Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '13

 
Kategori
Siyaset
 

Deveye "Neden boynun eğri?" diye sormuşlar, "Nerem doğru ki?" demiş.

Bilim adamları insan genlerini incelerken, denek olarak kesinlikle "Siyasetçi" de incelemeli !..

Yarım yüzyıla az birşey kalmış ömrümde bunun değişik örneklerini çok gördüm, geçmişte de oluyordu. Seçim barajı uygulamasından doğan Meclis aritmetiği illeti birde Türk dehası eklenince onlarca atraksiyon çıkıveriyordu, seçimlerin hemen sonrası. Seçim sonrası diyorum ama, aslında seçim öncesi başlıyordu bu gayrı meşru ilişki. Alan razı veren razı, seçmende biliyordu oy verdiğim aday meclise girebilmek için burdan değil ordan girdi seçime diye.

Ama bunun bir etiği vardı, örneğin sol görüşlü bir aday DSP'den değil de CHP'den veya DP'den değilde DYP'den giriyordu seçime. Sonra ne oluyordu, yemin sonrası hülle !.. ordan boş ol, öbür tarafa geçmek için başka bir nikah, yani Bağımsız Milletvekil, ardından hooop yeni oluşum, yeni parti, yeni grup. Al sana anahtar parti.

Bunlar yapılırken herkes durumu biliyor ve rıza gösteriyordu. Yani kısaca, alan razı, veren razı.

Günümüz Türkiye'sinde "İNSANLAR" o kadar kirlendi, "SİYASETÇİ" o kadar evrim geçirdi, mutasyona uğradı ki, sormayın gitsin. İşin komiği "SEÇMEN" de aynı mutasyona uğradı.

Yahu kardeşim, benim bir siyasal görüşüm var, ve bu doğrultuda oy kullanıyorum. Aslında seçim katakullilerinden, desteklediğim partinin hangi adayı beni temsil edecek veya beni temsil edenlerin sırasını ben belirleyemesem de, yinede düz mantık ile sağ, sol, muhafazakar, liberal vs. kime oy veriyorsam beni temsil etmesi için veriyorum ve benim görüşümü temsil ettiği için seçiyorum listelerden.

Buraya kadar herşey zaten bilindik. Eeee, peki son durum ne ?

Mutasyona uğrayanların son tavırları.

CHP Adıyaman Milletvekili Sn. Salih Fırat, CHP'den istifa ediyor. Tabiki edebilir. Seçilene kadar verilen vaadler yerine gelmemiştir, sonradan uslup ayrılıkları olmuştur. Klasik Türk siyasetçi mantığı ile kardan zarar durumdadır, yatırımlarını geri alabilmek için gezer durur, partiden partiye. Bir sürüde örneği var bugün mecliste. Dünya hali bu, olu mu, olur !..

Ama hiç bu kadar yüzsüzünü görmemiştim, açık konuşayım. Televizyonda ana haber bültenleri yıkılıyor. CHP Adıyaman Milletvekili Sn. Salih Fırat, AKP'ye geçti.

Durun, durun bitmedi. Sn. Salih Fırat basın açıklamasında şöyle diyor, 

"Seçmenlerime danıştım, AKP'de devam etmem yönünde görüş bildirdiler !.."

Yuh !...

Seçimde sana AKP'liler mi oy kullanmıştı. 

Hadi, Adıyaman'daki seçmen profili cahil diyelim, yahu kardeşim neden ulusal kanallarda Türk insanına mealen "hepiniz sığırsınız" diyorsun da benim kanımı köpürtüyorsun.

Bu kadar mı rezil hale geldi Türk Siyaseti, bu kadar mı onuru ayaklar altına alır siyasetçi.

Kardeşim, çık televizyonların karşısına, siyaset o kadar kirli bir şeymiş ki, ben artık hiçbir şekilde yapmayacağım de, yüzyıllarca hatırlan.

"Papaza kızıp oruç bozulur mu ?" atasözü, "Papaza kızıp Müslümanlıktan çıktım" mı olacak ilerde. 

"Deveye neden boynun eğri ?" demişler, "Nerem doğru ki !.." demişse;

O zaman devenin memleketini tahmin etmek de zor değil artık, kesin TÜRK'tür.

 
Toplam blog
: 8
: 595
Kayıt tarihi
: 16.02.11
 
 

Ayşegül ERULUTEKİN'in eşi. Eren ve Engin ERULUTEKİN'in babası. GHSİM İstanbul Hentbol İl Tems..