinden sonra da, Başbakan olarak tekrar iktidara gelir…

 
Toplam blog
: 7
: 220
Kayıt tarihi
: 26.11.13
 
 

Harita mühendisiyim, siyaset ilgi alanım, CHP'de il ilçe yöneticiği yaptım. Yerel bir gazetede kö..