Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '10

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
8472
 

Devlet Bahçeli’nin hesapları matematikçileri birbirine düşürdü!

Devlet Bahçeli’nin hesapları matematikçileri birbirine düşürdü!
 

Mahsa Vahdat varken, Devlet Bahçeli'nin resmini koyamazdım!


MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli’ye matematikle uğraşmak pek yaramadı gibi sanki… Bilenler bilir, Bahçeli geçen yıl, MHP'nin 40. Kuruluş yıldönümü nedeniyle yaptığı bir konuşmada enteresan bir hesap yapmış ve akıllara seza bir iktidar formülü geliştirmişti. Kendi anlatımına göre hesap şuydu “ 2009’u yazarken iki sıfır var. Dohuzun solundaaki yanındaki sıfırı sildiniz. Galdı mı dohuz? 2’nin sağında bir sıfır var, onu da sil, galdı 2. Toplayın, ne yapar? 11 yapar. 2009’un içindeki iki sıfırı da sildiniz. Ne galdı? 29 galdı! 11 ile 29’u toplayın ne yapar? 40 yapar ve MHP’nin 40. Yılı!”

Sıfırları niye atıyoruz abi? Sıfırların günahı ne? Hadi onu geçtik, bu hesap 2009 için geçerliydi. Denklemdeki 2009 ve 40. yıl değişkenleri ortadan kalktığına göre, hesabı 2010 yılı ve 41. yıl için yaptığımızda ne olacak? Formülü aynen uygularsak; 2010’daki sıfırları atıp kalanları topluyoruz, 3 ediyor; sıfırları bir kez daha atıp kalanları yan yana getiriyoruz 21 ediyor, 3'le 21’i topluyoruz bu da 24 ediyor. Bu da MHP'nin 41. kuruluş yıldönümüne falan tekabül etmiyor. Peki bu ne anlama geliyor? “MHP için iktidar fırsatı 24. kuruluş yıldönümündeydi o da kaçtı” sonucunu mu çıkaracağız? Yoksa “MHP 24 yıl sonra iktidar olacak”, ya da o attığımız sıfırlardan birini 24’ün soluna getireceğiz onun da soluna bir yerlerden bir 2 bulup yerleştirerek 2024 yılını elde edeceğiz, bu da bize MHP’nin iktidar olacağı yılı mı verecek?

Bahçeli’nin önceki gün yaptığı konuşmada da TBMM’de başka partiden milletvekillerinin MHP sıralarına 1 metreden fazla yaklaşma yasağı getirip bu yasağa uymayanları tehdit etti. Tehdit bir yana, yine matematiksel bir sorunla karşı karşıyayız. Nasıl olacak bu? 1 metreyi nasıl tespit edecek Bahçeli? MHP’liler bundan sonra yanlarında manifaturacıların kumaş ölçtüğü türden tahta metrelerle mi gezecek? Yoksa mesafe göz kararı mı ölçülecek? Ve yaklaşırlarsa ne olacak? Adamın biri bir metre öteden MHP’lilere esip savurup cezasını bulmadan gider bir başkası gaflete düşüp bu işi 101 santimden yapar da kötek yerse haksızlık olmaz mı? Bir santim için değer mi kan dökmeye?

Aslında galiba hepimiz için en hayırlısı seçmenlerin de MHP’ye bir metreden fazla yaklaşmaması ve bu partinin Meclis dışında kalması. Yoksa maazallah bu gidişle MHP 1970’lerin ortamını TBMM’de yaratacak. Daha bir de dağa falan çıkması var bunun.

Bahçeli’nin meşhur iktidar formülünün videosu: http://www.muhakeme.net/devlet-bahceli-matematiksel-hesabi-ile-40-yildonum-t20641.html
(Arkadaki MHP’linin yüzündeki ifadeye dikkat! Bahçeli’nin formülü onun da pek kafasına yatmamış gibi sanki)

Bu da aynı konuda bir bobiler.örg montesi: http://bobiler.org/m_155826

***


Salinger da göçtü

Büyük münzevi Salinger öldü. Neredeyse 50 yıldan beri mutlak bir inzivada yaşayan, Çavdar Tarlasında Çocuklar’ın, Franny ile Zooey’nin yazarı Amerikalı deha New Hampshire’da 28 Ocakta dünyaya veda etti. Bir tek roman ve üç hikâye kitabıyla dünya edebiyatında yer edinip unutulmaz bir etki bırakan Salinger’ın Türkiye’deki karşılığı Yusuf Atılgan’dır. O da az ama öz yazdı; o da bir çeşit münzeviydi.


