Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '09

 
Kategori
Güncel
 

Devlete sordum

Yarım asırdan fazla yaşım var, bu süre içersinde iç ve dış borç ile işsizliğin sürekli olarak arttığını gördüm, nüfusumuzun gereğinden fazla çoğalmasının bu artışlara etkisi büyük olsa da, en büyük nedenin siyasi iktidarların, gereksiz ama siyasi olan yatırımları ile birlikte gösterişe fazlaca düşkün idarecilikleri gelmektedir.

Otuz yıla yakın devlet hizmetinde bulundum, eline fırsat geçenin öncelikle koltuğunu, masasını, varsa makam aracını değiştirdiğini gözledim. Yani gösterişe düşkünlük siyasilerle birlikte kamu görevlilerinde aynen görülmektedir.

Tutucu ya da gerici biri değilim ama mülkiyeti devlete ait olmasına rağmen, bir koltuğun, bir masanın veya bir makam aracının büyük, gösterişli ya da markalı olmasının insanlarda neyi değiştirdiğini bir türlü anlayamadım.

Eğer amaç daha çok çalışmak, daha çok hizmet etmek halkına daha çok yararlı olmak ise bindiğin aracın renginin, markasının, büyüklüğünün şu yada bu şekilde olmasının ne önemi olabilir.

Ülkemizde ne kadar resmi araç olduğunu ve bunlara yılda ne kadar bakım, onarım ve akaryakıt gideri ödendiğini merak ettim ve öncelikle Valiliğe, yaşadığım 25.000 nüfuslu ilçedeki daha sonra Maliye Bakanlığına Türkiye`deki araç sayısı ile bakım, onarım ve akaryakıt giderlerinin miktarını sordum.
Valilikten yaşadığım 25.000 nüfuslu ilçede 2005 yılı içersinde 107 adet resmi araç bulunduğu ve bunların 2005 yılı içersinde 580.135.11 YTL. gideri olduğu bildirildi.

Maliye Bakanlığından ise yine 2005 yılı içersinde genel bütçeli dairelere ait 79602, Özel bütçeli dairelere ait 4180, düzenleyici ve denetleyici dairelere ait 206, mahalli idarelere ait 53354 ve KİT.lere ait 17025 adet olmak üzere toplam 144367 adet resmi araç bulunduğu ve bunların bakım, onarım ve işletme giderlerinin ne kadar olduğu konusunda bir bilgi bulunmadığı bildirildi. 107 adet aracın yıllık gideri 580 .135.11 YTL.ise 144367 adet aracın yıllık giderinin ne kadar olduğu tahmini olarak hesaplanabilir, ki bu rakamlara araçların kendi bedelleri dahil değildir.

Bu araçların hepsinin makam aracı olmadığı çoğunluğunun hizmet aracı olduğunu söyleyenler elbette çıkacaktır, ama bu hizmet araçlarından birçoğunun bile özel işlerde kullanıldığını da kimse görmezden gelemez.

Bana kardeşim işin gücün yok mu kimileri trilyonları götürüyor sen bunlarla uğraşıyorsun diyebilir ama unutmamak gerekirki herkes ufakta olsa birşeyler götürmeye başlarsa Ben başladığına inanıyorum gelecek nesillere bırakacak birşeyimiz kalmayacak.

Güzel ahlak sahibi ülkesini ve insanlarını seven, iyi insanların çoğalması ve kötülere engel olması dileğiyle.

 
Toplam blog
: 13
: 426
Kayıt tarihi
: 17.10.08
 
 

54 yaşında bir emekliyim. 2002 yılında kalp krizi geçirdim. Bir hafta yoğun bakımda kaldım. Ölümü..