Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Haziran '13

 
Kategori
İstanbul
 

Devleti kim yönetir? Sokaktakiler mi, meclistekiler mi?

Devleti kim yönetir? Sokaktakiler mi, meclistekiler mi?
 

Bugün Trabzon’daki, gezi parkı eyleminde bende vardım. Bir süre izledim. Gördüklerimi ve çektiğim fotoğrafları sizlerle paylaşmak istiyorum.

1.Eyleme katılanların hemen %90’ı Trabzon dışından gençlerdi. Yani üniversite gençliğiydi.

2.Yaklaşık 600 kişinin içinde tek bir tane başı örtülü hanım göremedim!

3.pankartlardan birini konu fotoğrafı yapıyorum, yukarıda gördüğünüz gibi aynen şunu yazıyordu: AĞAÇLAR BAHANE DİRENİŞ ŞAHANE! o fotoğrafı ben çektim.

4.Önümden giden iki genç kızlardan biri eylemcilere destek vererek yumruğunu havaya kaldırmış ve; BAŞBAKAN İSTİFA, BAŞBAKAN İSTİFA, diye bağırırken, yanındaki ona; NİYE, diye sordu. O da ona; BİLMEM, diyerek gülüştüler.

5.Eylem alanından ayrıldım ve biraz ilerinde başka bir sokağa saptım. Orada 18-25 yaşlarında gençler konuşurlarken şunları duydum: NE KALABALIK VARDI…BİZİM ARKADAŞLARDAN GİDENLER OLDU, KAÇ LİRA VERDİKLERİNİ BİLİYOR MUSUN….! SEN NİYE GİTMEDİN OĞLUM? BANA GELMEZ…diyordu…

Beyler, bunlar bugün bizzat şahit olduklarımdı. Hatta tayatçılardan, eylemlerde önde olanlardan bazı gençleri tanıyorum onlar da kenardan izliyorlardı garipseyerek…

Ne bir eksik, ne de bir fazlası var bu yazdıklarım, sadece olduğu gibi yazıyorum.

Şimdi benim şahsi yorumuma gelirsek:

Ben İstanbul’daki durumun ayrıntısından haberdar değilim amma şunu soruyorum: Devleti sokaktakiler mi yönetir yoksa iktidardakiler mi? Madem sokaktakiler yöneteceklerdi Millet Meclisi’ne ne gerek vardı?  

Sonra şu pankarta bakınız: AĞAÇLAR BAHANE, DİRENİŞ ŞAHANE. Eylemdekilerin tümü, hiç kimseyi ayırmıyorum; beyinlerini başkalarına kiraya vermiş olanlardır. Ben iktidarın yaptığı her işi doğru bulmuyorum. Ama bu şekilde organize olmanın ardında başka maksatların olduğunu görüyorum ve biliyorum. Bunu aklı başında herkes anlıyor.

Bu ülkede, hayvanlara ve ağaçlara gösterilen ihtimam insanlara gösterilmiyor. Bunların insanlık anlayışı işte bu. Bunlar bu kadar demokratik ve insana saygılılar. Hükümetin aldığı bazı kararlar karşısında bu eylemi yapsalardılarya?  Mesela; dışarıya çıkartılan birtakım terör örgütü mensupları için yapsınlar, neden yapmadılar? İmralı köpeği asılsın diye yapsınlar. Daha birçok mesele var. Bu ülkeye fayda verecek bir işe tepki veya destek versinler.

Örnek aldıkları ABD de bir uzay mekiğinin taşınması sırasın sokaklardaki yüzlerce ağaçları kesmek zorunda kaldılar. Ama hiçbir tepki olmadı. Kestikleri ağaçların yerine birkaç misli ağaç diktiler. Ne var bunda. İçinde bukadar habis ur olan bir ülke nasıl kalkınsın.   

Şunu da belirtelim ve haklarını yâd edelim ki; kırmadılar, dökmediler ve medeni bir şekilde yürüdüler ve seslerini duyurdular. Tebrik ederim…

 
Toplam blog
: 358
: 1023
Kayıt tarihi
: 03.09.08
 
 

  Ne elimde garantim var ikinci bir soluğu almaya Ne aklım erer dünyayı yıkıp ta yeniden ya..