“Her ölüm erken ölümdür” ama 91 yaş da ölüm için fena bir yaş sayılmaz. Güle güle koca efsane; Holden Caulfield’a, Teddy’e, Glass Ailesi’ne, Esmè’ye sevgi ve sefaletle…


“Sonra birden bire aklıma bir şey geldi. ‘Hey, bakar mısınız?’ dedim. ‘Güney Central Park’ın hemen yanındaki o gölde bulunan ördekleri biliyor musunuz? O küçük gölde hani. Acaba göl donduğunda, o ördekler nereye gidiyorlar, biliyor musunuz? Haberiniz var mı acaba?’ Ama anladım ki ancak milyonda bir olasılıkla haberi olabilirdi.
Döndü, bana manyakmışım gibi baktı.
‘Sen n’apıyorsun ahbap, ha? Benimle kafa mı buluyorsun?’”


(Çavdar Tarlasında Çocuklar’dan – Çev. Coşkun Yerli)


***


Bir yatırım aracı olarak PVC pencere

Sizin de dikkatinizi çekti mi bilmem, PVC pencere reklamlarında genellikle, “bu zamanda en iyi yatırım aracı Fıratpen’dir, Pimapen’dir. Akıllı insanlar pencereye yatırım yapar” gibi temalar kullanılıyor. Mübarek pencere değil de sanki Reşat altını, A Tipi Fon ya da Hazine Bonosu… Tasarrufa ayırabilecek paran varsa PVC pencereye yatır, ihtiyacın olduğunda da bozdur bozdur harca! Reklam ve tanıtım çalışmalarında bir yapı malzemesinin alternatif malzemelerden daha ekonomik, sağlıklı, dayanıklı, estetik veya daha işlevsel olduğu gibi mesajlar verilebilir (tabii bu da aldatıcı olmamak kaydıyla) ama “bu zamanda ondan iyi yatırım var mı?” ne demek yav? Plastik pencere mi pazarlıyorsun, geleceği parlak bir şirketin hisse senetlerini mi?

***


İranlı kız
İran’dan bu kadar çok sayıda ve büyük şair çıkmasının sebebini daha yeni anladım. Ömer Hayyam, Firdevsi, Sadi, Feridüddin Attar gibi şairler, Kerem ile Aslı, Leyla ile Mecnun efsaneleri boşuna İran’dan çıkmamış. Bunun en önemli sebebi İranlı kadınlar! Gerçekten bir başka güzeller. Dün bir mağazada gördüğüm İranlı kız için insan şair de olurdu meczup da… Mağazanın kasasında sıra beklerken bi anlığına göz göze geldik ve gözüne ışık tutulmuş tavşan gibi öylece kalakaldım. O yüz, o gözler, o saç, o dudaklar ancak şiirle tasvir edilebilir; hatta edilemez. Önünde diz çöküp Şirazlı Hafız’dan bir dörtlük okuyasım geldiydi.


Evet, çok güzeller; ama yine de Türk kızlarına uymaz tabii!


***


Mahsa Vahdat
Bence kâinattaki en güzel ses insan sesidir… İlle de kadın sesi… Mahsa Vahdat’ı dinlerken (bu da İranlı bir kadın!) karar verdim buna da… Bir ses ancak bu kadar müsekkin etkisi yapabilir insana.


Mahsa Vahdat’tan bir yorum:

http://www.facebook.com/video/video.php?v=1079607326419

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Matematiği de hiç sevmem zaten :))

Lilacan 
 12.02.2010 10:28
Cevap :
Matematiği severim de böyle bir matematiği pek aklım almadı benim. Sevgiler :)  12.02.2010 16:04
 

aksarayda hatay sofrası var. orada bir metrelik şişlerde geliyor kebap. ondan ikram edecek. budur. 40 yapar!

Kerem Oğuz 
 11.02.2010 9:56
Cevap :
Öyleyse kötü bişey değilmiş. Biz fesadız demek ki! Kebabı yedirip sonra da şişlerle bir şey yapmaya kalkmasınlar da :)  11.02.2010 10:09
 

bobiler.org/m_155826

Kerem Oğuz 
 11.02.2010 9:55
Cevap :
Linki açamadım :)  11.02.2010 10:17
 

Bir metre yaklaşana ne gösterecek ben de çok merak ediyorum..:)

ali açıköz 
 10.02.2010 17:39
Cevap :
Herkes merak ediyor valla Ali Bey. Otomatiğe bağladı, sağa sola tehdit savurup duruyor son günlerde.  11.02.2010 9:37
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
 
Toplam blog
: 518
Toplam yorum
: 4966
Toplam mesaj
: 287
Ort. okunma sayısı
: 2133
Kayıt tarihi
: 30.06.06
 
 

Anahtar kelimeler: Antep, İstanbul, Haziran, İkizler, Beşiktaş, MÜ İletişim Fakültesi, Gazetecilik. ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster