Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '12

 
Kategori
Eğitim
 

Devlet, bodrumda eğitim görmesine kıyamadığı imam hatiplilere villa kiraladı...

Devlet, bodrumda eğitim görmesine kıyamadığı imam hatiplilere villa kiraladı...
 

Bu kadarı da fazla değil mi?

Eğitimin mi dediğinizi duyar gibi oluyorum.

Hayır, eğitimin değil, eğitim görecekler arasındaki ayrımın fazlalığından bahsediyorum.

Basına yansıyan bir haber ilgimi çekti. Keşke çekmez olsaydı da bu haberi okumasaydım diye hayıflandım.

Haberin detayı şöyleydi: İlkokula bodrumda derslik, imam hatip ortaokulu için villa kiralandı!

Keçiören Kamil Ocak İlkokulu'nda 5 buçuk yaşındaki öğrencileri bodrum katında içinde "kuyu" bulunan sınıfa mahkûm eden Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), velilerin itirazı nedeniyle Kardelen İlkokulu'nda açılamayan imam hatip ortaokulu için villa kiralamış.

Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü yetkilileri, villanın “kaça” kiralandığına ilişkin bilgi vermekten kaçınmışlar. Zaten verselerdi diğerlerine ayıp olmaz mıydı?

Ancak, villanın kiralandığı Batıkent Batı Sitesi’nde benzer konutların aylık kirası 3 bin ila 4 bin lira arasında değişiyormuş.

İyi de bu villayı nasıl bir eğitim yuvası(!)na dönüştürecekler?

Hatırladınız mı, hani basına yansımış, boy boy resimlerle süslenmiş haberler olarak vatandaşın ilgisini çekmişti. Şu Kamil Ocak İlkokulu’nda öğrenci fazlalığı nedeniyle, 5 buçuk yaşındaki ilkokul öğrencilerinin bodrum katında çukurlu bir sınıfta ders yapması…

Hatırlamayanlara hatırlatalım. 13 Eylül tarihli Cumhuriyet Gazetesi tarafından kamuoyuna duyurulmuştu.

Öğrencilere bodrum katında kuyulu bir sınıf açan MEB, velilerin itirazı sonucunda Batıkent’teki Kardelen Ortaokulu’nda açmayı planladığı 3 imam hatip sınıfını açamamış. Tabi böyle olunca, biz en iyisi bir villa kiralayıp, yetiştireceğimiz ‘Dindar ve Kindar’ nesil için hayırlı bir iş yapalım demişler!

Ne kadar güzel değil mi?

5.5-6 yaşındaki çocukların oturabileceği bir tuvaleti, ellerini yıkayacakları bir lavabosu olmayan okullar, boy boy, sıra sıra dizilmiş ödenek beklerken, Milli Eğitim Bakan bu ödenekler için velilerin cebini gösteriyor. Sonra da üç sınıflık İmam Hatip Ortaokulu için villa kiralanması ne kadar manidar değil mi?..

Bu villa da nereden çıktı dediğinizi duyar gibi oluyorum. Aslında bu bilgiler gizli bilgiler, ama bazı münafıklar(!) bu bilgileri basına sızdırıp, halkı imam hatip aleyhine galeyana getirmeye çalışıyor(!)

Hatırlarsanız bazı bölgelerdeki okullarla ilgili veliler uzun uzun itiraz ettilerdi. Bunun üzerine AKP’li Muğla milletvekili Ali Boğa tüm okulların imam hatibe dönüştürülmesini talep edip, kendi torununu Fransız okuluna göndermişti.

Geçmişi hemen unuttuğumuz gibi bunu da unuttuk. Ancak vatandaşın bazı bölgelerdeki direnişi, mahalle okullarının imam hatibe dönüşmesini önledi. İşte bu okullardan birisi de Kardelen Ortaokuluydu! Velilerin itirazı sonucu İmam Hatip okuluna dönüştürülemeyen bu okul, sonunda imam hatipte okuyacak öğrencilere ‘Vila’ bir okul kazandırdı! Bu nedenle imam hatipte okuyacakların velileri, diğer velilere birer teşekkür ziyareti yapmalı(!)

Gelelim Villa okula; villanın Ankara İl Özel İdaresi’nin kararı ile bir yurttaştan 1 yıl için kiralandığı, gelecek dönem olan 2013-2014 eğitim öğretim yılında Batıkent İmam Hatip Ortaokulu’nun yapılacak yeni bir binaya taşınacağı ya da yine başka bir okulun bünyesine taşınacağı beyan edilmiş.

Vah vah, üzülmemek elde değil!

Villa’da eğitim görmeye alışacak bu çocuklar, gelecek sene villada eğitim alamazlarsa okuma psikolojileri(!) ne olur? Sen çocuğu villaya alıştır, sonra da okulu değiştir.

Gelin buradan şöyle bir öneri yapalım. Tüm imam hatipler villalarda eğitim görsünler.

Haklarıdır!..

Ne de olsa onlar geleceğin ‘Dindar ve kindar’ nesli olacaklar!

 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..