Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '12

 
Kategori
Deneme
 

Deve- cüce oyununa var mısın?

Ben İzmir Kız Lisesi mezunuyum. Paralı yatılı okudum o lisede. Modern Hapishane diyorduk genelde biz o yıllarda okulumuza. Çok büyük geliyordu gözümüze. Aşılmaz duvarları, gezmekle bitmeyen bahçeleri, uzun uzun koridorları ve yüksek tavanlı sınıfları, yatakhaneleriyle devasa bir yapıydı gözümde yıllarca.

Ta ki yıllar yıllar sonra yeğenimin bale gösterisine gidinceye kadar. Kız Lisesi’nin konferans salonunda olmuştu gösterisi. Birden her şey mini minnacık oluvermişti gözümde. Sanki bir anaokuluna girmiş hissetmiştim kendimi. Şaşırıp kalmıştım. İçsel olarak bir deve- cüce oyununa tanık olmuştum.

Hele ki konferans salonuna geçip oturunca daha da bir heyecanlanmıştım. Çünkü o konferans salonunun altı dehlizlerle doludur. Karanlıkta sürüne sürüne ilerlediğimiz o dehlizlerde sırtımızı dik olarak doğrultabildiğimiz alanlarda dizlerimizi kırarak çömelirdik. Bütün bu eziyete arkadaşlarla kaçak sigara içebilmek için katlanırdık. Deve- cüce oyununda olduğu gibi dizlerimizi kırıp oturduğum konferans salonunun altında CÜCE; aynı alanda yıllar sonra bu sefer konferans salonun üstünde bir DEV gibi ayakta istiklal Marşı ile yaşadığım ruhsal farkındalık da bir başka.

Geçen gün koskocaman tırın yanından geçerken de cüce gibi hissettim kendimi. Fiziksel bir cücelikti bu sefer hissettiğim. Yaşımın getirdiği bir acizlik olarak algıladım. Annem paylaşır hep bu konudaki acizliğini. Kardeşlerim iri yarı cüsseleriyle ona takıldığı anlarda hep kendini cüce gibi hissettiğini söyler. Ben de yavaş yavaş öyle bir acizliğe doğru gidiyorum sanırım. Fakat içimdeki devi her geçen daha fazla uyandırdığımın bilincinde olarak. 

 
Toplam blog
: 423
: 186
Kayıt tarihi
: 10.10.11
 
 

İkbal Özlen DİNÇERLER. 14.02.1960 doğumlu. izmir Kız Lisesi Edebiyat Bölümünü okudu. Buca Eğitim ..