Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '08

 
Kategori
Dünya
 

Devlet ve ekonomi

Sermaye: Serbest piyasa ekonomisinin temel unsuru ve yönünü kendi belirlemeye çalışan güç.

Devlet: Bir ülkenin temel unsuru ve yönünü halkla yönlendiren güç.

Küreselleşme: Dünyadaki tüm devlet ve halkların dünyayı en iyi yaşanılır hale getirmek ve geliştirmek için, sorunların çözülerek (ekonomik, sosyal, kültürel, siyasal vb.) ortak bir akıla doğru gitmesi.

Serbest piyasa ekonomisi, insanların ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla iş bölümü yapmak olan mesleklerin ortaya çıkmasından günümüze yansıyan karmaşık ve kalabalık bir ortama geçmiş halidir. Kurallarının da geliştiği ve daha da geliştirilmesi gereken bir sistem.

Kavimlerden gelen bir çok denemelerden sonra günümüzdeki devlet biçimine ulaşması ve yönetim şekillerinin daha da devam eden geliştirilmesi... Devlet, bulunduğu ülkenin güvenliğini, adaletini ve gelişimini sağlamaktadır.

Ekonomi, insanın temel ve değişen ihtiyaçlarına üretim sağlama işlemlerini yönetmesi ve yönlendirmesi.

Devletler ekonominin gelişmesi için kurallar koyarlar ve denetim yaparlar. Gelişen ekonomiden aldıkları payı kendi ve ülkesi için kullanırlar. Ekonomi ise kendine ait kurallarının genişletilmesini hatta özel uygulamalara yönelik ayrıcalıklarının olmasını ister.

Gelişmiş ülkelerde devlet ekonomiyi kapsar onu yönetir. Diğer ülkelerde (Afrika ve doğu ülkeleri gibi) ise tecrübe kazanmış ekonomi tecrübesiz devletlerin kapsamında mıdır? Tecrübeli ekonomi bu ülkelerde toplum yararını da gözetiyor mu?

Genel düşüncelerden hareketle gelecekteki ekonomi hakkında bazı öngörülerde bulunabiliriz.

Asgari ücretin olması yanında azami ücret konuşulmaya başlanabilir.

Bazı üretim alanları (gıda başta olmak üzere temel ihtiyaçlar) standartlaşıp (üretim ve fiyat) denetim altında devamı sürdürülebilir.

Sektörlere göre çalışma saatleri ve şekilleri düzenlenebilir.

Ekonomideki günlük istatistiklerin mesleki ve alan bilgilerine gelişmesi sağlanabilir. Vb.

Ekonomide gelişim ve yeniliklere ihtiyaç bulunmaktadır. Ekonomiksel bireylerin veya ailelerin kendi yararına olan ekonominin, toplum yararına olmasıyla çelişmemesi gibi.

 
Toplam blog
: 110
: 1205
Kayıt tarihi
: 30.05.07
 
 

"Yazıyorum o halde düşünüyorum" diyen, güncel gelişim ve değişimleri takip ederken anlam ve kavramla..